Sete eccessiva: 6 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Alimentazione salata
- 2. Eserciziu estremu
- 3. Diabetes
- 4. Vomitu è diarrea
- 5. Medicinali
- 6. Disidratazione
A sete eccessiva, chjamata scientificamente polidipsia, hè un sintomu chì pò nasce per ragioni semplici, cume dopu à un pastu in u quale era ingeritu troppu sale o dopu à periodi di eserciziu intensu. Tuttavia, in certi casi, pò esse un indicatore di qualchì malattia o situazione chì deve esse cuntrullata è, in questi casi, hè impurtante di fà attenzione à altri sintomi chì ponu sorgere, cume stanchezza, mal di testa, vomitu o diarrea, per esempiu.
Alcune di e cause più cumuni di sete eccessiva sò:
1. Alimentazione salata
Generalmente, manghjà cibu cù assai sale provoca molta sete, chì hè una risposta da u corpu, chì hà bisognu di più acqua, per eliminà l'eccessu di sale.
Cosa da fà: L'ideale hè di evità di manghjà cibi cù eccessu di sale, perchè in più di cresce a sete, aumenta ancu u risicu di sviluppà malatie, cum'è l'ipertensione. Vede un bonu modu per rimpiazzà u sale in a vostra dieta.
2. Eserciziu estremu
A pratica di un eserciziu fisicu intensu porta à a perdita di fluidi attraversu u sudore, pruvucendu u corpu à aumentà i so bisogni di assunzione di fluidi, purtendu à una sensazione di sete.
Cosa da fà: Hè assai impurtante di beie liquidi durante è dopu l'eserciziu, per evità a disidratazione. Inoltre, a persona pò optà per e bevande isotoniche, chì cuntenenu acqua è sali minerali, cum'è u casu di a bevanda Gatorade, per esempiu.
3. Diabetes
Unu di i primi sintomi chì apparisce di solitu in e persone cun diabete hè a sete eccessiva. Questu accade perchè u corpu hè inefficiente per aduprà o pruduce l'insulina, necessaria per trasportà u zuccheru in e cellule, eventualmente eliminata da l'urina, purtendu à perdite più grandi d'acqua.
Amparate à identificà i primi sintomi di a diabetes.
Cosa da fà: Se ci hè molta sete accumpagnata da altri sintomi, cum'è fame eccessiva, perdita di pesu, stanchezza, bocca secca o urgenza frequente di urinare, si deve andà à u medicu generale, chì ferà testi per vede se a persona hà diabete, identificà chì tippu di diabete è prescrive u trattamentu adattatu.
4. Vomitu è diarrea
Quandu si presentanu episodi di vomitu è diarrea, a persona perde assai liquidi, allora a sete eccessiva chì nasce hè una difesa di u corpu per prevene a disidratazione.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu di beie assai acqua o ingestisce soluzioni di reidratazione orale, ogni volta chì a persona vomita o hà un episodiu di diarrea.
5. Medicinali
Alcuni medicamenti, cum'è diuretici, litiu è antipsicotici, per esempiu, ponu causà molta sete cum'è effetti collaterali.
Cosa da fà: Per mitigà l'effettu secundariu di u medicamentu, a persona pò beie poche quantità d'acqua per tuttu u ghjornu. In certi casi, in i quali a persona sente assai fastidiu, duverebbe parlà cù u duttore per cunsiderà una alternativa.
6. Disidratazione
A disidratazione accade quandu l'acqua dispunibile in u corpu hè insufficiente per u so funziunamentu currettu, generendu sintomi cum'è sete eccessiva, bocca secca, mal di testa severu è stanchezza.
Cosa da fà: Per evità a disidratazione, duvete beie circa 2 L di fluidi à u ghjornu, chì pò esse fattu bevendu acqua, tè, suchji, latte è suppa, per esempiu. Inoltre, u cunsumu di frutti è ligumi ricchi in acqua cuntribuisce ancu à l'idratazione di u corpu.
Fighjate u video seguente è scopre chì alimenti sò ricchi in acqua: