Septicemia (o sepsis): chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
- Ciò chì pò causà setticemia
- Principali segni è sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A setticemia, cunnisciuta ancu cum'è sepsis, hè una cundizione di risposta esagerata à una infezzione in u corpu, sia da batteri, funghi o virus, chì finisce per causà disfunzioni organiche, vale à dì, chì impedisce u normale funziunamentu di u corpu.
Generalmente, i segni è i sintomi di a sepsis includenu febbre, pressione sanguigna bassa, respirazione rapida è cunfusione, ma ponu variare secondu a gravità di l'infezzione, cume a causa è a situazione generale di a persona.
Siccomu hè una cundizione grave, hè impurtante chì ogni volta chì ci sia un suspettu di sepsis, andessi immediatamente à l'ospedale, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, riducendu u risicu di complicazioni.
Ciò chì pò causà setticemia
A setticemia, o sepsis, pò accade in chiunque abbia una infezzione lucalizata chì ùn hè micca trattata, cume infezioni urinarie, infezioni intestinali o pneumonia, per esempiu. Tuttavia, hè più frequente in neonati, essendu cunnisciuti cum'è septicemia neonatale, o in anziani, per via di u fattu chì anu un sistema immunitariu più debule.
Inoltre, e persone cun brusgiate o ferite gravi, chì utilizanu un cateteru di a vescica è / o chì anu un sistema immunitariu indebolitu per via di una malattia autoimmune, anu ancu un risicu elevatu di sviluppà setticemia.
Principali segni è sintomi
I sintomi di setticemia parenu assai prestu è sò più frequenti dopu a chirurgia o quandu avete un'altra infezione in u vostru corpu. In presenza di sti sintomi, duvete andà urgentemente à l'uspidale per cumincià u trattamentu u più prestu pussibule.
Alcuni di i segni è sintomi chì aiutanu à identificà a setticemia, o sepsis, includenu:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Pressione sanguigna sistolica (massima) menu di 90 mmHg;
- Respirazione rapida, cù più di 20 cicli per minutu;
- Battiti cardiaci veloci, cù più di 90 battiti per minutu;
- Diminuzione di a quantità di urina;
- Svenimentu o cunfusione mentale.
Quandu a setticemia ùn hè micca trattata inizialmente, a cundizione pò peghju à una cundizione di scossa settica, induve ci hè una disfunzione più grande di l'organisimu è chì hè carattarizata da una diminuzione di a pressione sanguigna chì ùn risponde micca à l'amministrazione di sieri in vena. Amparate più nantu à ciò chì hè u scossa settica è cumu si tratta.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di setticemia deve esse sempre fattu à l'uspidale, è a valutazione clinica hè assai impurtante. Inoltre, u duttore deve urdinà dinò test di laburatoriu per valutà vari parametri sanguigni, cum'è a quantità di lattatu sericu, pressione parziale d'ossigenu, conte di cellule sanguine è indice di coagulazione sanguigna, per esempiu.
Trà i test di laburatoriu chì aiutanu à u diagnosticu, ci hè a cultura di sangue, chì serve per aiutà à identificà u tippu di microorganismu chì causa a sepsis, permettendu una migliore guida di trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a setticemia deve esse realizatu in l'uspidale è cuminciatu u più prestu pussibule da i prufessiunali sanitarii cun sperienza in l'assistenza di i malati critichi.
Siccomu a maiò parte di i casi di sepsis sò causati da batteri, hè cumunu per u trattamentu cumincià cù l'amministrazione di un antibioticu à spettru largu direttamente in a vena per pruvà à cuntrullà l'infezzione. Dopu à a liberazione di i risultati di e colture di sangue, u duttore puderà cambià st'antibioticu in unu più specificu, per luttà più rapidamente cù l'infezzione.
Se l'infezzione hè causata da funghi, virus o un altru tipu di microorganismu, l'antibioticu iniziale hè ancu fermatu è i rimedii più adatti sò amministrati.
Durante tuttu u trattamentu hè impurtante di rimpiazzà sempre i fluidi in u corpu per regulà a pressione sanguigna. Cusì, u sieru hè amministratu direttamente in a vena è, in casi più gravi, i farmaci vasopressori ponu ancu esse aduprati per mantene a pressione sanguigna più regulata.