U sessu orale pò trasmette l'HIV?
Cuntenutu
- Quandu ci hè più risicu
- Altre forme di trasmissione
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Cume diminuisce u risicu di piglià HIV
U sessu orale hà poche possibilità di trasmette l'HIV, ancu in situazioni induve u preservativu ùn hè micca adupratu. Tuttavia, ci hè sempre un risicu, soprattuttu per e persone chì anu una ferita in bocca. Dunque, hè cunsigliatu di aduprà un preservativu in ogni tappa di l'attu sessuale, chì hè cusì pussibule di evità u cuntattu cù u virus HIV.
Ancu se u risicu di cuntaminazione da HIV hè bassu per via di u sessu orale senza preservativu, ci sò altre infezioni di trasmissione sessuale (ITS), cum'è HPV, chlamydia è / o gonorrea, chì ponu esse trasmesse ancu da una persona à l'altra per via di u sessu orale. Cunnosce e principali STI, cume sò trasmesse è i so sintomi.
Quandu ci hè più risicu
U risicu di cuntaminazione da u virus HIV hè più altu quandu si face sessu orale senza prutezzione in un'altra persona chì hà digià statu diagnosticatu cun HIV / AIDS, perchè a quantità di virus chì circula in u corpu di a persona infettata hè abbastanza alta, cun una maggiore facilità di trasmissione à u altra persona.
Tuttavia, avè cuntattu cù u virus HIV ùn indica micca necessariamente chì a persona hà da sviluppà a malattia, perchè dipende da a quantità di virus à a quale hè stata esposta è da a risposta di u so sistema immunitariu. Tuttavia, cume hè pussibile cunnosce solu a carica virale per mezu di analisi di sangue specifiche, u cuntattu sessuale senza preservativu hè cunsideratu cum'è à altu risicu.
Capite megliu a differenza trà u SIDA è u HIV.
Altre forme di trasmissione
E principali forme di trasmissione di HIV includenu:
- Cuntattu direttu cù u sangue di e persone cun HIV / AIDS;
- Cuntattu cù secrezioni da a vagina, u pene è / o l'annu;
- Via mamma è neonatu, quandu a mamma hà a malatia è ùn hè micca sottumessa à trattamentu;
- Se a mamma hà a malatia, allatta u zitellu, ancu s'ellu hè trattatu.
Situazioni cum'è spartera di bichjeri o di stuviglii, cuntattu cù sudore o basgià in bocca, ùn presentanu micca un risicu di cuntaminazione. D'altra parte, per sviluppà a malattia, hè necessariu chì u sistema immunitariu di a persona infettata sia più compromessu, hè perchè a persona pò esse un purtatore di u virus è ùn manifestà micca a malattia.
Cosa da fà in casu di suspettu
Quandu ci hè un suspettu d'infezione da HIV dopu avè praticatu u sessu orale senza aduprà un preservativu, o se u preservativu hè rottu o hè partutu durante u rapportu sessuale, hè cunsigliatu di vede un duttore in 72 ore dopu l'eventu, affinchì a cundizione sia valutata .bisognu à aduprà PEP, chì hè Profilassi Post-Esposizione.
U PEP hè un trattamentu fattu cù qualchì rimediu chì impedisce u virus di multiplicassi in u corpu, è deve esse fattu per 28 ghjorni, seguitendu strettamente l'istruzzioni di u duttore.
Ci hè ancu a pussibilità chì u duttore ordini u test rapidu di HIV chì hè fattu in l'unità sanitaria è u risultatu serà fora in 30 minuti. Questa prova pò esse ripetuta dopu à 28 ghjorni di trattamentu PEP, se u duttore u considera necessariu. Eccu ciò chì si deve fà se suspettate di infezione da HIV.
In casu chì u risultatu sia pusitivu per HIV, a persona serà riferita à l'iniziu di u trattamentu, chì hè cunfidenziale è gratuitu, in più di avè l'aiutu di prufessiunali da psiculugia o psichiatria.
Cume diminuisce u risicu di piglià HIV
U modu principale per prevene u cuntattu cù l'HIV, sia per via orale sia per qualsiasi altra forma di cuntattu sessuale, hè cù l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali. Tuttavia, altri modi per prevene l'infezione da HIV sò:
- Eseguite un test annuale per verificà a presenza di altre STI;
- Riduce u numeru di partenarii sessuali;
- Evite u cuntattu direttu o l'ingestione di fluidi corporei, cum'è sperma, fluidu vaginale è sangue;
- Ùn aduprate micca siringhe è aghi dighjà aduprati da altri;
- Dà preferenza à andà à manicuristi, tatuatori o podologi chì facenu usu di materiali dispunibuli o chì seguitanu tutte e regule per sterilizà i materiali usati.
Hè ancu raccomandatu chì un test rapidu di HIV sia effettuatu almenu ogni sei mesi, affinchì, s'ellu ci sia un'infezione, u trattamentu sia iniziatu prima di l'iniziu di i sintomi, per prevene l'iniziu di u SIDA.