Allergii à i crostacei
Cuntenutu
- Chì sò l'allergii à i crustacei?
- Chì cibi devu evità sì aghju un'allergia à i crostacei?
- Chì sò i sintomi di l'allergii à i crostacei?
- Cumu sò trattate l'allergie à i crustacei?
- U iodu pò scatenà una allergia à i crustacei?
- Cumu hè diagnosticata un'allergia à i crostacei?
- Cumu si pò prevene una allergia à i crustacei?
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì sò l'allergii à i crustacei?
Benchè a maiò parte di e grandi allergie alimentarie principianu in a zitellina, in particulare una allergie si distingue: i crustacei. Una allergia à i crustacei pò sviluppassi à ogni mumentu durante a vita di una persona, ma tende à prisentassi à l'età adulta. Pò esse causatu da alimenti chì avete manghjatu prima senza prublemi.
Insemi cù i pesci, l'allergii à i crostacei sò l'allergii alimentarii di più iniziu adultu. Hè stimatu chì più di 6,5 milioni di adulti americani anu allergie à unu o à i dui, secondu Food Allergy Research & Education (FARE).
Chì cibi devu evità sì aghju un'allergia à i crostacei?
Ci hè dui tipi di crustacei, crustacei è molluschi. Eccu alcuni esempi di crustacei attenti à sì sì allergicu:
- gamberi
- granciu
- gamberu
- gamberi
- aragosta
Molluschi cumprendi:
- vongole
- cozze
- ostriche
- calamaru
- sepia
- polpu
- lumache
- pettine
A maiò parte di e persone allergiche à un tippu di crostacei sò ancu allergichi à l'altru tippu. Ci hè una chance chì pudete esse capaci di manghjà alcune varietà. Tuttavia, i duttori di solitu raccomandanu chì e persone cun allergie à i crostacei evitanu tutte e varietà per esse sicuri.
L'allergia à i crostacei hè diversa da altre allergie in altri modi. Per esempiu, e reazioni allergiche à i crustacei sò imprevedibili, à volte si verificanu assai dopu chì una persona hà cunsumatu l'allergenu è ùn hà mostratu altri sintomi. E reazioni allergiche à i crustacei diventanu ancu spessu più severi à ogni esposizione.
Chì sò i sintomi di l'allergii à i crostacei?
L'allergii à i crostacei sò u più spessu a risposta di u sistema immunitariu à una proteina chì si trova in i musculi di crustacei chjamata tropomiosina. L'anticorpi scatenanu a liberazione di chimichi cum'è l'istamine per attaccà a tropomiosina. A liberazione di istamina porta à una serie di sintomi chì ponu varià da lievi à periculosi per a vita. I sintomi di l'allergii à i crostacei tendenu à inclinassi versu i severi.
Pò piglià un pocu di tempu per chì i sintomi si presentinu dopu avè manghjatu crustacei, ma a maiò parte si sviluppanu in pochi minuti. I sintomi di un'allergia à i crostacei ponu include:
- tinghje in bocca
- dulore addominale, nausea, diarrea o vomitu
- congestione, prublemi di respirazione, o sibilante
- reazzioni di a pelle cumpresi prurite, urticaria, o eczema
- gonfiore di a faccia, labbra, lingua, gola, orecchie, dita o mani
- sturdimentu, vertigini, o svenimentu
Una reazione allergica severa, chì mette in periculu a vita cunnisciuta cum'è anafilassi pò accade in i casi i più gravi. Una reazione anafilattica richiede assistenza medica immediata. I sintomi di anafilassi includenu:
- una gola gonfia (o grumulu in gola) chì rende a respirazione difficiule
- pulse rapidu
- vertigini estremi o perdita di cuscenza
- una calata severa di a pressione sanguigna (scossa)
Cumu sò trattate l'allergie à i crustacei?
Ùn ci hè attualmente alcuna cura per un'allergia à i crustacei. U megliu trattamentu hè di evità cibi cum'è gamberi, aragosta, granchi, è altri crostacei. I pesci alettati ùn sò micca liati à i crustacei, ma a cuntaminazione incrociata hè cumuna. Pudete vulete evità i frutti di mare in tuttu se a vostra allergie à i crostacei hè severa.
Parechji duttori raccomandanu ancu chì e persone chì anu allergie à i crostacei portanu epinefrina (EpiPen, Auvi-Q, o Adrenaclick) per auto-amministrazione in casu chì ne manghjiate accidentalmente. L'epinefrina (adrenalina) hè u trattamentu di prima linea per l'anafilassi. Per e reazzioni lievi cum'è rash o prurito, piglià un antihistaminicu cum'è Benadryl pò esse cunsigliatu da u vostru duttore.
Cumprà i prudutti Benadryl.
A morte da una reazione anafilattica da manghjà crustacei hè rara, ma sò più cumuni ch'è cù altre allergie alimentarie. A maiò parte di i duttori sò d'accordu chì qualchissia chì hà una allergia à i crustacei è l'asma deve avè una penna di epinefrina in manu in casu d'emergenza. Se ingerisce crustacei porta à una reazione lieve cume una eruzione cutanea o pruriginosa di a pelle, si consiglia di piglià un antiistaminicu per vede s'ellu aiuta cù i sintomi. Tuttavia, se i sintomi ùn miglioranu micca, cercate cunsiglii medichi immediati o andate à a sala d'urgenza.
U iodu pò scatenà una allergia à i crustacei?
U iodiu hè un elementu truvatu in tuttu u corpu è hè di primura per a produzzione di ormoni tiroidiali è di vari aminoacidi. In corta, l'omu ùn pò micca surviglià senza ellu. Ci hè stata qualchì cunfusione in l'ultimi anni in quantu à a relazione trà l'allergia à i crostacei è u iodu. Parechje persone credenu falsamente chì u iodiu pò scatenà una reazione allergica in e persone cun allergie à i crostacei. U iodiu hè spessu adupratu in medicazione è in agenti di cuntrastu aduprati in l'imaging medicale.
U sbagliu hè in gran parte ligatu à un casu in tribunale in Florida annantu à un omu chì hè mortu da una reazione allergica severa. L'omu avia una allergia cunnisciuta à i crustacei. A reazione allergica hè accaduta pochi minuti dopu à avè ricevutu iodu di cuntrastu da un cardiologu. A famiglia di l'omu hà ricevutu un accordu di 4,7 milioni di dollari per avè sustinutu bè chì u iodu di cuntrastu adupratu in u so trattamentu per u sindromu coronariu acutu avia causatu a morte di l'omu.
Un studiu publicatu in u Journal of Emergency Medicine hà cunclusu chì u iodu ùn hè micca un allergenu. Sicondu i circadori, "L'allergii à i crustacei, in particulare, ùn aumentanu più u risicu di reazzione à u cuntrastu intravenuu più quellu di l'altri allergii".
Cumu hè diagnosticata un'allergia à i crostacei?
Un semplice test di pichju à a pelle pò identificà un'allergia à i crostacei. U test implica a puntura di a pelle di l'avambracciu è l'introduzione di una piccula quantità di l'allergenu in questu. Sì sì allergicu, una piccula tacca rossa pruriginante apparirà in pochi minuti chì i mastociti liberanu istamina.
Ci hè ancu un analisi di sangue dispunibule per diagnosticà una allergia à i crustacei. U test hè chjamatu test di anticorpi IgE specificu per allergeni o test radioallergosorbente (RAST). Misura a risposta di u sistema immunitariu à i crustacei.
U test di l'allergia hè l'unicu modu sicuru per sapè se una reazione dopu avè manghjatu crustacei hè veramente un'allergia à i crustacei.
Cumu si pò prevene una allergia à i crustacei?
L'unicu modu per prevene un'allergia à i crustacei hè di evità tutti i crustacei è tutti i prudutti chì cuntenenu crustacei.
Eccu alcuni consiglii per evità i crostacei:
Chiedite à u persunale cumu si preparanu i cibi quandu manghjate in un ristorante. I ristoranti asiatichi servenu spessu piatti chì cuntenenu salsa di pesce cum'è basa di aromatizazione. Un brodu o salsa à base di crostacei pò scatenà una reazione allergica. Assicuratevi di dumandà chì l'oliu, a padedda o l'utensili aduprati per cucinà i crustacei ùn sò ancu usati per preparà altri alimenti.Stà luntanu da tavule à vapore o buffetti.
Evite di manghjà in un ristorante di frutti di mare o di cumprà in un mercatu di pesci. Alcune persone reagiscenu ancu s'elli inalanu vapore o vapore da a crustula di cucina. A cuntaminazione incrociata hè ancu pussibule in i stabilimenti chì servenu frutti di mare.
Leghjite attentamente l'etichette di l'alimentu. E cumpagnie sò tenute à rivelà se u so pruduttu alimentariu cuntene crustacei. Tuttavia, ùn sò micca richiesti di divulgà se u pruduttu cuntene moluschi, cum'è pettine è ostriche. Attenti à l'alimenti chì cuntenenu ingredienti vaghi, cum'è "stock di pesce" o "aromatizante di frutti di mare". I crostacei ponu ancu esse presenti in parechji altri piatti è sostanze, cume:
- surimi
- glucosamina
- Bouillabaisse
- Salsa di Worcestershire
- Insalate Caesar
Fate sapè à a ghjente. Quandu volate, cuntattate a compagnia aerea in anticipu per scopre se qualsiasi piatti di pesce o di crostacei seranu preparati è serviti in u volu. Dìite à u vostru impiegatore o à a scola di u to figliolu o a cura di ghjornu nantu à qualsiasi allergie. Arricurdate à un host o hostess di a vostra allergie quandu rispondi à un invitu à una cena.
Duvete sempre purtà a vostra penna di epinefrina è assicurassi chì ùn sia micca scaduta. Tù o u to figliolu duvete purtà un braccialettu medicale o una cullana chì cuntene a vostra infurmazione allergica.