Cosa hè a sialolitiasi, sintomi principali è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
Sialolithiasis si compone di infiammazione è ostruzione di i canali di e ghiandole salivari per via di a furmazione di pietre in quella regione, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è dolore, gonfiore, difficoltà à inghiottire è malessere.
U trattamentu pò esse fattu per mezu di massaggi è stimolazione di a produzione di saliva è in casi più gravi, pò esse necessariu ricorrere à chirurgia.
Principali sintomi
I sintomi principali causati da a sialolitiasi sò u dolore à a faccia, a bocca è u collu chì ponu peghju prima o durante i pasti, chì hè quandu aumenta a produzzione di saliva da e ghiandole salivari. Questa saliva hè bluccata, causendu dolore è gonfiore in bocca, visu è collu è difficultà à ingoiare.
Inoltre, a bocca pò diventà più secca, è infezioni batteriche ponu ancu nasce, causendu sintomi cum'è febbre, cattivu gustu in bocca è rossu in a regione.
Cause pussibili
A sialolitiasi hè duvuta à l'intuppamentu di i canali di e ghiandole salivari, chì hè causata da e pietre chì si ponu formà per via di a cristallizazione di e sostanze salive cume u fosfatu di calciu è u carbonatu di calciu, pruvucendu a saliva à esse intrappulata in e ghiandole è causendu gonfiore.
Ùn si sà micca per certu ciò chì causa a furmazione di ste petre, ma si pensa chì hè dovutu à certi medicamenti, cum'è antiipertensivi, antihistaminici o anticolinergici, chì riducenu a quantità di saliva prodotta in e ghiandole, o a disidratazione chì face u saliva più cuncentrata, o ancu per mancanza di nutrizione insufficiente, chì porta à una riduzzione di a pruduzzione di saliva.
Inoltre, e persone cun gout sò più propensi à soffre di sialolitiasi, per via di a furmazione di pietre da a cristallizazione di l'acidu uricu.
A sialolitiasi si verifica u più spessu in i canali salivari cunnessi à e ghiandole sottomandibulare, tuttavia, e pietre si ponu formà ancu in i canali cunnessi à e ghiandole parotidi è assai raramente in e ghiandole sublinguali.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A sialolitiasi pò esse diagnosticata per mezu di valutazioni cliniche è testi cume tomografia computerizzata, ultrasuoni è sialografia.
Cumu hè fattu u trattamentu
In i casi induve a dimensione di a petra hè chjuca, u trattamentu pò esse fattu in casa, pigliendu caramelle senza zuccheru è bevendu molta acqua, per stimulà a produzzione di saliva è furzà a petra fora di u conduttu. Pudete ancu applicà u calore è massaggiare delicatamente a zona interessata.
In i casi più severi, u duttore pò pruvà à caccià sta petra appughjendu da i dui lati di u cunduttu per chì esca, è sì questu ùn hè micca pussibule, pò esse necessariu ricorrere à una chirurgia per rimuoverla. In certi casi, l'onde di scossa ponu esse aduprate ancu per rompe e petre in pezzi più chjuchi, per facilità u so passaghju per i canali.
In presenza di una infezzione di e glàndule salivari, chì pò accade per via di a presenza di saliva stagnata, pò ancu esse necessariu piglià antibiotici.