Segni chì ponu indicà chì u mo figliolu hè intimuritu à a scola
Cuntenutu
Ci sò parechji segni chì ponu aiutà i genitori à identificà chì u zitellu o l'adulescente ponu soffre di bullimentu, cum'è a mancanza di vuluntà d'andà à a scola, un pienghju custante o un attaccu di furia, per esempiu.
Generalmente, i zitelli chì sò più propensi à esse intimuriti sò i più timidi, quelli chì soffrenu di una malattia, cum'è l'obesità, o quelli chì portanu occhiali o un dispositivu, per esempiu, è i genitori devenu esse particularmente attenti à ste caratteristiche. Tuttavia, tutti i zitelli ponu esse intimuriti è, dunque, i genitori devenu insegnà à u zitellu à difende si da chjucu.
Segni d'intimidazioni
Quandu u zitellu hè intimuritu à a scola, di solitu mostra certi segni fisichi è psiculogichi, cum'è:
- Mancanza d'interessu in a scola, lancià un furore per ùn vulè andà in paura di l'agressione fisica o verbale;
- Isulamentu, evitendu d'esse vicinu à l'amichi è a famiglia, chjudendu in a stanza è ùn vulendu sorte cù i culleghi;
- Avete gradi inferiori à a scola, per mancanza d'attenzione in classe;
- Ùn hè micca stimatu, riferendu à esse spessu incapace;
- Mostra furia è impulsività, vulendu colpisce si è l'altri o lancià oggetti.
- Pienghje sempre è apparentemente senza ragione;
- Mantene a testa bassa, sintendu stancu;
- Avè prublemi à dorme, presentendu incubi spessu;
- Caratteristiche ferite in u corpu è u zitellu dice ch'ellu ùn sà cumu hè accadutu;
- Ghjunghje in casa cù panni strappati o bruttu o ùn portanu micca i vostri bè;
- Avete una mancanza di appetitu, ùn vole manghjà nè l'alimentu preferitu;
- Dice ch'ellu sente mal di testa è panza parechje volte à u ghjornu, chì ghjè di solitu una scusa per ùn andà à a scola, per esempiu.
Questi segni indicanu tristezza, insicurità è mancanza di autostima è stress costante causanu ancu segni fisichi in u zitellu. Hè ancu cumunu per u zitellu o l'adulescente chì hè intimuritu à a scola per evità u cuntattu cù l'aggressore, per ùn soffre, è per stà in isolatu. Inoltre, alcune adolescenti vittime di intimidazioni cumincianu à cunsumà alcolu è droghe in un tentativu di scappà da a realtà, tuttavia, finiscenu per dannà a so salute. Vede ciò chì sò e cunsequenze di l'intimidamentu.
Cumu identificà i segni di bullying
Per identificà se un zitellu o un adolescente soffre di intimidazione, hè necessariu:
- Parlate à u zitellu, capisce cumu si sente à a scola, dumandendu cumu hè andata a scola, s'ellu ci hè qualchi zitelli chì u trattanu male à a scola, cun quale hè in pausa, per esempiu;
- Verificate u corpu è l'affari: hè impurtante chì i genitori duverianu, in bagnu, verificà se u zitellu hà un corpu feritu, se a robba di u corpu ùn hè micca strappata è s'elli anu purtatu tutti l'affari, cum'è i telefunini, per esempiu;
- Parlate cù i prufessori: parlà cù u maestru aiuta à capì u cumpurtamentu di u zitellu à a scola.
Se u zitellu o l'adulescente mostra segni d'intimidazioni, i genitori devenu piglià un appuntamentu per u cunsigliu psiculugicu u più prestu pussibule per aiutà à trattà u prublema è evità di sviluppà depressione, per esempiu.