Sindrome di sella viota: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Sintomi di sindrome di sella viota
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Trattamentu per u sindrome di sella vuota
U sindromu di a sella viota hè un disordine raru in cui ci hè una malformazione di una struttura di u craniu, cunnisciuta cum'è sella turca, induve si trova a pituitaria di u cervellu. Quandu accade, u funziunamentu di sta glàndula varieghja secondu u tippu di sindrome:
- Sindrome di sella viota: accade quandu a sella hè piena solu di fluidi cerebrospinali, è a ghiandula pituitaria hè fora di u locu abituale. Tuttavia, u funziunamentu di a glàndula ùn hè micca influenzatu;
- Sindrome di sella parzialmente viotu: a sella cuntene sempre una parte di a glutula pituitaria, dunque a ghiandula pò finisce per esse cumpressa, affettendu u so funziunamentu.
Stu sindromu hè più frequente in i pazienti cun tumore pituitario, chì sò stati sottoposti à radioterapia o chì sò stati sottoposti à chirurgia per caccià una parte di l'ipofisi, tuttavia, pò ancu cumparisce da a nascita per via di a compressione di l'ipofisi da u fluidu cerebrospinali.

U sindromu di a sella viota causa raramente cumplicazioni è, dunque, in a maiò parte di i casi, ùn ci hè bisognu di alcun tipu di trattamentu. I casi di selle parzialmente viote, invece, devenu esse ben valutati.
Sintomi di sindrome di sella viota
In parechji casi di sindrome di sella viota, ùn ci sò sintomi è, dunque, a persona hè capace di fà una vita cumpletamente normale. In ogni casu, se hè una sella parzialmente vacante, hè più cumuni per i sintomi per appare, chì pò varià assai da una persona à l'altra.
Eppuru, alcuni sintomi chì parenu esse più cumuni includenu:
- Cefalee frequenti;
- Cambiamenti di visione;
- Diminuzione di a libido;
- Stanchezza eccessiva;
- Pressione alta.
Cum'è di solitu ùn mostra micca sintomi, stu sindrome hè generalmente identificatu in esami di routine, chì sò fatti per identificà altri prublemi, cume a tomografia o a risonanza magnetica, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu hè di solitu fattu da un neurologu per mezu di a valutazione di i sintomi riferiti, è ancu di l'analisi di testi diagnostichi cum'è tomografia computata è risonanza magnetica.
Trattamentu per u sindrome di sella vuota
U trattamentu per u sindrome di sella vuota deve esse guidatu da un endocrinologu o da un neurologu, ma di solitu hè principiatu solu quandu a persona mostra sintomi di riduzione di ormoni impurtanti, per esempiu. In questi casi, a sostituzione ormonale hè fatta per garantisce livelli normali di ormoni in u corpu.
In i casi più severi, cum'è un tumore pituitario, a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere a parte affettata di l'ipofisi è migliorà u so funziunamentu.