Esame VHS: cosa hè, à chì serve è valori di riferenza
Cuntenutu
U test ESR, o tassu di sedimentazione di eritrociti o tassu di sedimentazione di eritrociti, hè un test di sangue ampiamente adupratu per rilevà ogni infiammazione o infezzione in u corpu, chì pò indicà da un freddu simplice, infezioni batteriche, à malatie infiammatorie cum'è l'artrite o pancreatite acuta, per esempiu.
Stu test misura a velocità di a separazione trà i globuli rossi è u plasma, chì hè a parte liquida di u sangue, per l'azzione di a gravità. Cusì, quandu ci hè un prucessu infiammatoriu in u sangue, si formanu proteine chì diminuiscenu a viscosità di u sangue è acceleranu u tassu di sedimentazione di l'eritrociti, dendu un elevatu VES, chì hè di solitu sopra 15 mm in omu è 20 mm in donne.
In questu modu, l'ESR hè un test assai sensibile, chì pò rilevà facilmente l'infiammazione, ma ùn hè micca assai specificu, vale à dì, ùn hè micca capace di indicà u tippu, a situazione o a gravità di l'infiammazione o di l'infezione chì si verifica in u corpu . Dunque, i livelli di ESR devenu esse valutati da u duttore, chì identificherà a causa secondu a valutazione clinica è e prestazioni di altri test, cum'è u CRP, chì indica ancu infiammazione o conta sanguigna, per esempiu.
Per chì ghjè
U test VHS hè adupratu per identificà o valutà ogni tipu d'infiammazione o infezione in u corpu. U vostru risultatu pò identificà:
1. High VHS
E situazioni chì nurmalmente aumentanu a VES sò infezioni virali o batteriche, cume influenza, sinusite, tonsillite, pneumonia, infezioni urinarie o diarrea, per esempiu. Tuttavia, hè ampiamente adupratu per valutà è cuntrullà l'evoluzione di alcune malatie chì alteranu u so risultatu in un modu più significativu, cume:
- Polymyalgia reumatica chì hè una malattia infiammatoria di i musculi;
- Arterite temporale chì hè una malattia infiammatoria di i vini sanguini;
- Artrite reumatoide chì hè una malatia infiammatoria di e articulazione;
- Vasculite, chì sò inflammazioni di u muru di i vini sanguini;
- Osteomielitis chì hè una infezzione di l'osse;
- Tuberculosi, chì hè una malattia infettiva;
- Cancer.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì ogni situazione chì cambia a diluzione di sangue o a cumpusizione pò cambià u risultatu di a prova. Alcuni esempi sò a gravidanza, a diabete, l'obesità, l'insufficienza cardiaca, l'insufficienza renale, l'alcolismu, i disordini di a tiroide o l'anemia.
2. bassa ESR
U test di bassa ESR di solitu ùn indica micca cambiamenti. Tuttavia, hè impurtante ricurdà chì ci sò situazioni chì ponu tene a VES anormalmente bassa, è confondenu a rilevazione di l'infiammazione o di l'infezione. Alcune di queste situazioni sò:
- Policitemia, chì hè l'aumentu di e cellule di u sangue;
- Leucocitosi severa, chì hè l'aumentu di i globuli bianchi in u sangue;
- Usu di corticosteroidi;
- Ipofibrinogenesi, chì hè un disordine di a coagulazione di u sangue;
- Sferocitosi ereditaria chì hè un tippu d'anemia chì va da genitori à figlioli.
Cusì, u duttore deve sempre vede u valore di u test ESR è analizzallu secondu a storia clinica di a persona, chì u so risultatu ùn hè micca sempre compatibile cù a situazione sanitaria di a persona valutata. U duttore pò ancu aduprà testi più recenti è più specifici, cum'è PCR, chì generalmente indica situazioni cum'è infezioni in un modu più specificu. Scuprite ciò chì hè l'esame PCR è cumu si face.
Cumu hè fattu
Per fà u test VHS, u laburatoriu raccoglierà un campione di sangue, chì hè piazzatu in un contenitore chiusu, è poi serà valutatu quantu tempu ci vole à i globuli rossi per separassi da u plasma è stallassi à u fondu di u contenitore .
Cusì, dopu à 1 ora o 2 ore, sta deposizione serà misurata, in millimetri, cusì u risultatu hè datu in mm / h. Per fà l'esame VHS, nisuna preparazione hè necessaria, è u dighjunu ùn hè micca ubligatoriu.
Valori di riferenza
I valori di riferenza di l'esame VHS sò diversi per omi, donne o zitelli.
In l'omi:
- in 1h - finu à 15 mm;
- in 2h - finu à 20 mm.
- In e donne:
- in 1h - finu à 20 mm;
- in 2h - finu à 25 mm.
- In i zitelli:
- valori trà 3 - 13 mm.
Attualmente, i valori di l'esame VHS in a prima ora sò i più impurtanti, allora sò i più aduprati.
Più l'infiammazione hè intensa, più a VES pò alzassi, è e malatie reumatologiche è u cancheru ponu causà infiammazione cusì grave chì hè capace di aumentà a VES sopra 100 mm / h.