Sindrome di Cotard: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di Cotard, cunnisciutu pupularmente cum'è "sindromu di u cadaveru chì cammina", hè un disordine psiculugicu assai raru in u quale una persona crede ch'ellu hè mortu, chì e parte di u so corpu sò sparite o chì i so organi sò in putrefazione. Per questa ragione, stu sindromu rappresenta un risicu elevatu di autolesionamentu o di suicidiu.
E cause di u sindrome di Cotard ùn sò micca esattamente cunnisciute, ma u sindromu tende à esse assuciatu à altri disordini psiculogichi, cume cambiamenti di personalità, disordine bipolari, schizofrenia è casi di depressione prolungata.
Benchì questu sindromu ùn abbia alcuna cura, u trattamentu deve esse fattu per diminuisce i cambiamenti psicologichi è migliurà a qualità di vita di a persona. Cusì, u trattamentu deve esse individualizatu è indicatu da u psichiatra.
Principali sintomi
Alcuni sintomi chì aiutanu à identificà stu disordine sò:
- Cridendu chì site mortu;
- Mostra ansietà spessu;
- Avè un sintimu chì l'organi di u corpu sò in putrefazione;
- Per sente chì ùn pudete micca more, perchè site digià mortu;
- Alluntanassi da u gruppu di l'amichi è di a famiglia;
- Esse una persona assai negativa;
- Avè insensibilità à u dulore;
- Soffre allucinazioni custanti;
- Avè una tendenza suicida.
In più di questi segni, quelli chì soffrenu di sta sindrome ponu ancu segnalà chì sentenu l'odore di a carne putrefria chì esce da u so corpu, per via di l'idea chì i so organi si putrefanu. In certi casi, i pazienti ùn ponu ancu ricunnosce si in u specchiu, nè ponu identificà a famiglia o l'amichi, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u sindrome di Cotard pò varià assai da una persona à l'altra, chì di solitu hè necessariu trattà u prublema psicologicu chì sottostante à l'iniziu di i sintomi di u sindrome.
Tuttavia, in a maiò parte di i casi, u trattamentu implica a realizazione di sessioni di psicoterapia cognitivo-comportamentale, in più di aduprà alcuni medicamenti cum'è antipsicotici, antidepressivi è / o ansiolitici. Hè ancu assai impurtante chì a persona sia monitorata regolarmente, per via di u risicu di autolesionamentu è di suicidiu.
In i casi i più gravi, cum'è a depressione psicotica o a malincunia, pò ancu esse raccomandatu da u duttore per cunduce sessioni di terapia elettroconvulsiva, chì cunsiste in l'applicazione di scosse elettriche à u cervellu per stimulà certe regioni è cuntrullà più facilmente i sintomi di a sindrome. . Dopu à queste sessioni, u trattamentu cù medicazione è psicoterapia hè ancu generalmente fattu.