Sindrome di Fournier: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di Fournier hè una malattia rara causata da a proliferazione di batteri in a regione genitale chì prumove a morte di e cellule in a zona è porta à l'apparizione di sintomi di gangrena, cume u dolore intensu, un odore pessimu è gonfiore in a regione.
Stu sindromu hè più cumunu in l'omi anziani o in e persone immunocomprumesse per via di a poca attività di u sistema immunitariu, chì ùn hè micca capace di eliminà i microorganismi rispunsevuli di l'infezzione.
U sindrome di Fournier hè curabile è ùn hè micca contagiosu, tuttavia u so trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule per riduce u risicu di amputazione è di diffusione di u batteriu in altri organi, chì ponu minaccià a vita.
Principali sintomi
A presenza di i batteri in a regione intima provoca infezioni gravi è hè capace di interrompe a circolazione sanguigna in a regione, chì pò causà a morte di u tessutu, chì hè cunnisciutu cum'è gangrena. Cusì, i segni è i sintomi di a sindrome di Fournier sò cunsiderati cum'è abbastanza dolorosi è scomodi, i principali sò:
- Pelle di a regione intima rossa chì più tardi evolve à scurazione;
- Dolore intensu è custante;
- Odore brutale è gonfiore di a regione;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Stanchezza eccessiva.
Ancu se menu frequente, in e donne ci hè di solitu un impegnu di a vulva è di l'inguine, mentre chì in l'omi hè osservatu principalmente in u scrotum è u pene.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu deve esse raccomandatu da l'urologu o da u ginecologu, è a chirurgia hè generalmente indicata per caccià a pelle è e cellule morte è impedisce cusì chì a malattia progressi. Inoltre, u tissutu eliminatu hè mandatu à u laboratoriu per l'analisi è u microorganismu rispunsevule per a sindrome pò esse identificatu.
Oltre à a chirurgia, u duttore pò indicà l'usu di antibiotici per via orale o direttamente in a vena, cum'è Piperacillin-Tazobactam o Clindamycin, per esempiu, per prevene chì a malattia si ripete.
In i casi più severi, pò esse necessariu di rimuovere assai pelle è tessuti affettati è, dunque, u paziente pò esse ricoveratu in ospedale da pochi ghjorni à parechji ghjorni finu à chì a pelle è tutti i tessuti affetti crescenu di novu.
In certi casi, pò ancu esse necessariu chì a persona sia sottoposta à chirurgia per ricustruisce a regione intima, perchè u batteriu rispunsevule di u sindromu distrugge u tissutu è e cellule. Capite cumu hè trattata a sindrome di Fournier.
Cause di u sindrome di Fournier
U sindromu di Fournier hè causatu da batteri chì facenu parte di a microbiota genitale chì si pò sviluppà in u locu è purtà à a morte di e cellule per via di a presenza di tossine. Alcune situazioni favurizanu a proliferazione di sti batteri è aumentanu u risicu di sviluppà u sindrome, e principali sò:
- Mancanza d'igiene;
- Pieghe nantu à a pelle, chì accumulanu batteri;
- Diabetes mellitus;
- Obesità morbosa;
- Malnutrizione;
- Vascularizazione bassa è trombosi in i vini sanguini di a regione;
- Bumps cù furmazione di contusioni;
- Sepsi;
- Sindrome d'immunodeficiency acquistata;
- Infezzione di e vie urinarie;
- Picculi infezioni.
Inoltre, altri fattori chì aumentanu u risicu di u sindrome di Fournier sò cirrosi, alcolismu, ipertensione, abusi di droghe è antibiotici senza raccomandazione medica, postu chì pò prumove a permanenza di batteri più resistenti.
Cumu prevene
Cum'è a sindrome di Fournier hè causata da batteri chì si trovanu naturalmente in a regione genitale, hè impurtante di aduttà misure chì impediscenu a so proliferazione, essendu impurtante di mantene l'igiene curretta di a regione genitale, in più di evità alimenti ricchi in zuccheru, cume pò favurisce u sviluppu batterianu.
Inoltre, hè impurtante evità fattori di risicu, hè impurtante avè una dieta sana, evità u cunsumu di bevande alcoliche o di droghe, micca di aduprà antibiotici senza cunsiglii medichi.