Sindrome di Reiter: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di Reiter, cunnisciutu ancu cum'è artrite reattiva, hè una malattia chì provoca infjammazione di e articulazioni è di i tendini, in particulare in i ghjinochji, à e cavichje è in i pedi, chì si verifica circa 1 à 4 settimane dopu una infezzione urinaria o intestinale da Chlamydia sp., Salmonella sp. o Shigella sp., per esempiu. Sta malatia, in più di esse caratterizata da infjammazione di e articulazioni, pò ancu implicà l'ochji è u sistema urogenitale, resultendu in sintomi.
Sta malatia hè più cumuna in i ghjovani omi, trà l'età di 20 è 40 anni, è ùn hè micca contagiosa, ma cume accade in cunsequenza di una infezione, ci pò esse trasmissione di a malattia. Chlamydia attraversu un cuntattu sessuale senza prutezzione. Tuttavia, micca sempre chì a persona hà u cuntattu cù i batteri cunnessi, a malattia si sviluppa.
U trattamentu per a Sindrome di Reiter deve esse fattu secondu a guida di u duttore è, ancu se ùn ci hè micca cura, hà un cuntrollu è modi per alleviare i sintomi, hè impurtante avè sessioni di fisioterapia durante u trattamentu.
Sintomi di a Sindrome di Reiter
I sintomi di a Sindrome di Reiter sò principalmente dolore è infiammazione di e articolazioni, ma altri sintomi includenu:
- Esce di pus da l'organu genitale;
- Dolore quandu urinate;
- Conjunctivitis;
- Apparizione di piaghe chì ùn causanu dolore in bocca, lingua o organu genitale;
- Lesioni cutanee nantu à a pianta di i pedi è di e palme;
- Presenza di terra gialla sottu à e unghie di e mani è di i pedi.
I sintomi di a Sindrome di Reiter apparsu circa 7 à 14 ghjorni dopu una infezzione è ponu sparisce dopu à 3 o 4 mesi, tuttavia, hè cumunu di riapparisce dopu à qualchì settimana. U diagnosticu di a Sindrome di Reiter pò esse fattu per mezu di a valutazione di i sintomi presentati da u paziente, analisi di sangue, esame ginecologicu o biopsia. Amparate à identificà i sintomi è cumu hè a diagnosi di a Sindrome di Reiter.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a Sindrome di Reiter deve esse guidatu da un reumatologu, ma di solitu, u trattamentu hè fattu cù antibiotici, cum'è Amoxicillina o Ciprofloxacina, per trattà l'infezzione, se hè sempre attiva, è antiinfiammatori non-steroidali per alleviare i sintomi di inflammation.
Inoltre, hè ancu raccomandatu di fà fisioterapia per recuperà i muvimenti di e articulazioni infiammate è riduce u dolore. In i casi i più gravi, pò sempre esse necessariu aduprà droghe immunosoppressive, cume Methotrexate è Ciclosporin, per riduce u prucessu infiammatorio di e articolazioni.