Sindrome di Romberg
Cuntenutu
U sindrome di Parry-Romberg, o solu u sindrome di Romberg, hè una malattia rara chì hè caratterizata da atrofia di a pelle, musculu, grassu, tessuti ossi è nervi di a faccia, causendu deformazioni estetiche. Generalmente, sta malattia affetta solu un latu di a faccia, tuttavia, si pò estende à u restu di u corpu.
Sta malatia ùn hà micca curain ogni casu, piglià medicazione è cirurgia aiutanu à cuntrullà a prugressione di a malatia.
Deformazione di a faccia vista da u latuDeformazione di a faccia vista da u fronteChì sintomi aiutanu à identificà
Generalmente, a malattia principia cù cambiamenti in a faccia ghjustu sopra a mascella o in u spaziu trà u nasu è a bocca, chì si stende versu l'altri lochi di a faccia.
Inoltre, altri segni ponu cumparisce ancu, cum'è:
- Difficultà à masticà;
- Difficultà per apre a bocca;
- Ochju rossu è prufondu in l'orbita;
- Falling hair facial;
- Macchi più chjari in faccia.
Cù u tempu, u sindrome di Parry-Romberg pò ancu causà cambiamenti in l'internu di a bocca, in particulare in u tettu di a bocca, in e guance è e gengive. In certi casi, si ponu sviluppà sintomi neurologichi cum'è crisi è dolori severi in faccia.
Sti sintomi ponu avanzà da 2 à 10 anni, dopu entre in una fase più stabile in a quale ùn appariscenu più cambiamenti in faccia.
Cumu fà u trattamentu
In u trattamentu di a Sindrome Parry-Romberg i farmaci immunosuppressivi cum'è prednisolone, metotrexato o ciclofosfamide sò presi per aiutà à luttà contr'à a malattia è à riduce i sintomi, perchè e cause principali di sta sindrome sò autoimmune, chì significa chì e cellule di u sistema immunitariu attaccanu i tessuti di a faccia, causendu deformazioni, per esempiu.
Inoltre, pò ancu esse necessariu sottopassi à chirurgia, principalmente per ricustruisce a faccia, eseguendu innesti grassi, musculari o ossi. U megliu tempu per fà a cirurgia varieghja da l'individuu à l'individuu, ma hè cunsigliatu ch'ella sia eseguita dopu l'adolescenza è quandu l'individuu hà finitu di cresce.