Sindrome di Stevens-Johnson: Cosa hè, Sintomi è Cause
Cuntenutu
- Fonte: Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie
- Principali sintomi
- Quale hè u più risicu di avè u sindrome
- Cumu hè fattu u trattamentu
A Sindrome di Stevens-Johnson hè un prublema di a pelle raru ma assai seriu chì face cumparisce lesioni rossu nantu à u corpu interu è altri cambiamenti, cume difficultà per respirà è febbre, chì ponu mette in periculu a vita di a persona interessata.
Di solitu, stu sindromu nasce per via di una reazione allergica à qualchì medicamentu, in particulare à a Penicillina o à altri antibiotici è, dunque, i sintomi ponu apparì finu à 3 ghjorni dopu à piglià u medicamentu.
U sindrome di Stevens-Johnson hè curabile, ma u so trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule cù l'uspitalisazione per evità complicazioni gravi cum'è infezioni generalizate o ferite à l'organi interni, chì ponu rende u trattamentu difficiule è minacciosu per a vita.
Fonte: Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie
Principali sintomi
I primi sintomi di a sindrome di Stevens-Johnson sò assai simili à quelli di una gripe, cume includenu stanchezza, tosse, dolore musculare o mal di testa, per esempiu. Tuttavia, cù u tempu alcune macchie rosse apparsu nantu à u corpu, chì finiscenu per sparghje in tutta a pelle.
Inoltre, hè cumuni per altri sintomi per appare, cum'è:
- Gonfiore di a faccia è di a lingua;
- Difficultà à respirà;
- Dolore o sensazione di brusgiatura in a pelle;
- Mal di gola;
- Ferite à e labbre, dentru a bocca è a pelle;
- Rossu è ardenti in l'ochji.
Quandu questi sintomi si presentanu, in particulare finu à 3 ghjorni dopu à piglià un novu medicamentu, hè raccomandatu d'andà prestu in sala d'urgenza per valutà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
U diagnosticu di a Sindrome Stevens-Johnson hè fattu osservendu e lesioni, chì cuntenenu caratteristiche specifiche, cum'è culori è forme. Altri testi, cume campioni di sangue, urina, o lesione, ponu esse necessarii quandu sò suspettate altre infezioni secondarie.
Quale hè u più risicu di avè u sindrome
Ancu s'ellu hè abbastanza raru, stu sindromu hè più cumunu in e persone chì sò trattate cù qualsiasi di i seguenti rimedii:
- Medici per a gout, cum'è Allopurinol;
- Anticonvulsivanti o antipsicotici;
- Antidolorifici, cum'è Paracetamol, Ibuprofen o Naproxen;
- Antibiotici, in particulare a penicillina.
In più di l'usu di medicazione, alcune infezioni ponu ancu esse a causa di u sindrome, in particulare quelle causate da un virus, cume l'herpes, HIV o l'epatite A.
E persone cun sistema immunitariu indebolitu o altri casi di sindrome di Stevens-Johnson sò ancu in più risicu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a sindrome di Stevens-Johnson deve esse fattu mentre in ospedale è di solitu inizia cù a cessazione di l'usu di qualsiasi medicamentu chì ùn hè micca essenziale per trattà una malattia cronica, perchè pò esse causendu o peghju i sintomi di a sindrome.
Durante l'uspitalisazione, pò ancu esse necessariu injectà sieru direttamente in a vena per rimpiazzà i fluidi persi per via di a mancanza di pelle in i siti di ferita. Inoltre, per riduce u risicu di infezzione, e ferite di a pelle devenu esse trattate ogni ghjornu da una infermiera.
Per riduce u disagiu di e lesioni, e cumpresse d'acqua fredda è e creme neutre ponu esse aduprate per idratà a pelle, è dinò l'ingestione di medicinali valutati è prescritti da u duttore, cum'è antihistaminici, corticosteroidi o antibiotici, per esempiu.
Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu per a sindrome di Stevens-Johnson.