Sindrome epatopulmonariu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi
- Chì causa a sindrome epatopulmonare
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì ghjè u trattamentu
U sindromu epatopulmonariu hè carattarizatu da una dilatazione di l'arterie è di e vene di i pulmoni chì si verificanu in e persone cù pressione sanguigna alta in a vena portale di u fegatu. A causa di l'allargamentu di l'arterie di i pulmoni, a frequenza cardiaca aumenta causendu chì u sangue chì hè pompatu in u corpu ùn abbia micca abbastanza ossigenu.
U trattamentu di stu sindromu cunsiste in ossigenoterapia, una riduzione di a pressione di a vena portale è, in casi più severi, trapianto di fegatu.
Chì sò i sintomi
I sintomi chì ponu accade in e persone cun sta sindrome sò mancanza di respiru quandu sò in piedi o seduti. Inoltre, a maiò parte di e persone cun sindrome epatopulmonare anu ancu sintomi di malatie epatiche croniche, chì ponu variare, secondu u prublema chì a causa.
Chì causa a sindrome epatopulmonare
In cundizioni nurmali, l'endotelina 1 prodotta da u fegatu hà a funzione di regulà u tonu vascolare pulmonare è quandu si lega à i recettori situati in u tessutu musculare lisciu vascolare, l'endotelina 1 produce vasocostrizione. Tuttavia, quandu si lega à i recettori situati in l'endoteliu vascular pulmonariu, produce vasodilatazione per via di a sintesi di l'ossidu nitricu. Cusì, l'endotelina 1 equilibra u so effettu vasocostrittore è vasodilatatore è aiuta à mantene a ventilazione pulmonare in i parametri normali.
Tuttavia, quandu si verifica u dannu di u fegatu, l'endotelina ghjunghje à a circulazione pulmonare è interagisce preferenzialmente cù l'endoteliu vascolare pulmonare, prumove a vasodilatazione pulmonare. Inoltre, in cirrosi ci hè un aumentu di i livelli di fattore alfa di necrosi tumorale, chì cuntribuisce à l'accumulazione di macrofagi in u lume di i vasi pulmonari chì stimulanu a produzzione di ossidu nitricu, pruvucendu ancu a vasodilatazione pulmonare, ostaculendu l'ossigenazione di tutti u sangue pompatu.per u pulmone.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu consiste in una valutazione medica è testi cume ecocardiografia di cuntrastu, scintigrafia pulmonare nucleare, test di funzione pulmonare.
Inoltre, u duttore pò ancu misurà a quantità di ossigenu in u sangue per l'ossimetria. Vede ciò chì hè l'ossimetria è cumu si misura.
Chì ghjè u trattamentu
U trattamentu principale per u sindromu epatopulmonariu hè l'amministrazione di ossigenu supplementu per alleviare a mancanza di respiru, tuttavia cù u tempu a necessità di supplementazione d'ossigenu pò aumentà.
Attualmente, nisuna intervenzione farmacologica hè stata dimustrata per alterà significativamente è migliurà l'ossigenazione arteriale. Cusì, u trapianto di fegatu hè l'unica opzione terapeutica efficace per a risoluzione di stu prublema.