MERS: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu si prutege
- Cumu evità a trasmissione
- Cumu si face u trattamentu
- Cumu rinfurzà u sistema immune
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju è cumplicazioni
U sindromu respiratoriu di u Mediu Oriente, ancu cunnisciutu solu cum'è MERS, hè una malattia causata da coronavirus-MERS, chì provoca frebba, tosse è starnuti, è pò ancu causà pneumonia o fallimentu renale quandu u sistema immunitariu hè indebulitu per via di HIV o di trattamenti per u cancer. esempiu, è in questi casi ci hè un risicu più grande di morte.
Sta malattia hè apparsu à l'urigine in l'Arabia Saudita, ma s'hè dighjà diffusa in più di 24 paesi, ancu se tocca in particulare i paesi di u Mediu Oriente è pare diffundesi attraversu goccioline di saliva, essendu facilmente trasmessa per tosse o starnuti, per esempiu.
U trattamentu di sta sindrome cunsiste solu in u sollievu di i sintomi perchè hè causatu da un virus, chì ùn hà ancu un trattamentu specificu. Per pruteggervi hè impurtante tene una distanza sicura di 6 metri da u paziente, è in più, per ùn chjappà stu virus, hè cunsigliatu di ùn viaghjà in regioni induve ci sò casi di sta malattia perchè ùn la face ancu avè un vaccinu o trattamentu specificu.
Principali sintomi
In parechji casi, i sintomi di a Sindrome Respiratoria di u Mediu Oriente ponu esse difficiule da identificà, ma i più cumuni includenu:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Tosse persistente;
- Mancanza di respira;
- Alcuni pazienti ponu sperimentà nausea, vomitu è diarrea.
Sti sintomi ponu cumparisce da 2 à 14 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus è dunque, in casu di suspettu, duvete andà in urgenza è informà chì site in unu di i lochi affettati da u coronavirus, perchè hè una malattia chì deve esse cunniscenza di l'autorità.
Alcune persone, malgradu esse infettate, anu solu sintomi lievi, simili à a gripe cumuna. Tuttavia, ponu trasmette a malattia à l'altri è ponu esse severamente affettati per via di u so propiu statu di salute prima ch'elli sianu infettati.
Cumu si prutege
U megliu modu per prevene una infezzione cù MERS hè di evità u cuntattu cù persone o animali contaminati in più per evità di viaghjà in paesi di u Mediu Oriente, durante i tempi di epidemia. Quelli chì campanu in sti lochi duverianu purtà una maschera in faccia per prutege si.
I paesi chì appartenenu à u Mediu Oriente includenu:
- Israele, Arabia Saudita, Emirati Arabi Uniti,
- Iraq, Cisjordania, Gaza, Giordania, Libanu, Oman,
- Qatar, Siria, Yemen, Kuwait, Bahrain, aghju curtu.
Finu à quandu l'epidemia MERS hè stata sottumessa à cuntrollu, a necessità di viaghjà in questi paesi è evità u cuntattu cù i cammelli è i dromedarii deve esse cunsiderata, postu chì si crede chì ponu trasmette ancu u coronavirus.
Cumu evità a trasmissione
Cum'è ùn ci hè ancu nisuna vaccina specifica contr'à MERS, per evità a contaminazione di altre persone, si raccomanda chì u paziente ùn assiste micca à u travagliu o à a scola è piglià e seguenti precauzioni:
- Lavate e mani cun sapone è acqua spessu, è poi aduprate gel d'alcol per disinfettà e vostre mani;
- Ogni volta chì starnutisci o tossisci, mette un tissutu annantu à u nasu è a bocca per cuntene secrezioni è impedisce chì u virus si sparghji è poi ghjetta u tissutu in a spazzatura;
- Evite di tuccà l'ochji, u nasu o a bocca senza lavà e mani;
- Evite un cuntattu strettu cù altre persone, evitendu basgi è abbracci;
- Ùn sparte micca articuli persunali cum'è cuverti, piatti o bichjeri cù altre persone;
- Pulisci cù un pannu alcolu nantu à tutte e superfici spessu toccati cum'è maniglie di porta, per esempiu.
Un'altra precauzione impurtante chì a persona infetta deve piglià hè di evità u strettu cuntattu cù altre persone, mantenendu una distanza sicura di circa 6 metri.
Fighjate u video seguente è vedi l'impurtanza di ste misure per prevene una epidemia:
Cumu si face u trattamentu
U trattamentu cunsiste in sollievu di i sintomi è di solitu si face in casa. Tuttavia, alcuni pazienti ponu sperimentà complicazioni cum'è pneumonia o compromissione renale è in questi casi devenu restà ospedalizati per riceve a cura necessaria.
E persone sane chì sò infettate sò più propensi à esse guariti, tuttavia, e persone cun sistemi immunitari compromessi, chì anu diabete, cancru, prublemi cardiaci o pulmonari è malatie renali sò più propensi à esse infettati o à esse severamente affetti, cun più risicu di morte .
Durante a malatia u paziente deve stà in riposu, esse messu in quarantena, è seguità tutte l'istruzzioni di u duttore per evità di trasmette u virus à altre persone. I pazienti gravemente colpiti chì sviluppanu pneumonia o fallimentu renale devenu stà in l'uspidale per riceve tutte e cure necessarie. In questi casi, u paziente pò avè bisognu à respirà cù l'aiutu di dispositivi è sottumessu à emodialisi per filtrà u sangue currettamente, evitendu cumplicazioni.
Cumu rinfurzà u sistema immune
Per rinfurzà u sistema immunitariu è facilità a ripresa, hè cunsigliatu di beie 2 litri d'acqua à ghjornu è d'investisce in una dieta sana, ingerendu più quantità di ligumi, verdi, frutti è carni magre, mentre chì l'alimenti industrializati è trasfurmati devenu esse evitati.
U miglioramentu di u funziunamentu intestinale pò cuntribuisce à una ricuperazione più rapida è dunque si raccomanda di manghjà ioghurt cù probiotici è di manghjà più cibi ricchi di fibre. Vede esempi in: Prubiotici è Alimenti ricchi di Fibre.
Segni di migliurazione
In e persone chì sò in bona salute è chì ùn anu micca malatie croniche è chì raramente si ammalanu, i segni di miglioramentu ponu apparisce in pochi ghjorni cù a riduzione di frebba è malessere generale.
Segni di peghju è cumplicazioni
I segni di peghju appariscenu di solitu in i pazienti chì soffrenu d'altre malatie o chì anu un sistema immune fragile. In questi casi, a malattia pò aggravassi è sintomi cume a febbre aumentata, assai flema, difficoltà à respirà, dolore toracicu è brividi chì suggerenu pneumonia, o sintomi cum'è diminuzione di a produzione di urina è gonfiore di u corpu, chì sò suggestivi di insufficienza renale .
I pazienti chì anu sti sintomi devenu stà in l'uspidale per riceve tuttu u trattamentu necessariu, ma ùn hè micca sempre pussibule di salvà a so vita.