Cosa hè l'atelettasia pulmonare, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi pussibili
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì pò atelettasis di cassowary
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'atelettasia pulmonare hè una complicazione respiratoria chì impedisce u passaghju di l'aria sufficiente, per via di u crollu di l'alveuli pulmonari. Ciò accade di solitu quandu ci hè fibrosi cistica, tumori in u pulmone o quandu u pulmone hè diventatu pienu di fluidu per via di un forte colpu à u pettu, per esempiu.
Sicondu quanti alveoli sò affettati, a sensazione di mancanza di fiatu pò esse più o menu intensa è, dunque, u trattamentu pò ancu varià secondu l'intensità di i sintomi.
Tuttavia, in ogni casu, se si sospetta atelettasia, hè raccomandatu d'andà prestu à l'uspidale, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu u più adattu, postu chì se u pulmone continua à esse influenzatu, ci pò esse un risicu di vita.
Sintomi pussibili
I sintomi più cumuni di atelectasia includenu:
- Difficultà à respirà;
- Respirazione rapida è bassa;
- Tosse persistente;
- Dolore toracicu custante.
L'atelettasia si faci di solitu in e persone chì sò dighjà ricoverate in ospedale, cum'è una complicazione di u so statu di salute, tuttavia, se sperimentate unu di questi sintomi hè assai impurtante di avvisà rapidamente un duttore o infermiera.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In casu di suspettata atelettasia, u duttore pò urdinà parechji testi, cum'è i raggi X di pettu, tomografia, ossimetria è bronchoscopia, per cunfirmà a presenza di alveoli pulmonari crollati.
Ciò chì pò atelettasis di cassowary
Atelectasis di solitu si verifica quandu una via in u pulmone hè ostruita o ci hè una pressione eccessiva fora di l'alveoli. Alcuni prublemi chì ponu causà sti tipi di cambiamenti sò:
- Accumulazione di secrezioni in e vie respiratorie;
- Presenza di un ogettu stranieru in u pulmone;
- Picculi forti in pettu;
- Puntura;
- Presenza di fluidu in u pulmone;
- Tumore pulmonariu.
Inoltre, dopu a cirurgia hè ancu cumunu per l'apparizione di atelettasia, chì l'effettu di l'anesteticu pò causà u crollu di alcuni alveoli. Tuttavia, in questi casi un ventilatore hè adupratu per assicurà chì l'aria entri in i pulmoni currettamente.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'atelettasia hè fattu secondu a causa è l'intensità di i sintomi, è in casi più lievi, ogni tipu di terapia pò mancu esse necessariu. Sì i sintomi sò più intensi, l'esercitazioni di respirazione ponu esse aduprate per pruvà à apre l'alveoli pulmonari, cume tossu, piglià un pocu di respiri profondi o dà tocchi leggeri nantu à a zona affettata per allentà l'accumulazione di secrezioni.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu di ricorre à a chirurgia, di pulì e vie aeree o ancu di caccià a parte affettata di u pulmone, permettendulu di funzionà dinò bè.
Ogni volta chì ci hè una causa identificabile di atelettasia, cum'è un tumore o a presenza di fluidu in u pulmone, u prublema deve sempre esse trattatu per assicurà chì l'atelettasia ùn si riprisenta.