Principali sintomi di u SIDA (è cume sapè se avete a malattia)
Cuntenutu
I primi sintomi quandu sò infettati da u virus AIDS includenu malessere generale, frebba, tosse secca è mal di gola, spessu assimilendu i sintomi di un fretu cumunu, duranu per circa 14 ghjorni, è ponu apparisce 3 à 6 settimane dopu a contaminazione da HIV.
Generalmente, a contaminazione si face per un comportamentu risicatu, induve ci era un cuntattu intimu senza preservativu o scambiu di aghi cuntaminati da u virus HIV. U test per rilevà u virus deve esse fattu 40 à 60 ghjorni dopu u comportamentu risicu, perchè prima di quellu periodu u test pò ùn rilevà micca a presenza di u virus in u sangue.
Per amparà di più nantu à sta malattia, fighjate u video:
Principali segni è sintomi di u SIDA
I segni è sintomi principali di u SIDA, si manifestanu intornu à 8 à 10 anni dopu a contaminazione da HIV o in certe situazioni induve u sistema immunitariu hè debule è indebulitu. Cusì, i segni è i sintomi ponu esse:
- A frebba persistente;
- Tosse secca prolungata è gratta à a gola;
- Suda di notte;
- Gonfiori di i nodi linfatichi per più di 3 mesi;
- Cefalee è difficultà à cuncentrazione;
- Dolore in i musculi è l'articuli;
- Stanchezza, fatigue è perdita di energia;
- Rapida perdita di pesu;
- Candidia orale o genitale chì ùn passa;
- Diarrea per più di 1 mese, nausea è vomitu;
- Macchie rossu è piccule macchie rosse o piache nantu à a pelle.
Sti sintomi si presentanu di solitu quandu u virus HIV hè prisente in grande quantità in u corpu è e cellule di difesa sò assai basse in numeru paragunatu à un individuu adultu sanu. Inoltre, in questu stadiu induve a malattia presenta sintomi, malatie opportuniste cume l'epatite virale, a tubercolosi, a pneumonia, a toxoplasmosi o u citomegalovirus sò generalmente presenti, chì u sistema immunitariu hè depressu.
Ma circa 2 settimane dopu à u cuntattu cù u virus HIV, a persona pò avè sintomi chì passanu inosservati, cum'è febbre bassa è malessere. Vede un elencu cumpletu di sti primi sintomi di u SIDA.
Cumu so se possu avè HIV
Per sapè se site infettatu da u virus HIV, duvete identificà sì avete avutu o micca comportamentu risicatu cume relazioni senza preservativu o spartimentu di siringhe contaminate, è duvete esse cuscenti di l'apparizione di sintomi cum'è febbre, malessere generale, mal di gola è tosse secca.
Dopu à 40 à 60 ghjorni di u cumpurtamentu risicatu, hè cunsigliatu di fà u test di sangue per scopre se avete HIV, è di ripete u test dopu 3 è 6 mesi di novu, perchè ancu se ùn mostrate sintomi, pudete sò stati infettati da u virus. Inoltre, sè avete sempre dubbi nantu à ciò chì si deve fà se suspettate di u SIDA o quandu fà u test, leghjite Cosa da fà se suspettate di u SIDA.
Cumu hè u trattamentu di u SIDA
U SIDA hè una malattia chì ùn hà cure è dunque u so trattamentu deve esse fattu per tutta a vita, cù u scopu principale di u trattamentu di esse u rinfurzamentu di u sistema immunitariu è a lotta contr'à u virus, cuntrullendu è riducendu a so quantità in u sangue.
Idealmentu, principià u trattamentu HIV prima chì u SIDA si sviluppi. Stu trattamentu pò esse fattu cù un cocktail cù diversi farmaci antiretrovirali, cum'è Efavirenz, Lamivudine è Viread, chì sò furniti gratuitamente da u guvernu, è ancu tutti i testi necessarii per valutà a progressione di a malattia è a carica virale.