Ciò chì pò causà a mancanza di ossigenu
Cuntenutu
- 1. Altitudine
- 2. Malatie pulmonare
- 3. Cambiamenti di sangue
- 4. Povira circulazione di sangue
- 5. Intossicazione
- 6. Ipossia neonatale
- 7. Cause psiculugiche
- 8. Clima
- Chì sò i sintomi
- Cosa da fà in assenza di ossigenu
A mancanza di ossigenu, chì pò ancu esse cunnisciuta cum'è ipossia, cunsiste à diminuisce l'offerta di ossigenu in i tessuti in tuttu u corpu. A mancanza di ossigenu in u sangue, chì pò ancu esse chjamata ipossemia, hè una cundizione grave, chì pò causà gravi danni tissutiali è, dunque, u risicu di morte.
U cervellu hè l'urganu u più toccu in questa situazione, chì e so cellule ponu more in circa 5 minuti per mancanza d'ossigenu. Dunque, ogni volta chì sò identificati segni di mancanza di ossigenu, cume mancanza di fiatu, cunfusione mentale, vertigini, svenimentu, coma o dita purpurei, hè impurtante andà in sala d'urgenza u più prestu pussibule.
Per identificà a mancanza di ossigenu, u duttore pò identificà i segni attraversu esami fisichi è testi d'ordine, cum'è pulsossimetria o gasi sanguigni arteriali, per esempiu, chì ponu identificà a concentrazione di ossigenu in u sangue. Scopri di più nantu à i testi chì cunfermanu a mancanza di ossigenu.
A mancanza di ossigenu in u sangue è in i tessuti pò avè diverse cause, cumprese:
1. Altitudine
Nasce quandu a quantità di ossigenu in l'aria rispirata ùn hè micca abbastanza, ciò chì accade di solitu in i lochi cù altitudini superiori à 3.000 metri, postu chì più luntanu da u livellu di u mare, più bassa hè a concentrazione di ossigenu in l'aria.
Sta situazione hè cunnisciuta cum'è ipossia ipobarica è pò comportà alcune complicazioni, cume edema pulmonare acutu non cardiogenicu, edema cerebrale, disidratazione è ipotermia.
2. Malatie pulmonare
Cambiamenti in i pulmoni causati da malatie cum'è asma, enfisema, pneumonia o edema pulmonare acutu, per esempiu, rendenu difficiule per l'ossigenu l'entrata in u sangue attraversu e so membrane, riducendu a quantità di ossigenu in u corpu.
Ci hè ancu altri tippi di situazioni chì impediscenu di respirà, cume per via di malatie neurologiche o di coma, in cui i pulmoni ùn sò capaci di fà u so travagliu currettamente.
3. Cambiamenti di sangue
Anemia, causata da una mancanza di ferru o vitamine, sanguinamentu, o disordini genetichi cum'è l'anemia falciforme pò causà una mancanza di ossigenu in u corpu, ancu se a respirazione funziona normalmente.
Questu hè perchè l'anemie causanu quantità insufficienti di emoglobina, chì hè una proteina presente in i globuli rossi incaricati di trasportà l'ossigenu catturatu in i pulmoni è di trasportallu in i tessuti di u corpu.
4. Povira circulazione di sangue
Accade quandu a quantità di ossigenu hè sufficiente in u sangue, tuttavia, u sangue ùn pò ghjunghje à i tessuti di u corpu, per via di una ostruzione, cume accade in l'infartamentu, o quandu a circolazione in u flussu di sangue hè debule, causata da un fallimentu cardiacu, per esempiu.esempiu.
5. Intossicazione
Situazioni cum'è avvelenamentu basatu annantu à u monossidu di carbonu o intossicazioni da certi medicamenti, cianuru, alcolu o sostanze psicoattive ponu impedisce a legazione di l'ossigenu à l'emoglobina o impedisce l'assorbimentu di ossigenu da i tessuti, dunque, ponu ancu causà mancanza d'ossigenu.
6. Ipossia neonatale
L'ipossia neonatale si verifica per via di una mancanza di fornimentu d'ossigenu à u zitellu attraversu a placenta materna, causendu angoscia fetale.
Pò apparisce prima, durante o dopu u partitu, per via di cambiamenti materni, in relazione cù a placenta o u fetu, chì ponu avè cunsequenze per u zitellu cum'è paralisi cerebrale è ritardu mentale.
7. Cause psiculugiche
E persone chì anu qualchì tipu di disordine psicologicu adupranu una quantità più grande di ossigenu quandu sò in una situazione stressante, chì porta à l'apparizione di segni è sintomi cume mancanza di respiro, palpitazioni è cunfusione mentale.
8. Clima
In cundizioni ambientali estreme di fretu o calore, ci hè una necessità aumentata di ossigenu per mantene u metabolismu di u corpu in e so funzioni normali, cù una diminuzione di a tolleranza à l'ipossia.
Chì sò i sintomi
I sintomi chì indicanu una mancanza di ossigenu in u sangue sò:
- Mancanza di respira;
- Respirazione rapida;
- Palpitazioni;
- Irritazione;
- Sturdimentu;
- Sudore eccessivu;
- Cunfusione mentale;
- Somnolenza;
- Svenimentu;
- Cianosi, chì sò l'estremità di e dite o labbra purpurine;
- Cù u.
Tuttavia, quandu a mancanza di ossigenu si trova in un solu organu o regione di u corpu, ferite specifiche sò causate in quellu tessutu, chì si chjama ischemia o infartu. Alcuni esempi di sta situazione sò l'infartamentu di u core, intestinali, pulmonari o di colpu, per esempiu.
Inoltre, i danni tissutiali causati da a mancanza di ossigenu ponu esse riversibili, dopu à currege stu prublema è ripiglià e cellule, tuttavia, in certi casi, a mancanza di ossigenu provoca a morte di i tessuti, causendu sequele permanenti. Scuprite chì sò e sequenze principali chì ponu sorgere dopu à un colpu.
Cosa da fà in assenza di ossigenu
U trattamentu per a mancanza di ossigenu hè di solitu iniziatu cù l'usu di una maschera di ossigenu per pruvà à nurmalizà i livelli di u sangue, tuttavia, a situazione serà trattata veramente solu cù a risoluzione di a causa.
Cusì, sicondu a causa, trattamenti specifichi sò indicati da u duttore, cum'è l'usu di antibiotici per pneumonia, nebulizazione per l'asma, medicinali per migliurà u funziunamentu di i pulmoni o di u core, trattamenti per l'anemia o antidoti per avvelenamenti, per esempiu.
In i casi severi, chì sò causati da danni cerebrali o chì ùn ponu esse risolti immediatamente, l'usu di respirazione artificiale attraversu dispositivi, in un ambiente ICU è cù l'usu di sedativi, pò esse necessariu finu à chì u duttore sia capace di stabilizà a capacità respiratoria. Capite quandu u coma induttu hè necessariu.