: sintomi, cumu accade è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di infezzjoni da Legionella
- Cumu accade a contaminazione
- Cumu trattà a legionella
- Cumu micca chjappà Legionella
U Legionella pneumophilia hè un batteriu chì si pò truvà in acqua stagnante è in ambienti caldi è umidi, cum'è e vasche da bagno è l'aria condizionata, chì ponu esse inalati è restanu in u sistema respiratoriu, purtendu à u sviluppu di a legionellosi, cunnisciuta ancu cum'è malattia legionaria.
Quandu i batteri si allughjanu in l'alveoli pulmonari dopu esse inalati, l'infezzione da Legionella pneumophilia porta à l'apparizione di sintomi respiratorii, cum'è difficoltà à respirà, mancanza di respiru è dolore toracicu. Hè impurtante chì l'infezzione cù stu batteriu sia identificata è trattata secondu e indicazioni di u pneumologu o di u medicu generale per evità complicazioni chì puderebbenu mette in periculu a vita di a persona.
U trattamentu per a legionellosi deve esse fattu cù antibiotici secondu a gravità di i sintomi presentati da a persona, è l'uspitalisazione è l'usu di maschere d'ossigenu pò esse necessariu.
Sintomi di infezzjoni da Legionella
Infezzione da Legionella pneumophilia porta à u sviluppu di pneumonia lieve è i sintomi ponu apparì finu à 10 ghjorni dopu u cuntattu cù a batteria, i principali sò:
- Dolore di pettu;
- Febbra alta;
- Tosse secca, ma chì pò cuntene sangue;
- Difficultà à respirà è mancanza di fiatu;
- Chills;
- Malaise;
- Mal di testa;
- Vomitu, dolore addominale è diarrea.
Se a presenza di sti sintomi hè verificata, hè impurtante chì a persona cunsulti u pneumologu o u medicu generale per fà u diagnosticu, chì implica a valutazione di i segni è sintomi presentati è u risultatu di u conte di sangue, l'analisi di secrezioni respiratorie è a radiografia di u pettu.
Dopu avè cunfirmatu u diagnosticu, u trattamentu deve esse iniziatu subitu dopu, postu chì hè pussibule di prevene u sviluppu di cumplicazioni, cum'è fallimentu respiratoriu è morte, per esempiu.
Cumu accade a contaminazione
U Legionella pneumophilia prolifera facilmente in ambienti caldi è umidi è, dunque, si pò truvà facilmente in acqua stagnante, soprattuttu s'ellu ci hè alghe o muschi, uni pochi di serbatoi d'acqua pulita, pozzanghere, fiumi, laghi, terreni umidi, sistema di raffreddamentu, nebulizatori, aria umidificatori, saune, spa è filtri di climatizazione.
Cusì, a cuntaminazione da stu batteriu si faci quandu ci hè u cuntattu cù qualsiasi di questi ambienti chì di solitu proliferanu, a forma più cumuna di contaminazione hè l'inhalazione di particelle di polvere chì sò rilasciate in aria quandu u condizionatore d'aria, chì u filtru ùn hè micca pulitu periodicamente, hè accesa. Ancu se l'inalazione hè a forma più cumuna di contaminazione, i batteri ponu esse acquistati ancu bagnendu in laghi è piscine cuntaminati.
A legionellosi pò accade à chiunque, tuttavia hè più cumuna in e persone anziane, fumatori è / o quelli chì anu un sistema immunitariu indebolitu per via di malatie croniche cum'è enfisema pulmonare, asma, diabete o insufficienza epatica, per esempiu.
Cumu trattà a legionella
Trattamentu di l'infezzione da Legionella pneumophiliapò varià secondu a gravità di i sintomi presentati da a persona, pò esse fattu à l'uspidale è l'usu di l'antibiotici, l'amministrazione di seru direttamente in a vena è l'usu di una maschera d'ossigenu per prumove a respirazione di a persona pò esse indicatu da u duttore.
L'antibiotici chì ponu esse indicati da u duttore sò Ciprofloxacin, Azithromycin, Levofloxacin è Erythromycin, è u so usu pò esse indicatu per 7 à 10 ghjorni.
A durata di u sughjornu in ospedale varieghja secondu a recuperazione di u paziente. In certi casi a malatia pò esse guarita in 10 ghjorni, ma in i casi più severi, chì si verificanu quandu u paziente hè vechju, fumatori o hà altre malatie respiratorie è u sistema immunitariu indebolitu, pò piglià più tempu per guarisce.
Cumu micca chjappà Legionella
Infezzione cù Legionella pneumophilia pò esse seriu è, dunque, hè impurtante di piglià qualchì precauzione per evità a contaminazione, essendu raccomandatu:
- Ùn bagnate micca o fate una doccia cù acqua calda assai, in particulare in i lochi publichi cum'è palestre o alberghi;
- Ùn aduprate micca saune, jacuzzi o jacuzzis chì ùn sò micca puliti per un bellu pezzu;
- U bagnu in u bagnu aprendu un pocu u tappu per diminuisce a pressione di l'acqua;
- Pulite i filtri è i piatti di climatizazione cù acqua è cloru ogni 6 mesi;
- Dip a doccia in un mischju d'acqua cù cloru disinfettà.
Queste precauzioni sò specificamente indicate in casu di epidemia per via di Legionella, però, hè impurtante evità tutti i tippi d'acqua stagnante è avè l'abitudine di pulì e dusce cù cloru regolarmente.