5 sintomi di reazione allergica è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Starnutisce o nasu stufatu
- 2. Rossu in l'ochji o ochji acquosi
- 3. Tosse o mancanza di fiatu
- 4. Macchie rosse o prurito di a pelle
- 5. Dolore addominale o diarrea
- Cumu identificà una reazione allergica seria
- Cosa da fà in casu di reazione allergica severa
A reazzione allergica pò causà sintomi cum'è prurito o rossu di a pelle, starnutisce, tossisce è prurisce in u nasu, in l'ochji o in a gola. Tipicamente, questi sintomi si presentanu quandu a persona hà una risposta esagerata di u sistema immunitariu à una sostanza cum'è acari di polvere, polline, capelli d'animali o certi tipi di alimenti cum'è latte, gamberi o arachidi.
Reazzioni allergiche leve à moderate ponu spessu esse risolte cù misure semplici cume evità u cuntattu cù a sostanza chì provoca l'allergia o l'usu di agenti antialergici cum'è dexchlorpheniramine o desloratadine, per esempiu. Tuttavia, l'aiutu medicu deve esse cercatu ogni volta chì i sintomi ùn miglioranu micca in 2 ghjorni, ancu cù l'usu di agenti antiallergici, o i sintomi aggravanu.
In casi di reazione allergica severa o scossa anafilattica i sintomi sò più gravi, cumprese difficoltà à respirà, vertigini è gonfiore in bocca, lingua o gola, in quale casu l'assistenza medica deve esse cercata u più prestu pussibule o a sala d'urgenza più vicina.
I sintomi principali di a reazione allergica includenu:
1. Starnutisce o nasu stufatu
E starnuti, un nasu stufatu o un nasu seccu sò sintomi cumuni di rinite allergica chì pò esse causata da u cuntattu cù a polvere, acari, muffa, polline, alcune piante o peli d'animali, per esempiu. Altri sintomi di rinite allergica includenu un nasu prude o occhi.
Cosa da fà: una misura simplice per migliurà i sintomi hè di lavà u nasu cù 0,9% di salina, perchè aiuta à eliminà e secrezioni chì causanu u cunfortu di u nasu stufatu è di u nasu seccu. Tuttavia, se i sintomi sò persistenti, duvete andà à u duttore per valutà a necessità di inizià u trattamentu cù spray corticosteroidi nasali o agenti antiallergici cum'è dexchlorpheniramine o fexofenadine, per esempiu.
Eccu cumu aduprà salina per sbulicà u nasu.
2. Rossu in l'ochji o ochji acquosi
U rossu in l'ochji o l'ochji acquosi sò sintomi di una reazione allergica chì pò esse causata da u cuntattu cù funghi, polline o erba. Sti sintomi sò di solitu cumuni in a cungiuntivitis allergica è ponu esse accumpagnati da prurigine o gonfiore in l'ochji.
Cosa da fà: e cumpresse fredde ponu esse applicate à l'ochji per 2 o 3 minuti per aiutà à riduce i sintomi, aduprate gocce antiallergiche, cume u ketotifen, o piglià agenti antiallergici, cume a fexofenadina o l'idrossizina, secondu e indicazioni di un duttore. Inoltre, u cuntattu cù ciò chì causa l'allergia deve esse evitata per ùn aggravassi o per prevene un'altra crisa allergica. Vede altre opzioni di trattamentu per a cungiuntivite allergica.
3. Tosse o mancanza di fiatu
A tosse è a mancanza di fiatu sò sintomi di allergie, cum'è in l'asma, è ponu esse accumpagnati da sibilanti o di produzzione di flegmi. Generalmente, sta reazione allergica pò esse causata da u cuntattu cù u polline, acari, capelli d'animali o piume, fumu di sigaretta, prufumi o aria fredda, per esempiu.
Inoltre, in e persone chì anu asma, alcuni medicazione cum'è l'aspirina o altri antiinflamatori, cum'è ibuprofene o diclofenac, ponu scatenà a crisa allergica.
Cosa da fà: una valutazione medica deve esse sempre fatta, chì queste reazioni allergiche ponu minaccià a vita, secondu a so gravità. U trattamentu di solitu include medicazione cum'è corticosteroidi è inalazioni, cù droghe per dilatà i bronchi, chì sò strutture di i pulmoni rispunsevuli di ossigene u corpu. Scuprite tutte l'opzioni di trattamentu per l'asma.
4. Macchie rosse o prurito di a pelle
E macchie rosse o prurito di a pelle sò reazioni allergiche di tipu urticaria chì ponu apparisce in ogni locu di u corpu di i zitelli è di l'adulti, è ponu esse causate da allergie à:
- Alimenti cum'è noci, arachidi o frutti di mare;
- Pollen o piante;
- Muzzicone di bug;
- Acari;
- Sudore;
- Calore o esposizione à u sole;
- Antibiotici cum'è l'amoxicillina;
- Lattice adupratu in guanti o siccati per analisi di sangue.
Oltre à u gonfiore è u rossu di a pelle, altri sintomi chì ponu apparisce in stu tipu di reazione allergica includenu brucia o brucia a pelle.
Cosa da fà: u trattamentu di stu tippu di reazione allergica pò esse fattu cù l'usu di agenti antiallergici orali o d'attualità è, di solitu, i sintomi miglioranu in 2 ghjorni. Tuttavia, se ùn ci hè miglioramentu, e macchie rosse ritornanu o si sparghjenu in tuttu u corpu, si deve cercà aiutu medicu per diagnosticà a causa di l'allergia è fà u trattamentu u più adattu. Vede l'opzioni per i rimedii casani per trattà l'allergia di a pelle.
5. Dolore addominale o diarrea
U dolore addominale o a diarrea sò sintomi di una reazione allergica à l'alimenti cum'è arachidi, gamberi, pesci, latte, ovu, granu o soia, per esempiu, è ponu cumincià subitu dopu u cuntattu cù l'alimentu o finu à 2 ore dopu avè manghjatu.
Hè impurtante nutà chì l'allergia alimentaria hè diversa da l'intolleranza alimentaria, chì implica una reazione di u sistema immunitariu quandu una persona manghja un certu alimentu. L'intulleranza alimentaria, invece, hè una alterazione di qualchì funzione di u sistema digestivu, cum'è a produzzione deficiente di enzimi chì degradanu u latte, causendu intolleranza à u lattosiu, per esempiu.
Altri sintomi d'allergia alimentaria sò u gonfiore in u ventre, nausea, vomitu, prurito o a furmazione di piccule vesciche nantu à a pelle o u nasu chì cola.
Cosa da fà: i medicazione cum'è antiallergicu ponu aiutà à alleviare i sintomi, tuttavia, si deve identificà quale alimentu hà causatu l'allergia è eliminallu da a dieta. In i casi più gravi, u scossa anafilattica pò accade cù sintomi di zinghje, vertigini, svenimentu, mancanza di fiatu, prurigine in tuttu u corpu o gonfiore in lingua, bocca o gola, è hè necessariu piglià a persona à l'uspidale subitu.
Cumu identificà una reazione allergica seria
Reazzioni allergiche gravi, chjamate ancu anafilassi o scossa anafilattica, cumincianu subitu dopu à i primi minuti di cuntattu cù a sustanza, insettu, medicazione o cibu chì a persona hè allergica.
Stu tipu di reazzione pò influenzà tuttu u corpu è causà gonfiore è ostruzione di e vie aeree, chì pò purtà à a morte se a persona ùn hè micca vista rapidamente.
I sintomi di a reazione anafilattica includenu:
- Gonfiore in bocca, lingua o in tuttu u corpu;
- Gonfiore in a gola, cunnisciutu cum'è edema glottis;
- Difficultà à ingujata;
- Battimentu di u core veloce;
- Sturdimentu o svenimentu;
- Cunfusione;
- Sudore eccessivu;
- Pella freta;
- Prurite, rossu o vesciche di a pelle;
- Pigliazione;
- Difficultà à respirà;
- Arrestu cardiacu.
Cosa da fà in casu di reazione allergica severa
In casu di reazione allergica severa, a persona deve esse vista immediatamente, chì a reazione allergica pò esse fatale. In questu casu, duvete:
- Chjamate 192 subitu;
- Verificate se a persona respira;
- Se ùn respira micca, fate un massaggio cardiacu è respira bocca à bocca;
- Aiutà a persona à piglià o iniettà a medicina d'urgenza allergica;
- Ùn date micca medicazione orale se a persona hà difficultà à respirà;
- Posa a persona nantu à e so spalle. Copre a persona cù un mantellu o una manta, a menu chì suspettate una ferita in capu, collu, schiena o gamba.
Se a persona hà dighjà avutu una reazione allergica à una sostanza, ancu s'ella hè stata mite, dopu esse esposta di novu à quella sostanza pò sviluppà una reazione allergica ancu più severa.
Dunque, per e persone chì sò in più risicu di sviluppà una reazione allergica severa, hè sempre raccomandatu di avè una carta d'identificazione o un braccialettu cù informazioni nantu à u tippu di allergia chì avete è u cuntattu di un membru di a famiglia.