Sintomi di toxoplasmosi è cumu si face u diagnosticu

Cuntenutu
A maiò parte di i casi di toxoplasmosi ùn causanu sintomi, tuttavia quandu a persona hà u sistema immunitariu u più compromessu, ci pò esse mal di testa, frebba è dulore musculari custanti. Hè impurtante chì sti sintomi sianu investigati, perchè s'ellu hè veramente per via di a toxoplasmosi, u parassita pò ghjunghje à altri tessuti è formà cisti, duv'elli fermanu dormienti, ma ponu esse riattivati è purtà à sintomi più gravi.
A toxoplasmosi hè una malattia infettiva causata da un parassita, u Toxoplasma gondii (T. gondii), chì pò esse trasmessu à e persone per mezu di u cunsumu di manghjusca cruda o pocu cotta o agnellu contaminatu da u parasite o per cuntattu cù e feci di i misgi infettati, postu chì u misgiu hè l'uspitalu ospitante di u parasite. Amparate più nantu à a toxoplasmosi.

Sintomi di toxoplasmosi
In a maiò parte di i casi di infezzjoni da Toxoplasma gondii ùn sò identificati segni o sintomi d'infezzione, chì u corpu hè capace di luttà contr'à u parasite. Tuttavia, quandu u sistema immunitariu hè più compromessu per via di malatie, altre infezioni o l'usu di droghe, per esempiu, hè pussibule chì certi sintomi sianu identificati, cum'è:
- Cefalee constante;
- Frebba;
- Stanchezza eccessiva;
- Dolore musculare;
- Mal di gola;
In e persone chì anu un sistema immunitariu più compromessu, cum'è i portatori di HIV, chì anu chemioterapia, chì sò stati recentemente sottumessi à un trapianto o chì utilizanu droghe immunosoppressive, ci ponu ancu esse sintomi più gravi, cume difficoltà à respirà, mancanza di respiru, cunfusione mentale è sequestri, per esempiu.
I sintomi i più gravi, ancu s'elli ponu accade più faciule trà e persone chì anu l'immunità più bassa, ponu accade ancu in e persone chì ùn anu micca seguitu u trattamentu currettamente per a toxoplasmosi. Questu hè chì u parassita si sparghje in l'organisimu, entra in i tessuti è forma cisti, restendu in l'organisimu senza causà segni o sintomi. Tuttavia, quandu ci sò e condizioni chì favurizanu l'infezzione, u parassita pò esse riattivatu è pò purtà à l'apparizione di segni è sintomi più gravi di l'infezzione.
I sintomi di infezzione in u zitellu
Ancu se in a maiò parte di i casi a toxoplasmosi in gravidanza ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, hè impurtante chì a donna faci i testi indicati in gravidanza per verificà s'ella hè venuta in cuntattu cù u parassita o hè infetta. Questu hè chì se a donna hè infetta, hè pussibule ch'ella trasmetta l'infezzione à u zitellu, postu chì stu parassita pò attraversà a placenta, ghjunghje à u zitellu è causà cumplicazioni.
Cusì, se a toxoplasmosi infetta u zitellu, secondu l'età di gestazione, pò causà aborti, nascita prematura o toxoplasmosi congenita, chì pò purtà à l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume:
- Seizures frequenti;
- Microcefalia;
- Hydrocephalus, chì hè l'accumulazione di fluidu in u cervellu;
- Pelli è ochji gialli;
- Perdita di capelli;
- Ritardu mentale;
- Inflammazione di l'ochji;
- Cecceccu.
Quandu l'infezzione si verifica in u primu trimestre di gravidanza, ancu se u risicu d'infezzione hè più bassu, e cumplicazioni sò più gravi è u zitellu hè natu cù i cambiamenti. Tuttavia, quandu l'infezzione hè acquistata in u terzu trimestru di gravidanza, u zitellu hè più propensu à esse infettatu, tuttavia in a maiò parte di i casi u zitellu ferma asintomaticu è i sintomi di a toxoplasmosi si sviluppanu durante a zitiddina è l'adolescenza.
Vede più nantu à i risichi di toxoplasmosi in gravidanza.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di toxoplasmosi hè fatta per mezu di testi di laboratorio chì identificanu anticorpi produtti contr'à u T. gondii, perchè cume u parassita pò esse prisente in parechji tessuti, a so identificazione in u sangue, per esempiu, pò esse micca cusì faciule.
Dunque, u diagnosticu di a toxoplasmosi hè fattu per mezu di a misurazione di IgG è IgM, chì sò anticorpi produtti da l'organismu è chì aumentanu rapidamente quandu ci hè infezzione cù stu parassita. Hè impurtante chì i livelli di IgG è IgM sò in relazione cù i segni è i sintomi presentati da a persona per chì u duttore possi compie u diagnosticu. Oltre à i livelli di IgG è IgM, test moleculari, cum'è CRP, ponu ancu esse effettuati per identificà l'infezione da T. gondii. Amparate più nantu à IgG è IgM.