Segni è sintomi d'allergia alimentaria in u zitellu
Cuntenutu
- Cosa da fà per evità una allergie alimentare
- Cumu identificà l'allergia alimentaria
- Allergia alimentaria à a proteina di u latte di vacca
I sintomi di l'allergia alimentaria in u zitellu ponu apparisce da pochi minuti à pochi ore dopu avè manghjatu l'alimentu, è ponu manifestassi attraversu a pelle, u sistema digestivu è u sistema respiratoriu di u zitellu.
I segni è sintomi più frequenti chì ponu accade per l'allergia alimentaria sò:
- Macchie rossu, gonfie è sparse annantu à u corpu;
- Pruritu generalizatu;
- Vumite è diarrea;
- Gas è colic;
- Gonfiore di a lingua, di e labbre è di a faccia;
- Tosse è sibilante quandu si respira;
- Difficultà à respirà;
- Nassu currente.
In più di sti sintomi, in i casi più gravi si pò fà perdita di cuscenza, dunque hè assai impurtante di fà casu à i primi segni ogni volta chì un novu alimentu hè introduttu in a dieta di u zitellu.
Cosa da fà per evità una allergie alimentare
A causa di u fattu chì u sistema immunitariu di u criaturu hè sempre immaturu, certi alimenti devenu esse evitati durante i primi 6 mesi di vita perchè ponu causà allergie, cum'è u latte di vacca, ova, noce, crostacei, soia, fragole, more, pesche, u kiwi è u glutine, chì hè una prutetta prisente in a segala, u granu è l'orzu chì ponu pruduce intolleranza alimentaria. U mele, invece, deve esse inclusu solu in a dieta dopu à u 1u annu.
Questi alimenti devenu esse introdutti unu per volta, è duvete aspettà trà 3 à 5 ghjorni prima di aghjunghje un altru alimentu novu, per capisce quale alimentu hè a fonte di a reazione allergica.
Inoltre, mentre allatta, ùn hè micca cunsigliatu chì a mamma manghji noci è arachidi per impedisce à u zitellu di sviluppà una allergia à questi alimenti. U pediatricu pò ancu raccomandà di caccià l'ovu, u pesciu è i frutti di mare da a dieta di a mamma in i casi in cui u babbu o membri di a famiglia stretta sò allergici.
Cumu identificà l'allergia alimentaria
Se alcuni alimenti sò dighjà stati dati à u zitellu senza esse testati prima, per identificà l'allergia alimentaria, un bonu suggerimentu hè di caccià alcuni alimenti da a dieta, scriveli ognunu in un agenda è lascialli fora di i pasti di u zitellu durante circa 5 ghjorni. Se i sintomi d'allergia alimentaria di u zitellu cumincianu à sparisce, significa chì u zitellu hè allergicu à unu di questi alimenti.
U pediatricu pò ancu raccomandà un test di allergie alimentari per determinà à quale o à quali alimenti hè allergicu.
Allergia alimentaria à a proteina di u latte di vacca
Una allergia alimentaria cumuna in i zitelli hè l'allergia à a proteina di u latti di vacca, chì pò accade ancu mentre allatta. Amparate à identificà l'allergia à a proteina di u latte di vacca.
Cum'è a proteina di u latte di vacca passa in u latte maternu, i zitelli chì allattanu sò cunsigliatu per eliminà u latte di vacca da a dieta di a mamma è rimpiazzà u latte cù altri alimenti ricchi di calciu, cum'è fasgioli, tofu, latte di soia o noce di Brasile, affinchì u zitellu possi allattà nurmalmente .
Se u zitellu hè alimentatu cù formule per i zitelli, pò ancu soffre una reazione allergica è per questa ragione si deve optà per formule largamente idrolizate o basate nantu à aminoacidi, in cui a proteina di vacca hè degradata è ùn induce micca una reazione allergica. Amparate à sceglie u megliu latte per chì u vostru criaturu cresci in bona salute.