Principali sintomi di allergia à u sole, opzioni di trattamentu è cume si prutege
Cuntenutu
- Sintomi pussibili
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Quale hè u più in periculu
- Cosa da fà in casu d'allergia à u sole
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu prutege a to pelle da u sole
- Possibili cause di allergia à u sole
L'allergia à u sole hè una reazione esagerata di u sistema immunitariu à i raghji di u sole chì provoca una reazione infiammatoria in e regioni più esposte à u sole cume e bracce, e mani, l'encollatura è a faccia, pruvucendu sintomi cum'è rossu, prurito è biancu o rossu macchie nantu à a pelle. In casi più severi è rari, sta reazione pò ancu cumparisce nantu à a pelle cuperta da i vestiti.
Ancu se a causa di st'allergia ùn hè ancu cunnisciuta, hè pussibule chì accada perchè u corpu ricunnosce i cambiamenti causati da u sole nantu à a pelle cum'è qualcosa di "stranu", resultendu in una reazione infiammatoria.
Questa allergia pò generalmente esse prevenuta o alleviata aduprendu un filtru solare per prutege a pelle.U trattamentu di stu tipu d'allergia hè fattu cù rimedii antiistaminichi cum'è Allegra o Loratadine per esempiu, chì deve esse indicatu da u dermatistu.
Sintomi pussibili
I sintomi di l'allergia à u sole ponu varià da persona à persona, secondu a sensibilità di u sistema immunitariu, tuttavia, i segni più cumuni includenu:
- Macchi rossi nantu à a pelle;
- Veziche o macchie rosse nantu à a pelle;
- Prurite in una regione di a pelle;
- Irritazione è sensibilità in e parti esposte à u sole;
- Sensazione di bruciu nantu à a pelle.
In certi casi ci pò ancu esse a furmazione di bolle cù liquidu trasparente in l'internu, essendu più cumuni in e persone cù a pelle chjara o chì sò sottumessi à trattamentu cù droghe chì causanu sensibilità à a luce solare cum'è Dipyrone o Tetracycline, per esempiu.
Sti sintomi ponu cumparisce in pochi minuti dopu l'esposizione à u sole, ma, secondu a sensibilità di ogni persona, stu periodu pò esse più cortu.
Verificate ancu chì altre cause possanu causà macchie rosse nantu à a pelle.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'allergia à u sole deve esse fattu da un dermatologu osservendu i sintomi è valutendu a storia di ogni persona. Tuttavia, testi più specifici ponu ancu esse necessarii, cume analisi di sangue o biopsie di a pelle, induve un picculu pezzu di tessutu di a pelle hè eliminatu è valutatu in laburatoriu.
Spessu, u duttore pò esse suspettu di altre malatie prima di cunfirmà l'allergia à u sole, cum'è u lupus, per esempiu. Cusì, hè pussibule chì u diagnosticu sia ritardatu.
Quale hè u più in periculu
Ancu se l'allergia à u sole pò accade in chiunque, hè di solitu più cumuna quandu ci sò i seguenti fattori di risicu:
- Avè una pelle assai chjara è sensibile;
- Aduprate chimichi nantu à a pelle, cum'è prufumi o repellenti;
- Trattate cù droghe chì causanu sensibilità à u sole, cum'è Dipyrone o Tetracycline;
- Avè altre cundizione di a pelle, cum'è dermatite o psoriasis;
Inoltre, e persone cun una storia familiare di allergia à u sole parenu ancu più propensi à sviluppà cambiamenti di a pelle dopu l'esposizione à u sole.
Cosa da fà in casu d'allergia à u sole
In casu di reazione allergica à u sole, hè cunsigliatu di passà l'acqua fredda in a regione è di mantene a prutezzione da u sole, per riduce l'infiammazione. Tuttavia, in casi più gravi, quandu ci hè pruritu severu è l'apparizione di placche rosse in tuttu u corpu, si deve sempre andà à l'ospedale o cunsultà un dermatologu, per valutà a situazione è inizià un trattamentu più adeguatu, chì pò includere l'usu di antihistaminici o corticosteroidi, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'allergia à u sole deve sempre esse iniziatu cù tecniche per evità u cuntattu prolungatu cù u sole, cum'è l'usu di a crema solare o u vestitu chì copre a maiò parte di a pelle, per esempiu.
Tuttavia, se i sintomi apparenu sempre, u dermatologu pò ancu prescrive rimedii antiistaminichi cum'è Loratadine o Allegra, o corticosteroidi, cum'è Betamethasone per alleviare i sintomi allergici durante una crisa, o da aduprà spessu.
Inoltre, quandu ci hè assai prurito è rossu nantu à a pelle, l'usu di unguenti o creme antiistaminichi pò ancu esse indicatu, chì aiutanu à sollievu rapidu di i sintomi.
Cumu prutege a to pelle da u sole
L'allergia à u sole hè un prublema chì, ben ch'ellu abbia un trattamentu per alleviare i sintomi, ùn hà cure. Tuttavia, ci sò qualchi suggerimenti chì ponu aiutà à prutege a vostra pelle è i frequenti attacchi di sintomi, cume:
- Evite l'esposizione prolongata à u sole è andate in lochi cù assai ombra, passendu u più tempu pussibule fora di u sole. Vede cumu uttene u sole senza risichi;
- Applica a crema solare nantu à a pelle cù un fattore di prutezzione minimu di 30, prima di parte di casa;
- Aduprate un rossettu idratante cù un fattore protettivu 30 o superiore;
- Evite l'esposizione à u sole durante l'ore più calde, trà 10 ore è 16 ore, perchè in questu periodu i raggi di u sole sò più intensi;
- Purtate robba chì pruteghja da i raghji di u sole, dendu preferenza à e camisge cù maniche è pantaloni. In estate, stu tippu di vestiti deve esse fattu di tessutu naturale, chjaru è di luce;
- Purtate un cappellu o un cappellu, è ancu occhiali da sole, per prutege a testa è l'ochji da i raghji di u sole.
Inoltre, quandu i sintomi di allergie apparisce, piglià una doccia fredda per alleviare i pruriti è i rossi hè ancu una ottima opzione, oltre à l'applicazione di un pocu di aloe vera aiuta à calmà a pelle.
Verificate ancu cume sceglie u megliu filtru solare è altri cunsiglii per pruteggevi da u sole:
Possibili cause di allergia à u sole
In parechji casi, l'allergia à u sole accade per via di una predisposizione genetica di a persona à reagisce eccessivamente à u cuntattu di i raggi UV cù a pelle. Tuttavia, ci sò ancu altri casi in cui l'usu di certi medicamenti, cume antibiotici, antifungali o antistaminici, oltre à u cuntattu direttu cù cunservatori di i prudutti cusmetichi, ponu aumentà a sensibilità à i raggi di u sole, favurendu e reazioni allergiche.