Sintomi d'Attacu di Cori
Cuntenutu
Ancu se l'infartamentu pò accade senza sintomi, in a maiò parte di i casi, pò accade:
- Dolore di pettu per qualchì minutu o ore;
- Dolore o pesantezza in u bracciu manca;
- Dolore chì irradia versu a schiena, a mascella o solu à a regione interna di i bracci;
- Tingling in i bracci o mani;
- Mancanza di respira;
- Sudore eccessivu o sudore fretu;
- Nausea è vomitu;
- Sturdimentu;
- Pallore;
- Ansietà.
Amparate à distingue i sintomi di infartu in donne, ghjovani è anziani.
Cosa da fà in casu di attaccu di core
Se a persona suspetta d'avè un attaccu di core, hè impurtante chì resti calmi è chjamanu immediatamente un'ambulanza invece di ignurà i sintomi è d'aspittà chì i sintomi passanu. Hè di primura circà l'assistenza medica urgente, postu chì u diagnosticu precoce è u trattamentu adeguatu sò essenziali per un trattamentu riesciutu.
Quandu un attaccu di core hè nutatu in anticipu, u duttore puderà prescrive medicazione chì dissolve i coaguli chì impediscenu u sangue di passà in u core, impedendu l'apparizione di malatie irreversibili.
In certi casi, pò esse necessariu eseguisce una procedura chirurgica per a rivascolarizazione di u musculu cardiacu, chì pò esse fatta per mezu di chirurgia toracica o radiologia interventistica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'attaccu di core pò esse effettuatu cù medicinali, cum'è aspirina, trombolitici o agenti antipiastrinici, chì aiutanu à dissolve u coagulu è fluidificà u sangue, analgesici per u dolore toracicu, nitroglicerina, chì migliora u ritornu di sangue in u core, per dilatazione di i vini sanguini, beta-bloccanti è antiipertensivi, chì aiutanu à calà a pressione sanguigna è à rilassà u core è i battiti di u core è e statine, chì abbassanu u colesterolu in u sangue.
Sicondu u bisognu, pò esse necessariu di fà una angioplastia, chì cunsiste à mette un tubu finu in l'arteria, cunnisciutu cum'è stent, chì spinge u piattu grassu, fendu spaziu à u sangue per passà.
In i casi induve ci sò assai navi affettati o secondu l'arteria bluccata, una cirurgia di revascularizazione cardiaca pò esse necessaria, chì consiste in un'operazione più delicata, in cui u duttore rimuove una parte di un'arteria da un'altra regione di u corpu è l'attacca à u coronariu, cusì per cambià u flussu di sangue. Dopu a prucedura, a persona deve esse ingressu à l'uspidale per qualchi ghjornu è in casa, deve evità i sforzi è manghjà currettamente.
Inoltre, duverete piglià medicazione per u core per a vita. Amparate più nantu à u trattamentu.