Cumu sapè se sì un animale geograficu
Cuntenutu
U segnu indicativu principale di un bug geograficu hè l'apparizione di un chjassu rossu nantu à a pelle, simile à una carta, chì provoca pruriti intensi, chì ponu peghju a notte. Stu segnu currisponde à u spustamentu di a larva in a pelle, chì ghjè di solitu circa 1 cm per ghjornu.
U bug geograficu, chjamatu ancu larva migranea cutanea, hè una infezzione parasitaria causata da parassiti Ancylostoma brasiliense è Ancylostoma caninum, chì pò esse spessu trovu in animali domestici, cum'è cani è misgi. Cusì, quandu si cammina scalzu in lochi chì ponu cuntene i resti di feci d'animali, cum'è rena o campi, per esempiu, hè pussibule chì l'infezzione accada.
Sintomi di un bug geograficu
A bestia geografica riceve u so nome perchè e larve chì penetrenu in a pelle facenu un picculu percorsu drittu chì pò esse percepitu, è sò spessu simili à una carta. Oltre à a presenza di una piccula macchia rossa alzata nantu à a pelle, chì hè indicativa di l'entrata di u parassita, apparenu altri sintomi chì sò relativi à a secrezione liberata da u parassita, cum'è:
- Prurite severu in a zona chì pò peghju di notte;
- Gonfiore di a pelle;
- Sensazione di qualcosa chì si move in a pelle;
- Aspettu di e linee rosse, simile à i percorsi,
I sintomi ponu apparisce minuti o settimane dopu à u cuntattu cù u parassita, chì a larva pò stà in dorme in u corpu per uni pochi di ghjorni finu à ch'ella cummencia à liberà secrezioni è movesi intornu à a pelle.
I siti più frequenti sò i pedi, e mani, i ghjinochji è e natiche, postu chì sò più facilmente in cuntattu cù u pavimentu contaminatu è, dunque, cù a larva infettiva. Vede cumu si passa l'infezzione da u bug geograficu.
Cumu evità u bug geograficu
Unu di i modi per evità a cuntaminazione cù u bug hè di ùn marchjà micca scalzu, in ogni tipu di terrenu, ch'ellu sia nantu à l'asfaltu, nantu à l'erba o nantu à a rena. Tuttavia, sta raccomandazione hè più difficiule da seguità nantu à a spiaggia è in i parchi è, dunque, hè impurtante evità e spiagge induve ci sò animali domestici cum'è i cani, per esempiu.
In casa, i cani è i misgi duvianu piglià droghe antiparasitarie ogni annu, affinch'elli ùn sianu micca sti parassiti è ùn liberanu l'ove in e so feci, evitendu cusì a cuntaminazione di e persone.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per eliminà u bug geograficu pò esse fattu cù l'usu di medicazione o l'usu di un unguentu antiparassitariu, cum'è Tiabendazole o Mebendazole, prescritti da u medico generale o dermatologu, chì deve esse applicatu ogni ghjornu. Stu trattamentu dura una media di 7 ghjorni, è deve esse fattu finu à a fine, ancu se i sintomi spariscenu ghjorni nanzu. Capite cumu si face u trattamentu per l'animali geografichi.