Botulismu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U botulismu hè una malatia grave ma rara causata da l'azzione di a tossina botulinum prodotta da u batteriu Clostridium botulinum, chì si pò truvà in terra è in alimenti mal cunservati. L'infezzione cù questu batteriu pò causà sintomi gastrointestinali, cume nausea, vomitu è diarrea, è, se lasciata senza trattamentu, pò causà indebolimentu musculare.
Sicondu u modu in cui a tossina è i batteri entranu in u corpu, a malattia pò esse classificata in:
- Botulismu alimentariu, in quale e persone acquistanu u batteriu cunsumendu alimenti contaminati o impropriamente conservati;
- Botulismu feritu, induve Clostridium botulinum infetta a persona per via di a contaminazione di e ferite, soprattuttu di ulcere croniche, fessure o ferite causate da aghi in i consumatori di droghe iniettanti;
- Botulismu intestinali, in chì i batteri si fissanu in l'intestinu è si multiplica, cù a produzzione di tossina è assorbimentu da u corpu. Stu tipu di botulismu hè più cumunu in e persone chì anu avutu una chirurgia intestinale, anu a malattia di Crohn o anu adupratu antibiotici per un bellu pezzu, chì altera a microbiota intestinale.
Hè impurtante chì u botulismu sia identificatu per mezu di testi di sangue è microbiologichi in modu chì u trattamentu pò esse iniziatu è impedisce a prugressione di a malatia, chì pò causà disabilità o morte.
Principali sintomi
I sintomi di botulismu di solitu cumpariscenu trà 4 è 36 ore dopu chì a tossina entri in u corpu. Più alta hè a concentrazione di tossina in u sangue, più prestu appariscenu i sintomi, i principali sò:
- Bocca asciutta;
- Doppia visione;
- Caduta di a palpebra superiore;
- Difficultà di focalizà a visione nantu à oggetti vicini;
- Nausea;
- Frebba;
- Vumitu;
- Crampi;
- Diarrea;
- Difficultà à parlà è à ingolle;
- Debbulezza progressiva di i musculi respiratorii;
- Debbulezza di i musculi di a gamba.
Quandu a malatia avanza, i sintomi diventanu più severi è debilitanti, principalmente per via di a debolezza di i musculi respiratori, chì dà per difficultà à respirà, chì pò causà a morte per paralisi di i musculi respiratori.
In u casu di u botulismu infantile, chì hè carattarizatu da l'entrata di batteri in u corpu è a successiva produzzione di tossine, u quadru clinicu pò varia da una stinzia lieve à una morte subita. Per quessa, hè impurtante identificà u botulismu in i primi sintomi per chì u trattamentu pò esse fattu. Amparate più nantu à u botulismu di i zitelli.
Cause di botulismu
U botulismu hè principalmente causatu da u cunsumu di alimenti contaminati da i batteri è a so tossina. A causa principale di u botulismu infantile hè u cunsumu di mele prima di u primu annu di età, perchè in questu stadiu u zitellu ùn hà ancu un sistema immunitariu ben sviluppatu, essendu propensu à l'infezioni da batteri opportunisti.
E priservazioni fatte in casa rapprisentanu ancu un altu risicu d'infezzione da Clostridium botulinum, perchè a presenza di umidità è nutrienti è in assenza di ossigenu i batteri si ponu multiplicà è pruduce tossine capaci di resistere à l'enzimi digestivi di u corpu, dendu à l'avvelenamentu alimentariu.
I vegetali, i pesci, i frutti è e spezie sò e fonti alimentarie più cumune. U Manzu, i prudutti casgili, a carne di maiale è di pollame è altri alimenti ponu ancu cuntene batteri o tossina botulinica. Eccu cumu per evità a contaminazione di l'alimentu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di botulismu hè fattu da u duttore basatu annantu à l'analisi di i sintomi presentati da u paziente, in più di analisi di sangue o feci chì indicanu a presenza di i batteri in u corpu. Dopu à u diagnosticu di a malatia, u trattamentu hè iniziatu è deve esse realizatu, preferibbilmente, in un ambiente ospedaliere da l'amministrazione di serum anti-botulinum chì hà per scopu di neutralizà l'effetti di a tossina in u corpu. Capite cumu u botulismu hè trattatu.
Cumu evità
U megliu modu per prevene u botulismu hè di pulì l'alimentu prima di preparallu è cunsumallu, in più di prestà attenzione à e cundizioni di conservazione, ùn lascendu micca l'alimentu in un ambiente cù una temperatura superiore à 15 ° C, per esempiu. Inoltre, si consiglia di evità di cunsumà alimenti in scatula chì si trovanu in lattine stufate o bicchieri, o chì anu cambiatu l'odore o l'aspettu di l'alimentu.