Sintomi di genitale, gola, pelle è candidiasi intestinali
Cuntenutu
- 1. Candidia genitale femminile o maschile
- 2. Candidiasi nantu à a pelle
- 3. Candidiasi in bocca è in gola
- 4. Candidasi intestinali
- Cumu curà a candidiasi
- Chì pò causà
I sintomi più cumuni di candidiasi sò pruriti intensi è rossi in a zona genitale. Tuttavia, a candidiasi pò sviluppà ancu in altre parti di u corpu, cum'è in bocca, pelle, intestini è, più raramente, in u sangue è, dunque, i sintomi varienu secondu a regione colpita.
U trattamentu per curà sta malattia pò piglià finu à 3 settimane è, di solitu, si face cù antifungali, chì ponu esse aduprati in pillule, lozione o unguentu, per esempiu.
1. Candidia genitale femminile o maschile
In a maiò parte di i casi, a candidiasi ùn hè micca trasmessa da un cuntattu intimu, spessu apparsu quandu u sistema immunitariu hè debule, durante a gravidanza per via di un cambiamentu di u pH vaginale o quandu si piglianu antibiotici o corticosteroidi, chì ponu apparisce sia in omi sia in donne.
Se suspettate chì pudete avè candidiasi genitali, selezziunate i sintomi è verificate:
- 1. Pruritu intensu in a regione genitale
- 2. Rossu è gonfiore in a zona genitale
- 3. Placche bianche nantu à a vagina o nantu à a testa di u pene
- 4. Scaricamentu bianchicciu, cumuli, simile à u latte scavatu
- 5. Dolore o ardenti quandu urinate
- 6. Disconfort o dolore durante u cuntattu intimu
In l'omi, a candidiasi ùn mostra micca sempre sintomi è, dunque, quandu a donna hà candidiasi, hè pussibule chì l'omu ne abbia ancu. Per quessa, hè cunsigliatu chì tramindui fate u trattamentu.
Vede in dettu cumu si face u trattamentu per curà a candidiasi genitale.
2. Candidiasi nantu à a pelle
Infezzione in a pelle causata da u fondu Candida, affetta di solitu e zone pieghettate di u corpu, cum'è l'inguine, daretu à u ghjinochju, u collu, u pettu o l'ombelicu è provoca rossi di a pelle, pruriti è brusgiature.
Inoltre, pò ancu influenzà e unghie di u pede o di a manu, chjamate onicomicosi, causendu dolore, deformazione è spessore aumentatu di u unghje, in più di u unghje pò diventà biancu o giallu. Scuprite chì hè u trattamentu per curà a tinia.
3. Candidiasi in bocca è in gola
A candidiasi in bocca pò manifestassi per mezu di tordu o boccaglio chì pò influenzà a lingua, a parte interna di e guance è, qualchì volta, u tettu di a bocca, pruvucendu sintomi cum'è dolore, difficultà à manghjà, placche bianche è crepe in bocca ..
In certi casi, stu tipu di candidiasi pò apparisce ancu in a gola, cù placche bianche è cancru, chì di solitu ùn causanu micca dulore ma ponu causà un ligeru disconfortu quandu si ingolle. Sì avete qualchissia di sti sintomi vede cumu si face u trattamentu per a candidiasi orale.
4. Candidasi intestinali
Stu tipu di candidiasi hè più cumunu in e persone cun un sistema immunitariu assai indebolitu, cum'è in u casu di u cancheru o di u SIDA, è hè carattarizatu da l'apparizione di sintomi cum'è stanchezza eccessiva, diarrea, a presenza di piccule placche bianche in u banchittu è eccessu di gas.
Postu chì ci sò assai altri prublemi intestinali chì ponu causà stu tipu di segni è sintomi, hè cunsigliatu di andà à u medicu generale per fà un test di feci è, se necessariu, una colonoscopia per identificà quale hè à a fonte di u prublema è principià u trattamentu.
Cumu curà a candidiasi
U trattamentu varieghja cù a regione colpita, ma hè sempre necessariu aduprà rimedii antifungali, indicati da u duttore, chì ponu esse aduprati in pasticchi, unguenti, lozione o soluzione orale.
U tavulu seguente indica e principali opzioni di trattamentu:
Type | I rimedii più cumuni | Trattamentu naturale |
Candidiasi in bocca o in gola | Usu orale: Fluconazole (Zoltec, Zelix), itraconazole (Sporanox, Itraspor) Usu topicu / orale: Soluzioni cù nistatina (Micostatin) o gel cù miconazole (Daktarin gel orale) | Lavate i denti almenu 2 volte à ghjornu è evitate di fumà, di manghjà cù zuccheru o alcolu |
Candidia genitale femminile o maschile | Usu orale: Fluconazole (Zoltec, Zelix), itraconazole (Sporanox, Itraspor) Usu tematicu: Unguentu o compresse vaginali, cume clotrimazole (Gino-Canesten), isoconazole (Gyno-Icaden) o fenticonazole (Fentizol) | Evite u cuntattu intimu per 2 settimane, portate biancheria intima di cuttone è evite assorbente per più di 3 ore |
Candidiasi nantu à a pelle o unghie | Usu orale:Terbinafine (Funtyl, Zior), itraconazole (Sporanox, Itraspor) o fluconazole (Zoltec, Zelix) Usu tematicu: Unguenti o creme cù clotrimazole (Canesten, Clotrimix) o miconazole (Vodol) per i pedi è smaltate cù amorolfina (Loceryl) per unghie | Evite l'umidità, asciugate bè e mani è i pedi, portate guanti di gomma, ùn marchjà micca senza scarpi, cambià calzini ogni ghjornu |
Candidiasi intestinale | Usu orale: Anfotericina B (Unianf) | Evite l'alimenti grassi è zuccherati, in più di aumentà u cunsumu di ioghji cun bifidus attivu è lactobacillus. |
Quandu stu fungu affetta u sangue, a vescica o i reni, per esempiu u trattamentu deve esse fattu in l'uspidale, perchè hè necessariu piglià una medicina per a vena per circa 14 ghjorni, è l'uspitalizazione pò esse necessaria. Vede più rimedii chì ponu aiutà in u trattamentu di candidiasi.
Inoltre, durante u trattamentu, u cunsumu di alimenti dolci è ricchi di carboidrati deve esse evitatu, postu chì aumentanu a probabilità di Candida, duvete preferisce l'alimenti chì rendenu u vostru sangue più alcalinu. Vede ciò chì duvete manghjà in u video seguente:
Chì pò causà
Unu di i fattori chì aumenta u risicu di sviluppà candidiasi hè l'umidità è l'ambienti caldi, per esempiu. Inoltre, altri fattori chì ponu cuntribuisce à u so sviluppu includenu:
- Usu prolungatu di medicazione, cume antibiotici, corticosteroidi o chimioterapia;
- Diarrea cronica, stinzia o stress;
- Usu di mutandine sintetiche o assorbenti per più di 3 ore;
- Usu di asciugamani di bagnu d'altri;
- Avè un cuntattu intimu senza prutezzione.
A malatia hè più frequente quandu u sistema immunitariu hè debule, cum'è in i casi di AIDS, cancru, diabete scumpensatu o quandu si producenu cambiamenti ormonali, cum'è durante a gravidanza o a menstruazione, per esempiu.