6 sintomi principali di prublemi ormonali
Cuntenutu
- 1. Difficultà à addurmintassi
- 2. A fame eccessiva
- 3. Povera digestione è altri prublemi digestivi
- 4. Stanchezza eccessiva durante u ghjornu
- 5. Ansietà, irritabilità o depressione
- 6. Pimples eccessivi o acne
I prublemi ormonali è i squilibri hormonali sò assai cumuni è ponu causà vari sintomi cum'è fame eccessiva, irritabilità, stanchezza eccessiva o insonnia.
I cambiamenti ormonali ponu generà parechje malatie cum'è u diabete, l'ipotiroïdismu, u sindrome di l'ovariu polististicu, per esempiu. Ancu se stu tipu di prublemi sò più cumuni in e donne, per via di e fasi nurmali di a vita cum'è a menopausa, a menstruazione o a gravidanza, ponu ancu influenzà l'omi, soprattuttu dopu à l'età di 50 anni per via di l'andropause.
Inoltre, i livelli ormonali ponu ancu variare per via di mudelli di sonnu, stress eccessivu o dieta sbilanciata, perciò hè impurtante esse attenti à alcuni segni.
1. Difficultà à addurmintassi
A difficultà per addurmintassi hè più cumuna in e persone chì sò assai stressate, soffrenu d'ansietà o sò fumatori. A regulazione di u sonnu dipende da parechji ormoni, cum'è melatonina, testosterone, ormoni di a crescita (GH) è tiroide (TSH), per esempiu, in più di i cambiamenti fisiologichi di u corpu cù l'età.
Cusì, quandu ci hè un sbilanciu ormonale chì affetta questi ormoni, a persona pò avè più difficoltà à dorme è pò ancu sentasi più agitata è ansiosa durante u ghjornu.
Cosa da fà: si raccomanda à a persona di chiede guida da l'endocrinologu affinchì una prova di sangue sia richiesta per verificà i livelli di ormone suspettatu di esse alteratu in u sangue è, dunque, per inizià u trattamentu adattatu.
2. A fame eccessiva
L'ormoni cuntrolanu parechje funzioni di u corpu, una di e quali hè a sensazione di fame. Dunque, quandu certi ormoni, cum'è a grelina, sò più alti di l'altri, cum'è l'oxintomodulina è a leptina, per esempiu, hè pussibile avè più fame, ancu dopu avè digià manghjatu o cenatu.
Cosa da fà: hè impurtante d'andà à l'endocrinologu per chì i livelli di l'ormoni regulatori di l'appetitu sianu verificati è, cusì, elaborà strategie per a regulazione di sti livelli ormonali. Hè ancu cunsigliatu di cunsultà un nutrizziunistu, affinchì sia pussibule seguità una dieta sana chì aiuta à regulà i livelli ormonali, in più di fà attività fisiche.
3. Povera digestione è altri prublemi digestivi
Ancu s'ellu ùn hè micca un segnu direttu di cambiamenti ormonali, i prublemi digestivi ponu indicà chì manghjate più di u normale o ingerendu parechji prudutti industriali. E questu accade di solitu quandu ci hè un sbilanciu in l'ormoni di a fame o di testosterone, per esempiu.
Inoltre, in casu d'ipotiroïdismu, una digestione più lenta è una sensazione di pienezza per un tempu più longu pò ancu accade, chì a diminuzione di ormoni tiroidiali rallenta u funziunamentu di tuttu u corpu.
Cosa da fà: in questi casi, hè necessariu andà à l'endocrinologu, affinchì i testi sò richiesti chì ponu identificà se a cattiva digestione hè causata da alterazione in a produzzione di ormoni. Quandu ci hè un suspettu di un cambiamentu di ormoni tiroidiali, cume l'ipotiroïdismu, hè cunsigliatu da u duttore di fà una sostituzione ormonale, chì si face cù u medicamentu Levothyroxine, chì cuntene l'hormone T4, chì deve esse cunsumatu secondu a guida di u duttore. .
Hè ancu necessariu cunsultà u nutrizziunistu per verificà chì alimenti sò i più adatti è chì allevanu i sintomi di una cattiva digestione è chì ponu aiutà à trattà a causa di u cambiamentu ormonale.
4. Stanchezza eccessiva durante u ghjornu
L'ormoni tiroidei controllanu u metabolismu è, dunque, se ci hè una riduzione di a so pruduzzione, u corpu principia à funziunà più pianu, rallentendu a frequenza cardiaca è ancu u funziunamentu mentale. Cusì, hè pussibile avè menu energia è sentasi più stanchi durante u ghjornu, in più di difficultà à pensà è à cuncentrazione.
I pazienti cun diabete incontrollatu ponu ancu sperimentà una stanchezza eccessiva durante u ghjornu perchè ci hè troppu glucosiu in u sangue chì ùn ghjunghje micca in altre parti di u corpu currettamente, causendu stanchezza è altri cambiamenti, cum'è mal di testa, dolore corporeu, difficoltà à pensà, per esempiu .
Cosa da fà: quandu ci hè un cambiamentu in a produzzione di ormoni tiroidei, l'endocrinologu indica a sostituzione ormonale cù l'hormone T4 è esami regulari di tiroide, cum'è in a diabete, l'endocrinologu dumanda testi per vede u livellu di glucosiu in sangue è indica l'usu di medicazione, cume metformina è glimepiride, o usu di insulina. Inoltre, hè impurtante prestà attenzione à l'alimentu, evità u stress è praticà attività fisiche di modu regulare.
5. Ansietà, irritabilità o depressione
Questu hè unu di i segni più evidenti di cambiamenti ormonali improvvisi, cume durante a tensione premenstruale (PMS) è soprattuttu durante a menopausa, quandu situazioni chì eranu prima normali cumincianu à causà sintomi di tristezza, ansietà o irritabilità eccessiva.
Cosa da fà: per riduce l'ansietà, l'irritabilità o i sintomi di depressione pò esse interessante avè sessioni di terapia, in modu chì si possa parlà di u ghjornu à ghjornu è di situazioni chì ponu favurisce l'ansietà o l'irritabilità, per esempiu. Inoltre, l'attività fisiche sò raccomandate, cume prumove un sensu di benessere.
6. Pimples eccessivi o acne
L'aumentu di l'hormone testosterone hè rispunsevule per causà l'oliu in eccessu di a pelle è, perciò, sia l'omi sia e donne ponu presentà un eccessu di brufoli o acne persistente per via di l'oliuità di a pelle, soprattuttu quandu a testosterone hè assai superiore à l'altri ormoni. di u corpu.
Cosa da fà: per eliminà l'eccessu di spine chì nascenu per via di l'aumentu di a concentrazione di testosterone è, di conseguenza, di aumentu di l'oliuità di a pelle, si consiglia di fà pulizie di a pelle, almenu una volta à a settimana, per diminuisce l'oliuità di a pelle è , cusì, evite l'apparizione di brufoli. Hè ancu cunsigliatu di circà un dermatistu, chì in certi casi hè necessariu aduprà medicamenti per cuntrullà l'acne.
Inoltre, hè impurtante prestà attenzione à l'alimentu, chì alcuni alimenti favuriscenu a produzzione di sebum da e ghiandole sebacee, purtendu à l'apparizione di brufoli. Verificate cumu uttene punti neri è punti bianchi.