A frebba di a valle: chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu
Cuntenutu
A frebba di a valle, cunnisciuta ancu cum'è Coccidioidomicosi, hè una malattia infettiva chì hè più spessu causata da u fungu Coccidioides immitis.
Sta malatia hè cumuna in e persone chì tendenu à imbulighjà cù a terra, per esempiu, perchè e spore di u fungu sò presenti in u terrenu è ponu sparghje per l'aria, ghjunghjendu à l'altri populi.
Inalazione di spore pò purtà à sintomi simplici, cum'è frebba è brividi, sta tappa di a malatia hè chjamata frebba acuta di valle. Tuttavia, se i sintomi ùn si migliuranu cù u tempu, ci pò esse una evoluzione versu a forma più grave di a malattia, cunnisciuta cum'è febbre di valle o coccidioidomicosi disseminata, in cui u fungu ùn hè micca limitatu solu à u pulmone, ma pò ghjunghje à altri organi è causanu sintomi. più seriu.
Nurmalmentu, a frebba di a valle ùn hà micca bisognu di trattamentu specificu, chì i so sintomi si migliuranu cù u tempu, cun solu riposu è assai liquidi cunsigliati. Tuttavia, in i casi più severi, l'usu di antifungali pò esse raccomandatu da u duttore, chì sò generalmente aduprati per un periodu da 6 à 12 mesi.
Sintomi di frebba di valle
I sintomi iniziali di a frebba di a valle ùn sò micca assai specifici è ponu apparisce trà 1 è 3 settimane dopu à l'iniziu di l'infezzione. Normalmente i sintomi di coccidioidomicosi sò lievi è ùn richiedenu trattamentu, chì pò esse:
- Frebba;
- Dolore di pettu;
- Chills;
- Tosse, chì pò o ùn vene cù sangue;
- Mal di testa;
- Eruzione cutanea, chì di solitu cumpariscenu nantu à e gambe, ma ponu cumparisce ancu in altre zone di u corpu.
Di solitu i sintomi di a frebba acuta di valle si risolvenu cù u tempu, ma quandu questu ùn accade ci hè una progressione versu a forma cronica di a malattia, in cui i sintomi ponu esse un pocu debilitanti è ponu esse:
- Febbra bassa;
- Pèrdita di l'appetite;
- Perda di pesu;
- Debbulezza;
- Dolore di pettu;
- Formazione di noduli in u pulmone.
A coccidioidomicosi disseminata hè a forma più seria di a malattia è si verifica quandu u fungu ghjunghje à altri organi, cum'è ossa, fegatu, milza, reni è cervellu, per esempiu, causendu sintomi specifici, cum'è a furmazione di noduli è ulcere è meningite, per esempiu. Hè impurtante chì i sintomi di sta forma di a malatia sianu identificati u più prestu pussibule per chì u trattamentu possa esse iniziatu.
Cumu si faci a trasmissione
U fungu pò infettà e persone attraversu e so spore, chì sò facilmente inalate da e persone, postu chì ponu esse facilmente spartuti in l'aria, postu chì sò leggeri. Inoltre, e persone chì sò in cuntattu direttu cù u terrenu o l'ambienti di custruzzione frequenti sò più propensi à inalà e spore di u fungu.
U diagnosticu di a frebba di a valle hè fattu da a radiografia di u torace, per valutà qualsiasi impurtanza pulmonare chì u fungu pò causà, in più di testi di laboratorio cum'è analisi di sangue è sputum per verificà a presenza di u fungu. Vede cumu hè fatta a prova di sputum.
Cumu hè fattu u trattamentu
Siccomu i sintomi iniziali di a frebba di a valle sò lievi è di solitu si migliuranu cù u tempu, u riposu è a beve assai liquidi sò raccomandati. Tuttavia, se i sintomi aggravanu è, di conseguenza, si manifestanu e forme più gravi di a malattia (cronica è diffusa), l'usu di droghe antifungali, cume Fluconazole, Itraconazole o Anfotericina B, pò esse indicatu da u duttore secondu a raccomandazione medica.