6 sintomi cumuni di infezzione di e vie urinarie

Cuntenutu
- Test di sintomu in linea
- Tipi di infezzione di e vie urinarie
- 1. Uritrite: infezzione in l'uretra
- 2. Cistite: infezzione di a vejiga
- 3. Pielonefrite: infezzione di i reni
- I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie in u zitellu
- Sintomi di infezzione di e vie urinarie in gravidanza
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì causa l'infezzione di e vie urinarie
- L'infezzione urinaria hè trasmissibile?
- Trattamentu per l'infezzione di l'urinariu
- Cume prevene l'infezzione di e vie urinarie
I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie ponu varià largamente da persona à persona è secondu a situazione di u sistema urinariu affettuatu, chì pò esse l'uretra, a vescica o i reni.
Tuttavia, i sintomi più classici includenu:
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Sensazione di pesantezza in a vescica;
- Desideriu frequente di urinate;
- Urinate in piccule quantità;
- Urina assai fosca è forte chì puzza;
- Febbra bassa costante.
In generale, l'infezzione di e vie urinarie hè causata da batteri da l'intestinu chì ghjunghjenu à u sistema urinariu, hè per quessa chì hè più frequente in e donne per via di a vicinanza di l'anu à l'uretra.
Test di sintomu in linea
Se pensate chì pudete avè una infezione di l'urinariu, selezziunate ciò chì vi sentite è vedi ciò chì hè u vostru risicu:
- 1. Dolore o sensazione di brusgiu quandu urina
- 2. Urge frequente è improvvisu di urinare in piccule quantità
- 3. Sensazione di ùn pudè sviutà a vostra vescica
- 4. Sensazione di pesantezza o di cunfortu in a regione di a vejiga
- 5. Urina turbia o sanguinosa
- 6. Febbre bassa persistente (trà 37,5º è 38º)
U trattamentu per l'infezzione di e vie urinarie deve esse guidatu da un urologu o da un medicu generale è di solitu include a presa d'antibiotici, perchè quandu ùn hè micca trattatu currettamente, pò ghjunghje à i reni, chì hè una complicazione più seria.
Tipi di infezzione di e vie urinarie
L'infezzione di e vie urinarie pò esse classificata cum'è:
1. Uritrite: infezzione in l'uretra
L'uretrite si pone quandu i batteri infectanu solu l'uretra, causendu infiammazione è sintomi cum'è:
- Desideriu frequente di urinate;
- Difficultà per cumincià à urinate;
- Dolore o brusgiatura per urinare;
- Scaricamentu giallu in uretra.
In questi casi hè cunsigliatu di cunsultà un duttore per inizià u trattamentu cù antibiotici, per eliminà i batteri da l'uretra. Tuttavia, l'area intima deve ancu esse tenuta pulita è secca, oltre à aumentà a presa d'acqua.
Vede ancu un rimediu casanu per aiutà à eliminà i sintomi più rapidamente.
2. Cistite: infezzione di a vejiga
L'infezzione di a vescica hè a forma più cumuna di infezzione di e vie urinarie è si verifica quandu e batterie riescenu à passà l'uretra è ghjunghjenu à a vescica, causendu:
- Brama urgente di urinà, ma in poche quantità;
- Sensazione di bruciu quandu urina;
- Presenza di sangue in l'urina;
- Urina torbida cù un odore intensu è sgradevole;
- Dolore addominale o sensazione di pesantezza in u fondu di u ventre;
- Febbra finu à 38ºC.
Hè cunsigliatu di cunsultà un urologu o un duttore generale appena unu o più di sti sintomi parenu inizià un trattamentu adattatu cù antibiotici, per prevene l'infezzione da ghjunghje à i reni.
In casu di mal di schiena, frebba sopra à 38 ºC o vomitu, andate subitu in urgenza.
Amparate più nantu à cumu si tratta stu prublema.
3. Pielonefrite: infezzione di i reni
A maiò parte di e infezioni urinarie influenzanu solu l'uretra o a vescica, tuttavia, in i casi più severi, i batteri ponu ghjunghje à i reni è causà una infezione più grave, chì porta à:
- Febbra sopra à 38,5º C;
- Dolore severu in u ventre, a schiena o l'inguine;
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Urina torbida;
- Presenza di pus o sangue in l'urina;
- Desideriu frequente di urinare.
Inoltre, brividi, nausea, vomitu è stanchezza eccessiva ponu ancu cumparisce. In l'anziani, stu tipu d'infezzione di solitu provoca cunfusione ancu prima chì l'altri sintomi apparsu.
In casu di suspettata di pielonefrite hè impurtante andà immediatamente à l'uspidale per identificà u prublema è inizià u trattamentu antibioticu direttamente in a vena.
I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie in u zitellu
Identificà i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie in u vostru zitellu pò esse difficiule, chì i zitelli è i zitelli ùn ponu spiegà ciò chì sentenu. Tuttavia, in questi casi i segni più cumuni sò:
- Febbra sopra à 37,5ºC senza ragione apparente;
- Pianghjendu quandu urina;
- Urina à odore intensu;
- Presenza di sangue in u pannoliu;
- Irritabilità constante;
- Diminuzione di l'appetitu.
Sempre chì questi sintomi apparsu, hè impurtante cunsultà u pediatra per valutà a pussibilità chì u zitellu stia sviluppendu una infezzione di l'urinariu. Capite cumu si face u trattamentu in questi casi.
Sintomi di infezzione di e vie urinarie in gravidanza
I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie in gravidanza sò i stessi cum'è quandu ùn site micca incinta è a donna pò spessu esse asintomatica, solu da scopre quandu si face un test di urina di rutina. Durante a gravidanza l'infezzione hè più cumuna, per via di u sistema immunitariu bassu è di l'aumentu di e proteine in l'urina chì causanu una crescita è un sviluppu maiò di i batteri.
U trattamentu per l'infezzione di e vie urinarie in gravidanza pò esse fattu pigliendu antibiotici chì ùn influenzanu micca a gravidanza è chì includenu cefalexina è nitrofurantoina. Amparate più nantu à i rimedii usati per trattà infezioni di l'urinaria in gravidanza.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu hè fattu per esaminazione di urina. Altri test, cum'è urinocultura è antibiograma, ponu esse effettuati per scopre chì batteri sò implicati per decide u megliu antibioticu.
I test di imaging, cume l'ultrasu è a risonanza magnetica, ponu esse urdinati in casu di pielonefrite per identificà e cumplicazioni pussibuli causate da l'infezzione di l'urinariu. Queste cumplicazioni ponu accade quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu appena i sintomi apparsu, è in u casu di e persone cun sistema immunitariu indebolitu, essendu una situazione più difficiule da accade.
Chì causa l'infezzione di e vie urinarie
A causa di l'infezzione urinaria hè l'entrata di batteri in u sistema urinariu, trà i più cumuni sò:Escherichia coli (circa 70% di i casi), O Staphylococcus saprophyticus, spezia di Proteu hè da Klebsiella hè u Enterococcus faecalis. Queste batterie ponu entrà in uretra causendu sintomi cum'è u dolore in l'addome, brusgiature è urgenza di urinare, è quandu continuanu à alzà, ghjunghjendu à a vescica è i reni, sintomi cum'è febbre o brividi, in più di gocce di sangue in l'urina. .
L'infezzione urinaria hè trasmissibile?
L'infezzione di e vie urinarie ùn hè micca una malattia facilmente trasmessa, è ancu se l'uretra di una persona hà batteri, sti batteri ùn ponu micca proliferà in u so cumpagnu, tuttavia, dipende da u sistema immunitariu di u partner. E persone sane anu poca probabilità di esse infettate durante i rapporti sessuali, ma e probabilità aumentanu quandu anu un sistema immunitariu indebolitu.
Trattamentu per l'infezzione di l'urinariu
U trattamentu hè fattu cù l'usu di antibiotici indicati da u duttore, essendu a forma di trattamentu più indicata. U trattamentu dura 7-10 ghjorni, hè impurtante piglià a medicina finu à a data infurmata da u duttore, ancu se i sintomi spariscenu prima di quessa. Hè ancu impurtante di beie più acqua, perchè più urina produce u corpu, più facilmente i batteri sò eliminati in l'urina. Cunnosce i nomi di certi rimedii per l'infezzione di e vie urinarie.
Scuprite più cunsiglii in u nostru video sottu:
Cume prevene l'infezzione di e vie urinarie
Per evità l'infezioni di e vie urinarie si consiglia:
- Lavate a regione genitale esterna cun acqua è sapone dopu à u rapportu sessuale;
- Dopu avè urinatu è defecatu sempre pulite a zona intima da davanti à daretu, per impedisce l'arrivu di i batteri E. Coli in u vaginu, postu chì hè prisente in a regione anale è perianale, essendu a causa principale di l'infezzione di e vie urinarie;
- Sviutate cumpletamente a vostra vescica ogni volta chì urinate, per evità l'urina residuale chì aumenta e possibilità di infezzione di e vie urinarie;
- Bei più acqua, beie almenu 1,5 L di liquidi limpidi à ghjornu;
- Mantene una dieta ricca in fibre per diminuisce u tempu chì e feci restanu in l'intestinu, ciò chì diminuisce a quantità di batteri in ellu;
- Ùn aduprate micca prufumi o creme prufumate in a zona di a vagina chì questu pò irrità a pelle è aumentà u risicu di infezioni di e vie urinarie;
- Mantene a regione vulva sempre secca, evitendu di portà panni stretti è assorbenti ogni ghjornu, per riduce a sudazione in questa zona.
Sti cunsiglii devenu esse seguitati ogni ghjornu, soprattuttu durante a gravidanza, un mumentu quandu ci hè un risicu più grande di infezioni di e vie urinarie per via di cambiamenti ormonali è per via di u pesu aumentatu nantu à a vejiga, chì favurisce a proliferazione di batteri.