Preeclampsia: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- 1. Preeclampsia dolce
- 2. Pre-eclampsia grave
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni di preeclampsia
A preeclampsia hè una complicazione seria di a gravidanza chì pare accade per via di prublemi in u sviluppu di i vasi placentari, chì porta à spasmi in i vasi sanguigni, cambiamenti in a capacità di coagulazione di u sangue è diminuzione di a circulazione sanguigna.
I so sintomi si ponu manifestà durante a gravidanza, soprattuttu dopu à a 20a settimana di gestazione, à a consegna o dopu à a consegna è includenu pressione sanguigna alta, superiore à 140 x 90 mmHg, presenza di proteine in l'urina è gonfiore di u corpu per via di a ritenzione di liquidi .
Alcune di e condizioni chì aumentanu u risicu di sviluppà preeclampsia includenu quandu una donna incinta per a prima volta, abbia più di 35 anni o menu di 17 anni, sia diabetica, obesa, sia incinta di gemelli o abbia una storia di malattia renale, ipertensione o pre-eclampsia precedente.
Principali sintomi
I sintomi di pre-eclampsia ponu varià secondu u tippu:
1. Preeclampsia dolce
In pre-eclampsia leve, i segni è i sintomi sò generalmente:
- Pressione sanguigna uguale a 140 x 90 mmHg;
- Presenza di proteine in l'urina;
- Gonfiore è ingrossu di pesu improvvisu, cum'è 2 à 3 kg in 1 o 2 ghjorni.
In presenza di almenu unu di i sintomi, a donna incinta deve andà in sala d'urgenza o in ospedale per misurà a pressione sanguigna è fà analisi di sangue è urina, per vede s'ellu hà o no preeclampsia.
2. Pre-eclampsia grave
In pre-eclampsia severa, in più di gonfiore è di guadagnu di pesu, altri segni ponu apparì, cume:
- Pressione sanguigna superiore a 160 x 110 mmHg;
- Mal di testa forte è custante;
- Dolore à u latu drittu di l'abdomen;
- Diminuzione di a quantità di urina è a voglia di urinare;
- Cambiamenti di visione, cum'è visione sfocata o scurita;
- Sensazione di brucia in u stomacu.
Se a donna incinta hà sti sintomi, duverebbe andà immediatamente à l'uspidale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a preeclampsia cerca à assicurà a sicurezza di a mamma è di u criaturu, è tende à varià secondu a gravità di a malatia è a durata di a gravidanza. In casu di preeclampsia lieve, l'ostetricu cunsiglia generalmente chì a donna stia in casa è seguita una dieta bassa in sale è cun un aumentu di l'assunzione d'acqua à circa 2 à 3 litri à ghjornu. Inoltre, u riposu deve esse seguitatu strettamente è preferibilmente à u latu sinistro, per aumentà a circolazione di sangue versu i reni è l'utru.
Durante u trattamentu, hè impurtante per a donna incinta di cuntrullà a pressione sanguigna è di fà prove di urina di rutina, per impedisce chì a preeclampsia aggravi.
In casu di preeclampsia severa, u trattamentu hè generalmente fattu cù l'ingressu à l'uspidale. A donna incinta deve esse ricusata in ospedale per riceve medicinali antiipertensivi attraversu a vena è mantene a salute di ella è di u zitellu sottu una stretta vigilanza. Sicondu l'età di gestazione di u zitellu, u duttore pò ricumandà induce u travagliu per trattà a preeclampsia.
Possibili complicazioni di preeclampsia
Alcune di e complicazioni chì a preeclampsia pò causà sò:
- Eclampsia: hè una cundizione più grave chè a pre-eclampsia, in cui ci sò episodi ripetuti di crisi, seguitate da un coma, chì pò esse fatale se ùn hè micca trattatu immediatamente. Amparate à identificà è trattà è eclampsia;
- Sindrome HELLP: un'altra complicazione caratterizata da, in più di i sintomi di eclampsia, a presenza di distruzzione di cellule sanguine, cun anemia, emoglobine inferiori à 10,5% è una calata di piastrine inferiori a 100.000 / mm3, in più di enzimi epatichi elevati, cù TGO sopra 70U / L. Scuprite più infurmazioni nantu à sta sindrome;
- Sanguinamentu: accadenu per via di a distruzzione è di a diminuzione di u numeru di piastrine, è di una capacità di coagulazione compromessa;
- Edema pulmonare acutu: situazione induve ci hè a raccolta di fluidi in i pulmoni;
- Fegatu è fegatu renale: chì pò ancu diventà irreversibile;
- Prematurità di u zitellu: situazione chì, s'ella hè seria è senza u sviluppu propiu di i so organi, pò lascià sequelazioni è cumprumette e so funzioni.
Queste complicazioni ponu esse evitate se a donna incinta faci una cura prenatale durante a gravidanza, chì a malattia pò esse identificata à l'iniziu è u trattamentu pò esse fattu u più prestu pussibule.
A donna chì avia pre-eclampsia pò rimanere incinta, hè impurtante chì l'assistenza prenatale sia fatta strettamente, secondu l'istruzzioni di l'ostetricu.