Segni è Sintomi di Rubella
Cuntenutu
A rubèola hè una malattia cuntagiosa, chì di solitu ùn hè micca seria, ma provoca sintomi cum'è macchie rosse chì pruriscenu assai è chì apparsu inizialmente nantu à a faccia è daretu à l'arechja è poi vanu in tuttu u corpu versu i pedi.
I primi sintomi di a rosolia sò simili à l'influenza è si manifestanu cù febbre bassa, ochji rossi è acquosi, tosse è secrezione nasale. Dopu à 3 à 5 ghjorni, macchie rosse cumpariscenu nantu à a pelle chì duranu circa 3 ghjorni.
Cusì, i sintomi caratteristici di a rosolia sò:
- Febbra finu à 38ºC;
- Scaricamentu nasale, tosse è starnutimentu;
- Mal di testa;
- Malaise;
- Ganglii allargati, in particulare vicinu à u collu;
- Conjunctivitis;
- Macchie rosse nantu à a pelle chì causanu prurite.
A fase di u più grande risicu di cuntagiu implica i 7 ghjorni chì precedenu l'iniziu di l'apparizione di macchie nantu à a pelle è dura finu à 7 ghjorni dopu ch'elli sianu apparsu.
I sintomi di a rosolia durante a gravidanza è in i zitelli chì sò stati infettati dopu a nascita sò listessi à quelli chì si vedenu in ogni tappa di a vita. Tuttavia, quandu a mamma hè infettata durante a gravidanza, u zitellu pò esse gravemente affettatu.
Cumu sapè se hè rubella
Generalmente, u diagnosticu consiste in una valutazione fisica di a persona, in cui u duttore esamina a pelle di a persona, per vede s'ellu ci sò eruzioni cutanee è valuta altri sintomi caratteristici di a malattia, cume macchie bianche in bocca, febbre, tosse è dolore gola.
Per sapè se una persona hà a rubèola, unu deve osservà i sintomi chì anu, verificendu se anu avutu u triple vaccinu virale chì a prutegge da sta malattia. S'ella ùn hè micca stata vaccinata, u duttore pò urdinà un test di sangue chì identifichi l'anticorpi furmati contr'à u Rubivirus, a causa di a Rubella. Ancu s'ellu ùn hè micca frequente, alcune persone chì anu pigliatu u triple vaccinu virale ponu ancu esse infettate da sta malattia, perchè u vaccinu hè solu 95% efficace.
Tutte e donne incinte chì anu avutu a rosolia o chì anu avutu u triple vaccinu virale, mentre ùn sapianu micca s'elle eranu incinte, devenu esse sottumessi à i testi indicati da u duttore per verificà a salute è u sviluppu di u fetu, perchè l'esposizione à u virus di a rosella durante a gravidanza pò portanu cunsequenze gravi per u zitellu. Scuprite ciò chì sò queste cunsequenze.
Cumu trattà a rubella
U trattamentu di a rubèola cunsiste à cuntrullà i sintomi di a malatia cun Paracetamol, per riduce u dolore è a frebba, è ancu u riposu è l'idratazione per chì a persona si ripiglii più rapidamente è in isolamentu da u cuntattu cù l'altri membri di a famiglia. I vostri vestiti è effetti persunali devenu esse separati finu à chì a frebba si fermi è chì l'eruzione scumparissi.
I zitelli chì sò nati cù a rosolia congenita, perchè sò stati contaminati durante a gravidanza, devenu esse accumpagnati da una squadra di duttori, perchè ci sò parechje complicazioni chì ponu esse presenti. Cusì, in più di u pediatra, i zitelli devenu esse visti da specialisti è fisioterapeuti chì ponu aiutà cù u so sviluppu di u mutore è di u cervellu.
A prevenzione di a rosolia pò esse fatta per mezu di l'applicazione di u vaccinu triplu-virale, chì prutegge contra l'ormone, u morbillo è a rosolia. Stu vaccinu face parte di u calendariu naziunale di vaccinazione per i zitelli, ma l'adulti micca vaccinati ponu ancu ottene stu vaccinu, eccettu e donne incinte. Sapete quandu u vaccinu contra a rosella pò esse periculosu.