8 sìntimi pussibuli di abortu spurtivu
Cuntenutu
I segni è i sintomi di l'abortu spontaniu ponu apparisce in ogni donna incinta finu à 20 settimane di gestazione.
I sintomi principali di un abortu spuntanu sò:
- Febbra è brividi;
- Scaricamentu vaginale puzzolente;
- Perdita di sangue per via di u vaginu, chì pò principià cù un culore brunu;
- Dolore addominale severu, cum'è crampi menstruali intensi;
- Perdita di fluidi attraversu a vagina, cù o senza dulore;
- Perdita di coaguli di sangue per via di u vaginu;
- Cefalee severu o constante;
- Assenza di movimenti fetali per più di 5 ore.
Alcune situazioni chì ponu purtà à un abortu spontaniu, vale à dì chì ponu cumincià di colpu, senza alcuna causa apparente, includenu malformazione fetale, cunsumu eccessivu di bevande alcoliche o droghe, traumi in a regione addominale, infezioni è malatie cum'è u diabete è l'ipertensione, quandu quessi ùn sò micca cuntrullati currettamente durante a gravidanza. Vede 10 Cause di Spurtivu.
Cosa da fà in casu di suspettu
In casu di suspettu d'abortu, ciò chì si deve fà hè d'andà à l'uspidale u più prestu pussibule è spiegà i sintomi chì avete à u duttore. U duttore deve urdinà alcune prove per verificà chì u zitellu sia bè è, se necessariu, indicà u trattamentu adattatu chì pò include l'usu di medicazione è u riposu assolutu.
Cumu prevene un abortu
A prevenzione di l'abortu pò esse fatta per mezu di alcune misure, cume, per esempiu, micca beie bevande alcoliche è evitendu di piglià ogni tipu di medicina senza a cunniscenza di u duttore. Cunnosce i rimedii chì ponu causà aborti spurtivi;
Inoltre, a donna incinta deve praticà solu esercizii fisichi leggeri o muderati o apposta indicati per e donne incinte è eseguisce cure prenatali, assistendu à tutte e consultazioni è eseguendu tutte e prove richieste.
Alcune donne trovanu più difficiule di portà a gravidanza finu à a fine è sò in più risicu di avè un abortu è, dunque, devenu esse seguitate settimanalmente da u duttore.
Tipi d’abortu
L'abortu spontaniu pò esse classificatu cum'è primu, quandu a perdita di u fetu si verifica prima di a 12a settimana di gravidanza o tardi, quandu a perdita di u fetu si verifica trà a 12a è a 20a settimana di gravidanza. In certi casi, pò esse induttu da un duttore, di solitu per ragioni terapeutiche.
Quandu si face un abortu, l'espulsione di u cuntenutu uterinu pò accade in a so interezza, ùn pò accadà o ùn pò accadere affattu, è pò esse classificata cum'è seguente:
- Incomplete - quandu solu una parte di u cuntenutu uterinu hè espulsu o ci hè una rottura di e membrane,
- Cumpleta - quandu si face l'espulsione di tuttu u cuntenutu utru;
- Ritenutu - quandu u fetu hè tenutu mortu in l'utru per 4 settimane o più.
L'abortu hè pruibitu in Brasile è solu e donne chì ponu dimustrà in tribunale chì anu un fetu chì ùn puderà micca sopravvivere fora di l'utru, cume pò accadere in casu d'anencefalia - una alterazione genetica induve u fetu ùn hà micca cervellu - esse capace di ricorre legalmente à l'abortu.
Altre situazioni chì ponu esse valutate da u ghjudice sò quandu a gravidanza hè u risultatu d'abusu sessuale o quandu mette in periculu a vita di a donna. In questi casi a decisione pò esse accunsentita cù a Corte Suprema brasiliana da l'ADPF 54, vutatu in u 2012, chì in questu casu descrive a pratica di l'abortu cum'è una "consegna anticipata per un scopu terapeuticu". Con l'eccezione di queste situazioni, l'abortu in Brasile hè un crimine è hè punitu da a legge.
Ciò chì accade dopu à l'abortu
Dopu à l'abortu, a donna deve esse analizzata da u duttore, chì verifica s'ellu ci sò ancu tracce di l'embrione in l'utru è, se accade, un curettage deve esse effettuatu.
In certi casi, u duttore pò raccomandà medicinali chì causanu l'espulsione di resti embrionali o ponu eseguisce una chirurgia per rimuovere immediatamente u fetu. Vede ancu ciò chì pò accade dopu à un abortu spurtivu.