Cancru di l'intestinu: chì hè è sintomi principali
Cuntenutu
- I sintomi di u cancheru di l'intestione
- Quandu andà à u duttore
- Cumu sapè se hè un cancheru di l'intestione
U cancheru di l'intestione, u più cunnisciutu di i quali sò u cancheru di u colonu è u cancheru di u rectu, hè un tipu di tumore chì si sviluppa in l'intestinu, essendu più cumunu in una parte di l'intestinu grossu, da l'evoluzione di i polipi, chì sò cambiamenti chì ponu apparisce u muru intestinale è chì, se micca eliminatu, pò diventà malignu.
I segni è sintomi principali di u cancheru intestinale sò frequenti diarrea, sangue in feci è dolore in u ventre, tuttavia questi sintomi ponu esse difficiuli da identificà, postu chì ponu accade ancu per prublemi cumuni cum'è infezioni intestinali, emorroidi, fessura anale è avvelenamentu alimentariu.
Inoltre, i segni è i sintomi ponu varià secondu a lucazione di u tumore è a gravità di a malatia, dunque hè raccomandatu d'andà à u gastroenterologu o medicu generale quandu i sintomi persistenu per più di 1 mese.
I sintomi di u cancheru di l'intestione
I sintomi di u cancheru di l'intestione sò più frequenti in e persone di più di 60 anni, chì anu una storia di famiglia di cancru di l'intestione o chì anu malatie infiammatorie croniche di l'intestinu, cum'è a malattia di Crohn o a colite ulcerosa, per esempiu. Selezziunate i sintomi in u test seguente per scopre se site in risicu per u cancheru intestinale:
- 1. Diarrea custante o stinzia?
- 2. Sgabellu di culore scuru o sanguinante?
- 3. Gas è crampi addominali?
- 4. U sangue in l'anu o visibile nantu à a carta igienica quandu si pulisce?
- 5. Sensazione di pesantezza o dulore in a zona anale, ancu dopu à l'evacuazione?
- 6. Stanchezza frequente?
- 7. Analisi di sangue per l'anemia?
- 8. Perda di pesu senza mutivu apparente?
Oltre à esse più frequente in e persone anziane, cù una storia di famiglia o chì anu una malattia intestinale cronica, u cancheru di l'intestinu hà un risicu più elevatu di sviluppà in e persone chì anu sovrappesu, ùn praticanu micca attività fisica, anu alcolismu è abitudini di fumà o in persone chì avè una dieta ricca in carne rossa o trasfurmata è bassa in fibre.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu di cunsultà u gastroenterologu o medicu generale quandu i sintomi duranu più di 1 mese, soprattuttu quandu a persona hà più di 50 anni è hà qualchì altru fattore di risicu. Hè perchè ci hè una probabilità più grande di cancheru intestinale, è hè impurtante di fà testi in modo chì u cambiamentu sia identificatu in a fase iniziale è u trattamentu sia più efficace. Capite cumu si face u trattamentu per u cancheru di l'intestinu.
Cumu sapè se hè un cancheru di l'intestione
Per verificà chì i sintomi presentati da a persona sò di u cancheru di l'intestinu, u duttore raccomanda di fà alcuni test di diagnosticu, i principali essendu:
- Esame di feci: aiuta à identificà a presenza di sangue occulte o batteri rispunsevuli di alterà u transitu intestinale;
- Culunoscopia: hè adupratu per valutà i muri di l'intestinu quandu ci sò sintomi o a presenza di sangue occulte in e feci;
- Tomografia computerizata: hè adupratu quandu a culunoscopia ùn hè micca pussibule, cum'è in u casu di cambiamenti di coagulazione o di difficultà respiratorii, per esempiu.
Prima di fà sti testi, u duttore pò ancu dumandà alcuni cambiamenti in a dieta è in u modu di vita per cunfirmà chì i sintomi ùn sò micca prudutti da situazioni menu gravi cum'è l'intolleranze alimentarie o a Sindrome di l'intestione irritabile. Verificate altri testi urdinati per diagnosticà u cancheru di l'intestinu.
Fighjate u video seguente è amparate à raccoglie currettamente e feci per prucede cù l'esame: