Principali sintomi di u tetanu è cumu cunfirmà
Cuntenutu
I sintomi di u tetanu di solitu cumpariscenu trà 2 è 28 ghjorni dopu u cuntattu cù a batteriaClostridium tetani, chì pò entre in u corpu in forma di spore attraversu piccule ferite o lesioni cutanee causate da oggetti contaminati da a terra o di feci animali chì cuntenenu u batteriu.
L'infezzione accade per l'entrata di e spore di batteri, chì in l'organisimu è in basse concentrazioni di ossigenu producenu tossine chì portanu à u sviluppu di i segni tipichi è sintomi di sta malattia, i principali sò:
- Spasmi musculari;
- Rigidità in i musculi di u collu;
- Febbra sottu à 38 ° C;
- Muscoli di u ventre duri è dolorosi;
- Difficultà à ingujata;
- Sensazione di stringhje i denti stretti;
- Presenza di ferite infette.
A tossina prodotta da i batteri impedisce u rilassamentu di i musculi, vale à dì, u musculu ferma cuntrattu, fendu u prucessu d'apertura di a bocca è di inghjuttimentu, per esempiu abbastanza difficiule è dulurosu. Inoltre, se u tetanu ùn hè micca identificatu è trattatu, più musculi ponu esse compromessi, resultendu in fallimentu respiratoriu è mettendu a vita di a persona in periculu.
Test di sintomu in linea
Sì avete una ferita è pensate chì pudete avè tetanu, selezziunate i vostri sintomi per scopre quale hè u risicu:
- 1. Spasmi musculari dolorosi in tuttu u corpu
- 2. Sensazione di stringhje i denti
- 3. Rigidità in i musculi di u collu
- 4. Difficultà à ingolle
- 5. Muskuli di u ventre duri è dolorosi
- 6. Febbra sottu à 38º C
- 7. Presenza di ferita infetta nantu à a pelle
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di u tetanu hè fattu da u medicu generale o da a malattia infettiva valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona, è a so storia clinica.
I test di laburatoriu sò spessu inconclusivi, postu chì una grande quantità di batteri hè necessaria per cunfirmà u diagnosticu di u tetanu, ancu se a stessa quantità di batteri ùn hè micca necessaria per i sintomi.
Cosa da fà
Dopu avè cunfirmatu u diagnosticu, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule per pudè prevene cumplicazioni, di solitu cuminciannu cù u vaccinu contr'à sta malatia per stimulà u sistema immune, seguitatu da una iniezione cù una sustanza neutralizante da u batteriu. Inoltre, l'usu di antibiotici, rilassanti musculari, è pulizia regulare di a ferita hè ancu indicatu. Capite cumu u tetanu hè trattatu.
Hè ancu impurtante chì e misure sianu prese per prevene l'infezioni, cume tene tutte e ferite o brusgiature coperte è pulite, chì cusì hè pussibile impedisce l'entrata di batteri in u corpu.
Inoltre, a forma principale di prevenzione hè u vaccinu contra u tetanu, chì face parte di u calendariu naziunale di vaccinazione, è deve esse amministratu in parechje dosi da piglià à 2, 4, 6 è 18 mesi di età, cù un impulsu trà 4 è 6 anni. Tuttavia, u vaccinu ùn dura micca per a vita, è per quessa deve esse ripetutu ogni 10 anni. Amparate più nantu à u vaccinu contra u tetanu.