Sintomi chì ponu esse cunfusi cù a diabete

Cuntenutu
- 1. Ughjettu frequente per urinate
- 2. A sete cresce
- 3. Bocca asciutta
- 4. Infezzioni urinari frequenti
- 5. Sonnolenza è stanchezza frequente
- 6. Tingling in i pedi è e mani
- 7. A fame eccessiva
- 8. Grande perdita di pesu
- Cumu sapè se hè diabete
U diabete hè una malattia caratterizata da una grande quantità di glucosiu chì circula in u sangue per via di cambiamenti in a produzzione di un ormone, l'insulina, chì si verificanu ancu quandu a persona hè in dighjunu, purtendu à l'apparizione di alcuni sintomi cum'è urge frequente di urinare, aumentatu sete, stanchezza eccessiva, fame aumentata è grande perdita di pesu.
Sicondu e caratteristiche è e cause, u diabete pò esse classificatu principalmente in:
- Diabetes mellitus di tipu 1, chì hè carattarizatu da a non produzzione d'insulina da u pancreas, chì si traduce in l'assenza di a rimozione di u glucosu in eccessu in u sangue, affinchì u corpu ùn possi micca aduprà stu zuccheru per generà energia;
- Diabetes mellitus di tip 2, chì hè a forma di diabete chì si sviluppa cù u tempu è hè principalmente ligata à l'abitudini di vita, vale à dì, u cunsumu eccessivu di dolci è carboidrati è l'assenza di attività fisica;
- Diabetes insipidus, chì hè carattarizatu da un aumentu di u vulume urinariu chì accade in cunsequenza di l'eccessu di zuccheru in circulazione.
Ancu se i segni è i sintomi di a diabete sò facili da identificà, i sintomi presentati da a persona ùn sò micca necessariamente indicativi di diabete. Parechje altre cundizioni è malatie ponu avè sintomi simuli è, dunque, hè impurtante chì in presenza di qualsiasi sintomu persistenti, a persona cerchi u duttore per chì i testi ponu esse fatti è a causa di i sintomi pò esse identificata.

Alcuni sintomi cumuni di diabete chì ponu accade ancu in altre situazioni sò:
1. Ughjettu frequente per urinate
A voglia aumentata di urinare hè unu di i sintomi caratteristici di u diabete mellitus incontrollatu, sia di tippu 1 sia di tippu 2, è di diabete insipidu, perchè a causa di a grande quantità di zuccheru accumulatu in u sangue, a risposta di u corpu hè di eliminà questu eccessu cù l'urina.
Tuttavia, l'aumentu di a frequenza urinaria, chjamata dinò urgenza urinaria, pò accade ancu quandu si beie assai liquidi durante u ghjornu o in cunsequenza di l'usu di medicinali diuretici chì ponu esse raccomandati da u duttore, cum'è Furosemide, per esempiu , chì hè indicatu in u cuntrollu di a pressione sanguigna, o infezioni urinarie, soprattuttu se a frequente voglia di urinare hè accumpagnata da u dolore è da una sensazione di brusgiu quandu urina è disconfort in a regione genitale. Cunnosce altre cause di l'urge frequente di urinare.
2. A sete cresce
A sete aumentata hè un modu per u corpu per indicà chì ci hè poca acqua dispunibule in u corpu per chì u corpu funziona currettamente. In casu di diabete, l'aumentu di sete hè ancu un modu per u corpu per signalà chì ci sò grandi quantità di zuccheru in u sangue, cum'è quandu si sente sete, si prevede chì a persona beva più acqua è, cusì, hè pussibule di eliminà u zuccheru in eccessu in l'urina.
D'altra parte, l'aumentu di a sete pò ancu esse un segnu di disidratazione, soprattuttu quandu altri segni è sintomi sò rimarcati, cume mal di testa severu, bocca secca, febbre bassa è costante è l'apparizione di cerchi scuri. Hè impurtante chì a disidratazione sia nutata prestu in modu chì u rimpiazzamentu di i fluidi sia fattu per prevene cumplicazioni per a persona.
Oltre à a disidratazione è u diabete, l'aumentu di a sete pò esse una cunsequenza di a grande pruduzzione di sudore, chì hè cumuna durante o dopu a pratica di un'attività fisica intensa, o di u cunsumu eccessivu di sodiu durante u ghjornu, chì pò ancu guidà , in certi casi, l'aumentu di a pressione sanguigna è l'apparizione di sintomi diversi da a sete, cume u dolore di u torace è i cambiamenti di i battiti di u core.
3. Bocca asciutta
A bocca secca hè di solitu una cunsequenza di a mancanza d'acqua in u corpu, essendu assuciata cù una sete aumentata. Ancu se pò accade in u diabete, a secchezza di a bocca pò esse indicativa di parechje altre situazioni chì ùn sò micca necessariamente liate à prublemi di salute, cum'è u fattu di respirà per a bocca, esse in un ambiente assai freddu o una dieta ricca in zuccheru è bassu cunsumu d'acqua, per esempiu.
Tuttavia, hè impurtante chì a persona sia attenta à l'apparizione di sintomi altri chè a bocca secca, chì pò esse ligata à altri prublemi di salute cum'è malatie autoimmune, prublemi di tiroide, malatie respiratorie, cambiamenti ormonali o esse una cunsequenza di l'usu di qualsiasi medicazione . Per questa ragione, se a bocca secca hè frequente è ùn passa ancu cù u cambiamentu di l'abitudini alimentari è l'ingestione d'acqua durante u ghjornu, si consiglia di andà à u medicu generale per fà e prove è, se necessariu, per chì u trattamentu hè stabilitu secondu a causa.
Vede più cause di bocca secca.
4. Infezzioni urinari frequenti
Infezzioni urinarii ripetitivi, principalmente da funghi di u tippu Candida sp., sò abbastanza cumuni in u diabete, perchè a grande quantità di zuccheru in u sangue è in l'urina favurisce u sviluppu di microorganismi, purtendu à l'occurrenza di infezioni è l'apparizione di sintomi cum'è u dolore è a brucia quandu urinate, rossi è pruriti in a regione genitale è scarica.
Malgradu questu, ùn hè micca sempre u casu chì a persona hà infezioni urinarie recurrenti hè indicativa di diabete. Questu hè perchè a proliferazione di microorganismi pò esse favurita da altre cundizioni, cume una igiene intima inadeguata, tenendu u pipì per un bellu pezzu, aduprendu tamponi intimi per un bellu pezzu è bevendu poca acqua. Amparate nantu à altre cause di infezioni urinarie recurrenti.

5. Sonnolenza è stanchezza frequente
A sonnolenza è a stanchezza frequente sò sintomi cumuni di u diabete, perchè per via di cambiamenti in i recettori cellulari, u glucosiu ùn entra micca in e cellule, restendu in u sangue, ciò chì si traduce in una mancanza di energia per svolge l'attività quotidiana.
Oltre à u diabete, a causa principale di sonnolenza è di stanchezza frequente hè l'anemia da carenza di ferru, chjamata ancu anemia da carenza di ferro, perchè in mancanza di ferru ùn ci hè abbastanza furmazione di emoglobina, chì hè u cumpunente di i globuli rossi incaricati di u trasportu di l'ossigenu in e cellule.
Cusì, in assenza di emoglobina, ùn ci hè micca un trasportu currettu di ossigenu, chì si traduce in una diminuzione di a capacità metabolica di e cellule è, di conseguenza, porta à l'apparizione di sintomi cum'è stanchezza eccessiva è sonnolenza. Altri segni è sintomi chì ponu ancu esse indicativi di anemia da carenza di ferru sò vertigini, pallore di a pelle è mucose di l'ochji, debolezza, perdita di capelli è perdita di appetitu, per esempiu.
Oltre à u diabete è l'anemia, a sonnolenza è a stanchezza frequente ponu accadere à causa di malatie psiculugiche, cume depressione, malatie cardiache è cambiamenti di tiroide, in particulare l'ipotiroïdismu, in cui a tiroide inizia à pruduce menu ormoni necessarii per u funziunamentu di u corpu., purtendu à l'apparizione micca solu di stanchezza eccessiva ma ancu di debolezza, difficoltà di concentrazione, perdita di capelli, pelle secca è aumento di peso senza causa apparente.
6. Tingling in i pedi è e mani
U tingling in e mani è in i pedi hè u più spessu un segnu chì a diabete hè fora di cuntrollu, vale à dì chì ci sò quantità eccessive di zuccheru in u sangue, chì pò purtà à cambiamenti in circulazione è ferite minori in varie parti di u corpu, risurtendu in tingling.
Tuttavia, u tingling hè raramente assuciatu cù a diabete, cume situazioni cume a compressione di un nervu, una situazione sbagliata per pusà o l'usu ripetitivu di a stessa articulazione ponu ancu causà tingling in e mani o in i pedi.Inoltre, u tingling hè unu di i primi segni di infartu, chì accade quandu ci hè un bloccu in un vasu sanguinu, chì face a circolazione sanguigna difficiule.
Cusì, in casu di attaccu di core, hè cumunu per a persona di sente u bracciu manca intorpiditu è di tinghje, è ancu un dolore in a parte sinistra di u pettu in forma di stizza o di pesu chì pò irradià à l'altru parti di u corpu. À i primi segni di un infartu, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale urgente per chì i testi ponu esse fatti per pruvà l'infartu è u trattamentu hè iniziatu. Sapete cumu ricunnosce i sintomi di un infartu.
7. A fame eccessiva
Hè cumunu per e persone cun diabete chì si sentenu assai fami durante u ghjornu è questu hè dovutu à a mancanza di zuccheru in e cellule. In u diabete, u zuccheru ùn pò entrà in e cellule, rimane in u sangue, è questu causa u cervellu à interpretà chì ùn ci hè micca abbastanza zuccheru in u corpu per generà energia per e cellule per svolge l'attività necessarie per u corpu per funziunà è, dunque, a persona hà sempre a sensazione chì ùn hè micca soddisfatta.
Ancu se stu sintomu hè cumunu in a diabetica, a fame eccessiva pò accade ancu in altre situazioni, cume u stress, u nervosità, a disidratazione, una dieta ricca di carboidrati è per via di cambiamenti in a tiroide, cum'è in u casu di l'ipertiroidismu, chì hè caratterizatu da pruduzzione di ormoni tiroidiali chì si traduce in un metabolismu aumentatu è una sensazione di fame, è ancu tremori, palpitazioni di u core è difficultà à cuncentrazione.
8. Grande perdita di pesu
Hè cumunu per e persone cun diabete incontrollatu o diagnosi precoce, chì ùn utilizanu micca sempre medicazione per cuntrullallu, perdenu assai pesu, ancu quandu manghjanu più di u normale, è si sentenu assai famiti durante u ghjornu, è questu hè dovutu à a mancanza di zuccheru in e cellule.
In u diabete, u zuccheru ùn pò entre in e cellule è questu causa u cervellu à interpretà chì ùn ci hè abbastanza zuccheru in u corpu per generà energia è, dunque, trova un altru modu per pruduce energia, chì hè brusgiando u grassu di u corpu, pigliendu a perdita di pesu, ancu senza diete è aumentendu l'ingestione alimentaria.
Ancu se stu sintomu hè cumunu in a diabetica, una perdita marcata di pesu pò accade ancu in altre situazioni, cum'è cambiamenti in a tiroide, malatie di u fegatu è di u stomacu, è in u cancheru, per esempiu. Questu hè perchè u corpu hè sottumessu à cambiamenti chì compromettenu a digestione di l'alimentu o generanu cambiamenti impurtanti in u metabolismu di u corpu, purtendu à grandi perdite di pesu.
Cumu sapè se hè diabete
Per sapè se i sintomi sperimentati sò in relazione cù u diabete o un altru prublema di salute, hè impurtante chì a persona vada à u medicu generale o à l'endocrinologu affinchì si possinu fà testi per fà u diagnosticu differenziale di u diabete, a maiò parte di i quali sò analisi di sangue, inclusi i livelli di glucosiu in sangue à digiunu è di emoglobina glicata, è urina.
Hè ancu pussibule chì u diagnosticu iniziale di u diabete sia fattu per mezu di un test capillare di glucosiu in sangue, chì pò esse fattu sia à stomacu vacu sia à ogni mumentu di a ghjurnata, è hè impurtante esse attenti à i valori di riferenza, chì varienu secondu u modu in cui l'esame hè statu fattu. U test di glicemia capillare pò esse fattu in casa cù un dispositivu chjamatu glucometru, chì analizza una piccula goccia di sangue è indica in pochi minuti ciò chì hè u glucosiu in sangue.
Hè impurtante chì in casu di cambiamenti in a quantità di glucosiu in u sangue, a persona venga à u duttore per chì si possinu fà novi testi è pudè inizià u trattamentu u più adattu. Capite cumu hè fatta a diagnosi di diabete.