Hè Normale Piglia una Siesta Dopu un Allenamentu?
Cuntenutu
- Hè nurmale?
- Perchè accade?
- Pro è contro
- Pros di piglià una sunnita dopu l'eserciziu
- Inconvenienti di piglià una sunnita dopu l'eserciziu
- Quantu duvete dorme a sunnita?
- Altri cunsiglii
- Quandu parlà cun un prufessiunale
- U fondu
L'attività fisica hè cunnisciuta per aumentà l'energia. Hè perchè l'eserciziu aumenta a frequenza cardiaca è u flussu di sangue, fendu vi sentu svegliu. Hè unu di i numerosi benefici di travaglià fora.
Tuttavia, hè ancu pussibule di stancassi dopu l'eserciziu. Questu hè specialmente cumunu dopu allenamenti di alta intensità. L'attività fisica, dopu tuttu, richiede molta energia è resistenza.
Se vi sentite stancu dopu un allenamentu, pudete vulete fà una sunnita. In st'articulu, discuteremu i pro è i contra di a sunta post-eserciziu, cù cunsiglii per falla bè.
Hè nurmale?
In generale, avè un sonnu dopu l'eserciziu ùn hè micca un mutivu di preoccupazione. Hè nurmale di sentasi stancu dopu avè esercitatu fisicamente sè stessu.
Questu hè più prubabile dopu intensi allenamenti. Per esempiu, pudete aspettà chì i vostri livelli di energia scendinu dopu una lunga corsa o una furmazione à intervalli di alta intensità.
D’altronde, un allenamentu più leggeru cum'è una spassighjata tranquillamente ùn vi ferà micca stancu.
Ognunu hè diversu, quantunque. A vostra energia dopu l'eserciziu dipende da parechji fattori, tra cui:
- u vostru livellu di forma fisica
- a vostra dieta
- u vostru livellu di idratazione
- tippu di eserciziu
- durata, intensità è frequenza di l'eserciziu
- cundizioni mediche sottostanti
- quantu sonnu hai avutu a notte nanzu
In certi casi, avè un sonnu dopu l'eserciziu puderia esse un segnu chì vi site spintu troppu forte.
Perchè accade?
A sonnolenza post-allenamentu hè causata da a risposta naturale di u corpu à l'attività fisica.
Quandu esercitate, i vostri musculi si contraenu ripetutamente. Usanu l'adenosina trifosfatu (ATP) per pruduce ste cuntrazioni. ATP hè una molecula chì furnisce energia per e vostre cellule.
I vostri livelli di ATP diminuiscenu mentre continuate à travaglià. Queste riduce a capacità di i vostri musculi di funziunà, dendu à a fatigue musculare. Hè cunnisciutu cum'è fatica periferica.
U vostru sistema nervosu centrale (CNS) hà ancu un rolu. Durante l'eserciziu, u vostru CNS ripete ripetutamente segnali per attivà i vostri musculi. U sparamentu, tuttavia, diventerà menu caricu più longu si travaglia.
Inoltre, l'eserciziu aumenta diversi neurotrasmittenti, cum'è dopamina è serotonina.Questi cambiamenti riducenu a capacità di u vostru CNS per attivà i vostri musculi, purtendu à a fatigue centrale. Di conseguenza, pudete sentite stancu è vulete piglià un sonnu.
Pro è contro
Se pensate di piglià una sunnita post-allenamentu, cunsiderate i vantaghji è i contra potenziali.
Pros di piglià una sunnita dopu l'eserciziu
I vantaghji di dorme dopu un allenamentu includenu:
- Ripresa musculare. Fà un sonnu dopu l'eserciziu pò sustene a ripresa musculare. Quandu dorme, a vostra ghiandula pituitaria libera ormone di a crescita. I vostri musculi anu bisognu di questu ormone per riparà è custruisce tessuti. Questu hè essenziale per a crescita musculare, e prestazioni atletiche, è cogli i benefici di l'attività fisica.
- Migliurà u debitu di u sonnu. A privazione di u sonnu impedisce a ricuperazione musculare. Rallenta ancu a funzione cognitiva è indebulisce u sistema immunitariu, cuntribuendu à una scarsa prestazione atletica. Facendu un sonnu, pudete diminuisce l'effetti di a privazione di u sonnu ripigliendu più.
- Ridutta fatica fisica. Sensazione di sonnu dopu l'eserciziu hè un segnu di fatigue musculare. Tuttavia, cume a siesta incuraghjisce a ripresa musculare, diminuisce a fatica. Questu pò fà più faciule per trattà altre obbligazioni durante u restu di a ghjurnata.
- Aumenta a vigilenza mentale. Similmente, piglià un sonnu dopu l'eserciziu pò dà un impulse di energia mentale. Sè vo site svegliu prestu per allenassi, una sunnetta pò aiutà vi sentite menu stancu.
Inconvenienti di piglià una sunnita dopu l'eserciziu
Ci hè ancu qualchì svantaghju per a sunetta dopu un allenamentu. Includenu.
- Cattiva qualità di u sonnu. L'eserciziu aumenta e vostre endorfine è a temperatura di u corpu. Questi cambiamenti indotti da l'eserciziu ponu mantene u vostru cervellu è u corpu svegliu. Hè per quessa chì alcune persone evitanu di travaglià appena prima di dorme. Dunque, ancu se vulete sunnà, puderia esse difficiule di ottene un riposu di qualità. Puderia piglià u tempu per determinà se i pisolini post-allenamentu sò adatti per voi.
- Aumentata grogginess. Se fate un sonnu longu, pudete entra in e tappe più profonde di u sonnu. Senterete groggy è disorientatu quandu si svegliate. Questa sensazione, cunnisciuta cum'è inerzia di u sonnu, pò durà finu à 30 minuti.
- U sonnu di notte disturbatu. Ancu se a sunnetta pò diminuisce u debitu di u sonnu, pò influenzà negativamente u sonnu di notte. Puderete avè prublemi à addurmintassi più tardi di notte. Inoltre, sè avete un disordine di u sonnu, a sunnetta pò aggravà i vostri sintomi. Parlate cù u vostru duttore se avete a voglia di piglià regularmente i sonnelli.
Quantu duvete dorme a sunnita?
Limita a to sunnata à 20 minuti. Evite a sunetta per 30 à 60 minuti. Altrimenti, pudete entrà in un sonnu prufondu è svegliarsi cun inerzia di sonnu.
Pone una alarma per 25 à 30 minuti. Questu vi darà un pocu di tempu per calà davanti à una sunnita di 20 minuti.
Se vi sentite stancu dopu un allenamentu di sera, pò vale a pena d'andà à dorme prestu invece. Assicuratevi solu di idratà è manghjà prima un ripastu.
Altri cunsiglii
Per uttene u massimu di a vostra sunnita post-allenamentu, tenite à mente sti suggerimenti:
- Sceglite u tempu ghjustu. Hè una bona idea per evità a sunnita più tardi in a ghjurnata. Pruvate a sunnita trà 1:00 p.m. è 3:00 p.m., quandu a vostra energia cumencia naturalmente à calà. Se dorme troppu tardi in a ghjurnata, pudete esse incapace di dorme di notte.
- Stretch. Se ùn avete micca dighjà, allungate i musculi prima di sunnà. Questu aiuterà à riduce a fatica è a rigidità musculare quandu si sveglie.
- Ridrata prima. Di listessa manera, hè impurtante di beie l'acqua dopu avè travagliatu. Assicuratevi di reidratate prima di piglià una sunnita. Dopu chì vi svegliate, continuate à bere acqua per idratà u vostru corpu.
- Mantene a camara fresca. Generalmente, hè più còmode di dorme in una stanza più fresca. Impostate a temperatura di a vostra stanza trà 60 à 67 ° F.
- Riduce u rumu. Quandu u restu di u mondu hè svegliu, pò esse difficiule di fà una sunnita pacifica. Un ventilatore, condizionatore d'aria, o una macchina rumorosa bianca pò aiutà à mascherà u rumu esterno. Pudete ancu aduprà tappe per l'arechja.
- Oscurisce a stanza. Pruvate à mette una maschera di sonnu o à chjude e persiane. Questu hà da riduce a vostra esposizione à luce forte, facendu più faciule per ottene un riposu di qualità. Se avete intenzione di fà i pisolini una parte di a vostra rutina ghjurnata, cunsiderate d'investisce in cortini oscuranti.
- Priorità à u sonnu di notte. I Naps ùn sò micca un sustitutu per u sonnu di notte. Fate una priorità per dorme abbastanza quella notte, ancu sì avete sunnatu durante u ghjornu.
Quandu parlà cun un prufessiunale
Pigliate nota di cumu si sente dopu eserciziu. Parlate à u vostru duttore se:
- sentite assai sonnu dopu ogni allenamentu
- addurmintati ripetutamente senza capì
- avè un mumentu difficiule per svegliarsi da brevi sonnette
- ùn pudete micca fà a sunnesta ancu sè site stancu
Sti sintomi puderanu indicà una cundizione medica senza relazione cù l'attività fisica.
Pensate à parlà cun un preparatore fisicu, ancu. Puderanu valutà a vostra rutina attuale è determinà s'ellu hè adattatu per u vostru livellu di forma fisica.
U fondu
Hè cumunu di stancassi dopu un allenamentu longu o duru. In generale, questu accade perchè i vostri musculi mancanu di energia. U vostru sistema nervosu centrale perde ancu a so capacità di mantene i muvimenti in muvimentu. Questu causa fatica musculare, chì vi face sentire stancu.
A sunnita pò aiutà à facilità a ripresa musculare è dà un impulsu di energia. Limita a to sunnetta per 20 minuti per evità di sentesi bruttu. Hè ancu megliu per evità a sunnita troppu vicinu à l'ora di dorme, chì pò disturbà u vostru sonnu di notte.
In generale, l'eserciziu deve migliurà i vostri livelli di energia. Parlate cù u vostru duttore se vi sentite constantemente stanchi dopu avè travagliatu.