Resezione di l'intestinu chjucu
Cuntenutu
- Perchè aghju bisognu di una resezione di l'intestinu chjucu?
- Chì sò i rischi di una resezione di l'intestinu chjucu?
- Cumu mi preparu per una resezione di l'intestinu chjucu?
- Cumu si face una resezione di l'intestinu chjucu?
- Chirurgia aperta
- Chirurgia laparoscopica
- Finisce a cirurgia
- Recuperazione dopu a chirurgia
- Chì hè a prospettiva à longu andà?
Cosa hè una resezione di l'intestinu chjucu?
U vostru intestinu chjucu hè assai impurtante per mantene una bona salute digestiva. Chjamatu ancu l'intestinu chjucu, assorbenu nutrienti è fluidi chì manghjate o beite. Trasmettenu ancu prudutti di rifiutu à l'intestinu grossu.
I prublemi cù a funzione ponu mette in periculu a vostra salute. Pudete avè bisognu di chirurgia per rimuovere una sezione danneggiata di i vostri intestini teneri se avete blocchi intestinali o altre malatie intestinali. Questa cirurgia hè chjamata resezione di l'intestinu chjucu.
Perchè aghju bisognu di una resezione di l'intestinu chjucu?
Una varietà di cundizioni pò dannà u vostru intestinu chjucu. In certi casi, u vostru duttore pò cunsigliate di rimuovere una parte di u vostru intestinu tene. In altri casi, una parte di u vostru intestinu chjucu pò esse rimossa per cunfirmà o scartà una malattia quandu un "diagnosticu tissutale" hè necessariu.
Cundizioni chì puderebbenu richiede chirurgia includenu:
- sanguinamentu, infezzione, o ulceri severi in l'intestinu chjucu
- bloccu in l'intestini, sia congenitale (presente à a nascita) o da u tessulu cicatriziale
- tumuri non cancerosi
- polipi precanceriosi
- cancru
- ferite à l'intestinu chjucu
- Diverticulum di Meckel (una sacchetta d'intestinu presente à a nascita)
E malatie chì causanu infiammazione in l'intestini ponu ancu necessità di chirurgia. Tali cundizioni includenu:
- A malatia di Crohn
- ileite regiunale
- enteritis regiunale
Chì sò i rischi di una resezione di l'intestinu chjucu?
Ogni chirurgia hà rischi potenziali, cumprendu:
- coaguli di sangue in e gambe
- difficultà à respirà
- puntura
- reazzioni à l'anestesia
- sanguinante
- infezzione
- attacu di core
- colpu
- danni à e strutture circundanti
U vostru duttore è a squadra di cura travaglia assai per prevene questi prublemi.
I risichi specifici per a cirugia di l'intestinu chjucu includenu:
- diarrea frequente
- sanguinante in u ventre
- raccolta di pus in l'abdomen, cunnisciutu ancu cum'è ascessu intra-addominale (chì pò richiede drenaje)
- intestinu chì spinge à traversu l'incisione in u vostru ventre (ernia incisionale)
- tissutu cicatriziale chì forma un bloccu intestinale chì richiede più chirurgia
- sindrome di l'intestinu cortu (prublemi per assorbe vitamine è nutrienti)
- pèrdite in a zona induve l'intestinu chjucu hè ricunnessu (anastomosi)
- prublemi cù stoma
- incisione aperta (dehiscenza)
- infezzione di l'incisione
Cumu mi preparu per una resezione di l'intestinu chjucu?
Prima di a prucedura, avete un esame fisicu cumpletu. U vostru duttore hà da assicurà chì ricevi un trattamentu efficace per qualsiasi altre condizioni mediche, cume a pressione alta è u diabete. Se fumate, duvete pruvà à piantà parechje settimane prima di a chirurgia.
Dìite à u vostru duttore se pigliate qualsiasi droga è vitamine. Assicuratevi di menziunà qualsiasi medicamentu chì diluce u vostru sangue. Queste ponu causà complicazioni è sanguinamentu eccessivu durante a chirurgia. Esempii di medicazione per diluisce u sangue includenu:
- warfarina (Coumadin)
- clopidogrel (Plavix)
- aspirina (Bufferin)
- ibuprofene (Motrin IB, Advil)
- naproxen (Aleve)
- vitamina E
Fate sapè à u vostru duttore se avete ricivutu recentemente in ospedale, vi sentite malati o avete a frebba ghjustu prima di a chirurgia. Puderete bisognu di ritardà a procedura per prutege a vostra salute.
Manghjate una bona dieta di cibi ricchi di fibre è beie molta acqua in e settimane prima di a chirurgia. Ghjustu nanzu a chirurgia, pudete avè bisognu à seguità una dieta liquida di liquidi limpidi (brodu, suchju chjaru, acqua). Puderete ancu bisognu di piglià un lassativu per pulisce e vostre viscere.
Ùn manghjate nè beie prima di a chirurgia (à partesi da mezanotte a sera nanzu). L'alimentu pò causà complicazioni cù a vostra anestesia. Questu pò allungà u vostru sughjornu in l'uspidale.
Cumu si face una resezione di l'intestinu chjucu?
L'anestesia generale hè necessaria per sta chirurgia. Puderete dorme è senza dulore durante l'operazione. A seconda di a ragione di a chirurgia, a procedura pò piglià da una à ottu ore.
Ci hè dui tippi principali di resezione di l'intestinu chjucu: chirurgia aperta o chirurgia laparoscopica.
Chirurgia aperta
A cirurgia aperta richiede à un chirurgu di fà una incisione in l'addome. A situazione è a lunghezza di l'incisione dipendenu da una varietà di fattori cum'è a situazione specifica di u vostru prublema è a custruzzione di u vostru corpu.
U vostru chirurgu trova a parte affettata di u vostru intestinu chjucu, a ferma è a toglie.
Chirurgia laparoscopica
A chirurgia laparoscopica o robotica utilizza da trè à cinque incisioni assai più chjuche. U vostru chirurgu pompa prima u gasu in u vostru addome per gonfiallu. Questu facilita a vista.
Dopu utilizanu luci in miniatura, fotocamere è picculi strumenti per truvà a zona malata, serrallu, è rimuoverla. A volte un robot aiuta in stu tipu di chirurgia.
Finisce a cirurgia
In ogni tippu di chirurgia, u chirurgu affronta l'estremità aperte di l'intestinu. S'ellu ci hè abbastanza intestinu chjucu sanu sanu, e duie estremità tagliate ponu esse cucite o cucite inseme. Questu hè chjamatu anastomosi. Hè a cirurgia a più cumuna.
Calchì volta l'intestinu ùn pò micca esse reconnected. S'ellu hè u casu, u vostru chirurgu face una apertura speciale in a vostra pancia chjamata stoma.
Attaccanu a fine di l'intestinu u più vicinu à u to stomacu à u muru di u to ventre. U vostru intestinu scurrerà attraversu u stoma in un saccu sigillatu o un saccu di drenaggiu. Stu prucessu hè cunnisciutu cum'è ileostomia.
L'ileostomia pò esse temporanea per permettà l'intestinu più in u sistema di guarisce cumpletamente, o pò esse permanente.
Recuperazione dopu a chirurgia
Averete bisognu di stà in l'uspidale per cinque à sette ghjorni dopu a chirurgia. Durante u vostru sughjornu, averete un cateteru in a vostra vescica. U cateteru scurderà l'urina in un saccu.
Averete ancu un tubu nasogastricu. Stu tubu viaghja da u nasu in u stomacu. Pò drenà u cuntenutu di u stomacu se hè necessariu. Pò ancu trasmette l'alimentu direttamente à u stomacu.
Puderete pudè beie liquidi limpidi dui à sette ghjorni dopu a chirurgia.
Se u vostru chirurgu hà eliminatu una grande quantità di intestinu o se si trattava di una chirurgia d'urgenza, pudete avè da stà più di una settimana in ospedale.
Probabilmente duverete esse in nutrizione IV per qualchì tempu se u vostru chirurgu hà eliminatu una grande sezione di l'intestinu chjucu.
Chì hè a prospettiva à longu andà?
A maiò parte di e persone si recuperanu bè da sta chirurgia. Ancu sì avete una ileostomia è duvete purtà un saccu di drenaggiu, pudete ripiglià a maiò parte di e vostre attività nurmali.
Pudete avè a diarrea se avete avutu una grande sezione di l'intestinu eliminata. Pudete ancu avè prublemi per assorbe abbastanza nutrienti da l'alimentu chì manghjate.
E malatie infiammatorie cume a malattia di Crohn o u cancheru di l'intestinu chjucu averanu forse bisognu di più trattamentu medicu prima di sta chirurgia.