10 danni da u sole
Cuntenutu
L'esposizione à u sole per più di 1 ora o trà 10 am è 4 pm pò causà danni à a pelle, cum'è brusgiature, disidratazione è risicu di cancru di a pelle.
Questu accade per via di a presenza di radiazioni IR è UV emesse da u sole, chì, in eccessu, causanu riscaldamentu è dannu à i strati di a pelle.
Cusì, l'effetti principali di l'esposizione eccessiva à u sole sò:
- Risicu aumentatu di cancheru di a pelle, chì ponu esse lucalizati o maligni, cum'è u melanoma;
- Brucia, causatu da u riscaldamentu di a pelle, chì pò esse rossu, irritatu è cù ferite;
- Invechjamentu di a pelle, chì hè causatu da l'esposizione à i raggi UV di u sole per longu periodu è per parechji anni;
- Spots nantu à a pelle, chì pò esse scuru, in forma di lentiggini, grumuli o chì peghju l'apparenza di cicatrici;
- Riduzzione di l'immunità hè causatu da una sovraesposizione à u sole, per parechje ore è senza prutezzione, chì pò fà una persona più suscettibile à malatie cum'è l'influenza è u raffreddore, per esempiu.
- Reazzioni allergii, cù l'urticaria o e reazzione in i prudutti, cum'è prufumi, cusmetichi è limone, per esempiu, pruvucendu rossu è irritazione lucale;
- Dannu à l'ochji, cum'è irritazione è cataratta, per via di e ferite causate à l'ochji da i raggi di sole eccessivi;
- Disidratazione, causatu da a perdita di l'acqua da u corpu per via di u calore.
- Reazione à i medicazione, chì formanu macchie scure per via di l'interazione trà u principiu attivu di medicinali cum'è antibiotici è antiinflamatori, per esempiu;
- Pò riattivà u virus di l'herpes, in e persone chì anu dighjà sta malatia, ancu per via di cambiamenti d'immunità.
Ancu se u sole in un modu currettu hè bonu per a vostra salute, cum'è aumentà a vitamina D è migliurà u vostru umore, questi prublemi accadenu per via di una esposizione eccessiva à u sole o à e volte quandu u sole hè assai intensu.
Cumu si prutege
Per evità l'effetti dannosi di u sole nantu à u corpu, hè cunsigliatu di seguità alcune linee guida, cume u sole prima di 10 ore è dopu à 4 ore, senza piglià più di 30 minuti di sole à ghjornu se a pelle hè chjara è 60 minuti se a pelle hà un tonu più scuru.
L'usu di u filtru solare, SPF almenu 15, per circa 15 à 30 minuti prima di esposizione, è di rifornimentu dopu u cuntattu cù l'acqua o ogni 2 ore, in più di esse sottu u ombrellu in l'ore più calde, aiuta à diminuisce l'esposizione à u sole.
Inoltre, l'usu di cappelli è cappelli sò un ottimu modu per evità u cuntattu di u sole cù u cuoio capellutu è a faccia, regioni chì sò più sensibili. Hè ancu impurtante di purtà occhiali da sole di qualità, chì sò capaci di prutege l'ochji da i raggi UV.
In questu modu, parechje malatie causate da u sole eccessivu ponu esse evitate. Scuprite chì hè u megliu prutettore per a vostra pelle è cumu aduprà.