Perchè l'adulescente hà un sonnu eccessivu

Cuntenutu
- Cumu a melatonina affetta u sonnu
- Quante ore di sonnu hà bisognu l'adulescente
- Cumu a mancanza di sonnu pò influenzà u vostru adolescente
- Cumu migliurà u sonnu
Durante l'adolescenza hè nurmale chì i schemi di sonnu sianu alterati è, dunque, hè assai cumunu per l'adulescente parè avè un sonnu eccessivu, sentendu si assai difficiule di svegliarsi a mattina è sperimentendu stanchezza tutta a ghjurnata, chì pò finisce di compromettere a so prestazione à a scola è ancu a vostra vita suciale.
Questu hè principalmente dovutu à un cambiamentu naturale chì si verifica in l'ora biologica durante l'adolescenza. Stu cambiamentu provoca un ritardu in u tempu quandu a melatonina, l'ormone principale di u sonnu, hè prodotta. Quandu accade questu, a voglia di addurmintassi apparisce più tardi, causendu un ritardu per tutta a ghjurnata.

Cumu a melatonina affetta u sonnu
A melatonina hè u principale ormone di u sonnu è, dunque, quandu hè prodotta da u corpu face a persona chì vole dorme, mentre, quandu ùn hè più prodotta, rende a persona capace di esse attenta è pronta per l'attività quotidiana.
Generalmente, a melatonina cumencia à esse prodotta à a fine di a ghjurnata, quandu a luce solare hè menu intensa è quandu ci hè menu stimulu, permettendu à u sonnu di vene pianu pianu, è ghjunghje à u so piccu durante u sonnu. Dopu questu, a so pruduzzione diminuisce per facilità u svegliu è a preparazione di a persona per u ghjornu.
In l'adulescenti, stu cicculu hè di solitu ritardatu è, dunque, a melatonina cumencia à esse prodotta più tardi, chì face chì u sonnu piglii più tempu per ghjunghje è, in a mattina, hè più difficiule di svegliarsi, chì i livelli di melatonina sò sempre alti, fendu chì vogliu cuntinuà à dorme.
Quante ore di sonnu hà bisognu l'adulescente
Di solitu un adolescente hà bisognu di dorme trà 8 à 10 ore a notte per recuperà tutta l'energia spesa durante u ghjornu è assicurà un bonu statu di vigilanza è attenzione durante u ghjornu. Tuttavia, a maiò parte di l'adulescenti ùn sò micca capaci di ottene queste ore di sonnu, micca solu per via di cambiamenti in u cicculu di u sonnu biologicu, ma ancu per via di u stilu di vita.
A maiò parte di l'adulescenti anu varie attività è attività durante a ghjurnata, cum'è andà à a scola, travaglià, fà sport è sorte cù l'amichi, dunque ferma pocu tempu per ripusassi è dorme.
Cumu a mancanza di sonnu pò influenzà u vostru adolescente
Ancu se à breve tempu, a mancanza di sonnu ùn pare micca esse un prublema, a diminuzione di l'ore di sonnu pò causà parechji tippi di cunsequenze in a vita di l'adulescente. Alcune sò:
- Difficultà à svegliarsi, chì pò purtà l'adulescente à mancà u primu appuntamentu a mane;
- Diminuzione di u rendimentu sculare è gradi assai bassi, chì u cervellu ùn pò ripusassi durante a notte;
- Desideriu frequente di dorme, ancu durante e classi, impeghjurendu l'apprendimentu;
- Un sonnu eccessivu durante u weekend, pudendu dorme più di 12 ore di fila.
Inoltre, un altru segnu chì a mancanza di sonnu pò influenzà a vita di l'adulescente hè quandu un accidente si verifica per mancanza d'attenzione, cume avè un incidente di trafficu o esse guasgi attravirsatu, per esempiu.
Cum'è u corpu ùn hà micca u tempu di recuperà da u stress di u ghjornu, ci hè un risicu ancu più grande di sviluppà depressione, causata da eccessu di stress è ansietà. Verificate 7 segni chì ponu indicà una depressione.
Cumu migliurà u sonnu
Regulà u cicculu di u sonnu di un adolescente pò esse abbastanza difficiule, tuttavia, ci sò qualchi suggerimenti chì ponu aiutà u sonnu à ghjunghje prima, cume:
- Evite aduprà u vostru telefuninu è altri dispositivi elettronichi in u lettu, o almenu riduce a luce di u schermu à u minimu;
- Leghjite un libru per 15 à 20 minuti in luce media, prima di andà à dorme;
- Rispettate u tempu di dorme è di svegliate, per aiutà u corpu à creà un prugramma, permettendu di regulà a produzzione di melatonina;
- Evite l'ingestione di caffeina dopu à 6 ore di sera, in forma di bevande o di alimenti, cume e barrette energetiche;
- Piglia una sunnita di 30 minuti durante u pranzu per aumentà l'energia per u dopu meziornu.
Pudete ancu aduprà un tè calmante circa 30 minuti prima di dorme, per esempiu, cù camomilla o lavanda, per prumove a relaxazione è pruvà à aumentà a produzzione di melatonina. Vede una lista di qualchi tè naturali per dorme megliu.