À chì serve a salina
Cuntenutu
- 1. Disidratazione
- 2. Pulizia di l'ochji
- 3. Lavatu di brusgie o di ferite
- 4. Nebulizazioni
- 5. Lavà u nasu
- 6. Veiculu di medicazione
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
A salina, cunnisciuta ancu cum'è 0,9% di cloruru di sodiu, hè una soluzione salina sterile aduprata per fà infusioni in a vena in casi di diminuzione di fluidi o sale in u corpu, pulizia di l'ochji, nasu, brusgiature è ferite o per fà nebulizzazioni.
Stu pruduttu pò esse acquistatu in farmacie convenzionali senza prescrizione in forma di bottiglie di plastica, u prezzu di i quali pò variare secondu a quantità di liquidu in l'imballu.
U salinu pò esse adupratu in parechje situazioni:
1. Disidratazione
A salina pò esse usata per trattà a mancanza di liquidi o di sale in u corpu, chì pò accade per via di episodi di diarrea, vomitu, aspirazione gastrica, fistula digestiva, sudazione eccessiva, brusgiature estensive o sanguinamentu. Cunnosce i sintomi di disidratazione.
In casu di disidratazione, l'amministrazione deve esse fatta direttamente in a vena, da un prufessiunale sanitariu.
2. Pulizia di l'ochji
U salinu pò ancu esse adupratu per a pulizia di l'ochji, ma duvete sempre aduprà un pacchettu chjosu è sterile. Per questu, l'ideale hè di optà per un imballu individuale à usu unicu, chì si pò truvà in farmacie o in u supermercatu.
Per facilità a pulizia cù salina, ponu esse aduprate cumpresse sterili imbevute di sta soluzione.
3. Lavatu di brusgie o di ferite
U lavatu di brusgie o di ferite cù salina deve sempre esse effettuatu da u centru à a periferia, è pò esse effettuatu da un prufessiunale sanitariu in l'uspidale o in casa, per eliminà i rifiuti di a regione chì sò suscettibili à infezioni.
Eccu cumu fà una ferita chì si veste in casa.
4. Nebulizazioni
L'inalazione per nebulizazione cù salina hè un ottimu trattamentu per sinusite, influenza o raffreddori, perchè aiuta à umidificà e vie aeree è fluidificà e secrezioni, liberendu e vie aeree, facilitendu cusì a respirazione. Vede cumu fà a nebulizazione per a sinusite.
Inoltre, a salina hè ancu ampiamente usata per diluisce droghe cum'è budesonide, bromuro di ipratropiu o salbutamol, per esempiu, chì prolonga u tempu di nebulizazione.
5. Lavà u nasu
Un ottimu modu per sbluccà u nasu hè di fà un lavu nasale cù salina è una siringa senza agulla, perchè attraversu a forza di gravità l'acqua entra per una narice è esce per l'altru, senza causà dolore o fastidiu, eliminendu e secrezioni.
Inoltre, hè ancu un bonu modu per tene u nasu currettamente pulitu, essendu utile per quelli chì anu allergie respiratorie, rinite o sinusite, per esempiu. Vede cumu fà u lavu nasale.
6. Veiculu di medicazione
In certe situazioni, a soluzione salina pò ancu esse usata cum'è veiculu di medicazione, affinchì più tardi ponu esse amministrati direttamente in a vena.
Possibili effetti collaterali
U salinu hè generalmente ben tolleratu è raramente provoca effetti collaterali. Inoltre, e reazioni avverse dipendenu da a via di amministrazione, è l'effetti secondarii principali includenu edema, eritema, infezioni è ascessi in u situ di iniezione, tromboflebite, squilibri elettroliti, mielinolisi pontica, iperchloremia è ipernatremia.
Quale ùn deve micca aduprà
A salina ùn deve esse usata in e persone chì sò ipersensibili à u clorur di sodiu o à qualsiasi altru cumpunente di u pruduttu. Inoltre, a salina ùn deve micca esse usata per via endovenosa in i pazienti cù ipernatremia, insufficienza cardiaca decompensata, insufficienza renale o gonfiore generalizatu.