10 dubbi è curiosità nantu à u sperma
Cuntenutu
- 1. Cumu hè pruduttu?
- 2. Quantu ci vole à pruduce?
- 3. Chì hè a so cumpusizione?
- 4. Chì sò e so funzioni?
- 5. Perchè hà un odore stranu?
- 6. Perchè cambia a cuerenza?
- 7. Hè gattivu à ingolle?
- 8. Hè pussibule cambià u gustu?
- 9. Cumu sapè se u sperma hè normale?
- 10. Cume pruduce un sperma sanu?
U Semen, cunnisciutu ancu cum'è sperma, hè un liquidu viscosu, biancastru chì hè cumpostu di secrezioni sfarenti, produtte in e strutture di u sistema genitale maschile, chì si mischjanu à u mumentu di l'ejaculazione.
Issu liquidu hà a funzione principale di trasportà i sperma da i testiculi di l'omu à l'ovu di a donna, permettendu a fecundazione è, dunque, una gravidanza, chì assicura a ripruduzzione di a razza umana.
Eccu i primi 10 dumande è curiosità nantu à u sperma:
1. Cumu hè pruduttu?
U sperma si compone principalmente di un mischju di 3 diversi tipi di secrezioni, chì sò produtti in diverse parti di u sistema riproduttivu maschile:
- Fluidu è sperma, da i vas deferenti è testiculi;
- Fluidu seminale, pruduttu in e vescicule seminali;
- Secrezione prostatica, prodotta in a prutata;
In più, hè sempre pussibule di truvà quantità assai basse di fluidi prudutti da e glutee mucose, in particulare da e glubule bulbouretrale.
Questi liquidi si raccolgenu in l'uretra è sò poi eliminati durante l'ejaculazione.
2. Quantu ci vole à pruduce?
U sperma hè in pruduzzione custante è, dunque, ùn hè micca pussibule di sapè cun precisione quantu ci vole à pruduce.
Tuttavia, si sà chì i sperma piglianu parechji ghjorni per maturà prima di esse eliminati durante l'ejaculazione, è pò piglià finu à 2 mesi per ottene un sperma cunsideratu "maturu". I testiculi producenu, in media, 120 milioni di sperma per ghjornu.
3. Chì hè a so cumpusizione?
In a cumpusizione di u sperma, hè pussibule truvà aminoacidi, fruttosio, enzimi, flavine, prostaglandine, ferru è vitamine B è C. Inoltre, perchè cuntene liquidu pruduttu in a prutata, u sperma cuntene ancu proteine, fosfatasi acida , acidu citricu, colesterolu, fibrinolisina, enzimi proteolitichi è zincu.
4. Chì sò e so funzioni?
A funzione principale di u sperma hè di trasportà sperma maturu da i testiculi di un omu à l'ovu di una donna, permettendu a fecundazione è a gravidanza. Tuttavia, per rializà cù successu stu compitu, u sperma hà ancu altre piccule funzioni impurtanti cume facilità a mubilità di i sperma, mantenendoli nutriti è prutegenduli da l'ambiente vaginale.
5. Perchè hà un odore stranu?
L'odore di u sperma hè spessu paragunatu à quellu di candeghju o di cloru è hè in leia cù i so cumpunenti, postu chì, in più di u sperma, u sperma cuntene ancu vari tippi di proteine, enzimi è minerali. Queste sostanze anu normalmente un pH alcalinu, vale à dì più grande di 7, chì hè u listessu tippu di pH cum'è candeggina è cloru, chì hè a ragione principale per avè odori simili.
6. Perchè cambia a cuerenza?
Cù u tempu u sperma pò subisce parechji cambiamenti di consistenza, è pò esse più fluidu in certi ghjorni è più spessore in altri. Questu ùn hè micca un signale di alarma è hè abbastanza cumunu in l'omi sani.
Ciò chì accade hè chì u sperma pò avè più o menu acqua, secondu l'idratazione di l'organisimu. Inoltre, ci sò studii chì indicanu ancu chì u sperma più grossu cuntene nurmalmente una più alta concentrazione di sperma alteratu chì, ancu se pò sembrà esse una alterazione indesiderata, hè relativamente frequente, postu chì più di 90% di i spermati rilasciati da l'omu ne anu alcuni tipu d'alterazione.
7. Hè gattivu à ingolle?
A maiò parte di i cumpunenti di u sperma sò testati è sò cumpletamente sicuri per a salute. Dunque, inghjuttà u sperma ùn hè micca cunsideratu periculosu.
Tuttavia, ci hè un picculu numeru di persone chì soffrenu di ipersensibilità à u plasma seminale, chì hè un tippu raru di allergie chì pò cumparisce dopu avè entratu in cuntattu cù i sperma.
8. Hè pussibule cambià u gustu?
U gustu di u semen resta generalmente custante cù u tempu. Tuttavia, alcuni studii indicanu chì a dieta di un omu pò influenzà leggermente u gustu, cum'è a maiò parte di i fluidi corporei.
Alcuni di l'alimenti chì parenu influenzà a cunniscenza di sperma più direttamente includenu cannella, sedu, prezzemolo, noce moscata, ananas, papaia o aranciu, per esempiu.
9. Cumu sapè se u sperma hè normale?
U sperma nurmale è sanu hà un aspettu biancastru è viscosu, chì diventa più liquidu dopu esse ejaculatu. Se l'omu ùn ejacula micca da pochi ghjorni, u culore di u sperma pò varià leggermente, diventendu più giallu.
Ci sò casi in chì l'omu pò nutà l'apparizione di sangue in u seminu, chì dura più di 3 ghjorni, pò esse un segnu di qualchì prublema di salute cum'è vesiculite, prostatite, malatie di trasmissione sessuale, l'usu di alcuni medicinali, iperplasia prostatica o per via di una ferita, per esempiu. In questi casi hè megliu andà à un urologu per fà un diagnosticu è un trattamentu adattatu. Scuprite chì sò e cause più cumuni.
10. Cume pruduce un sperma sanu?
Per pruduce un sperma sanu, l'omu deve:
- Mantene un pesu sanu è esercitassi cù rigularità;
- Manghjate una dieta equilibrata, riccu in frutti è ligumi chì cuntenenu antioxidanti;
- Evite di piglià infezioni di trasmissione sessuale (STI), cum'è chlamydia, gonorrea, o sifilide.
Inoltre, riduce u stress è evità u cunsumu d'alcol è di sigarette hè ancu impurtante per aiutà à a produzzione di ormoni chì regulanu a produzzione di sperma.
Verificate cumu aduprà currettamente u preservativu maschile per evità a trasmissione STI.