Stà attivu m'hà aiutatu à vince u cancer pancreaticu
Cuntenutu
M'arricordu di u mumentu chjaru cum'è u ghjornu. Era 11 anni fà, è eru in New York appruntendu à esce à una festa. D'un colpu, stu chjappu elettricu di u dulore mi attraversò. Cuminciò à a cima di a mo testa è falò in tuttu u mo corpu. Ùn era diversu da tuttu ciò chì avessi mai sperimentatu. Hè duratu solu circa cinque o sei secondi, ma mi hà toltu u fiatu. Aghju guasgi svenutu. Ciò chì restava era solu un picculu dulore in a mo spina bassa da un latu, circa a dimensione di una palla di tennis.
Avanzate veloce una settimana è mi sò ritrovu à l'uffiziu di u duttore, pensendu chì duverebbe avè avutu una infezione o tiratu un musculu mentre facia l'eserciziu. Sò attivu da quandu avia 20 anni. Travagliu cinque à sei ghjorni à settimana. Aghju una dieta assai sana. Ùn possu manghjà abbastanza verdura verde. Ùn aghju mai fumatu. U cancer era l'ultima cosa in a mo mente.
Ma innumerevoli visite di duttori è una scansione di u corpu sanu dopu, mi sò statu diagnosticatu cun cancheru pancreaticu - un cancheru induve solu u 9 per centu di i pazienti campanu più di cinque anni.
Mentre stava à pusà quì, dopu à a telefonata più temuta di a mo vita, pensu ch'e aghju ghjustu ricevutu una sentenza di morte. Ma aghju mantinutu una prospettiva pusitiva è ricusatu di rinunzià cumplitamenti.
In pochi ghjorni, aghju principiatu a quimioterapia orale, ma aghju finitu in l'ER un mesi dopu dopu chì u mo bile duct hà cuminciatu à sfracicà u mo fegatu. Mentre era in chirurgia per u mio canale biliare, i duttori mi anu raccomandatu di passà per una Whipple-una chirurgia pancreatica complicata cun un percentuale di sopravvivenza di 21 anni per cinque anni.
Aghju sopravvissutu, ma hè statu subitu sottumessu à una droga di chimio intravenosa aggressiva chì aghju avutu da cambià dopu avè sviluppatu una allergia à questu. Eru tantu malatu chì mi era proibitu di fà qualcosa, in particulare ogni forma di eserciziu. È più di tuttu, aghju veramente mancatu d'esse attivu.
Allora mi sò fattu cun ciò chì avia è mi sò furzatu à esce da u lettu d'ospedale più volte una macchina di ghjornu attaccata à mè è tuttu. Mi ritruvau à mischjà u pavimentu di l'uspidale cinque volte à ghjornu, cù qualchì aiutu di l'infermiera, sicuru. Era u mo modu di sentu vivu quandu era cusì vicinu à a morte.
I trè anni successivi sò stati i più lenti di a mo vita, ma era sempre appiccicatu à a speranza di batte sta malatia. Invece, mi anu dettu chì u trattamentu sott'à mè ùn era più efficace è chì avia solu trè à sei mesi di vita.
Quandu si sente qualcosa di simile, hè solu veramente difficile da crede. Cusì aghju cercatu un altru duttore per una seconda opinione. Hè cunsigliatu di pruvà sta nova droga intravenosa (Rocephin) duie volte à ghjornu per duie ore à a matina è duie ore à a notte per 30 ghjorni.
Mentre era dispostu à pruvà qualcosa à questu puntu, l'ultimu cosa chì vulia era esse chjappu in l'uspidale quattru ore à ghjornu, soprattuttu s'ellu avia solu un paru di mesi à campà. Vuliu passà i mo ultimi mumenti nantu à sta terra à fà e cose chì mi piaceva : esse fora, respira l'aria fresca, andendu in bicicletta in muntagna, andendu in caminata di putere cù i mo migliori amichi - è ùn puderaghju micca fà quessa si Eru in un ospedale friddu grungy per ore ogni ghjornu.
Allora aghju dumandatu se puderia amparà à amministrà u trattamentu in casa senza impedisce l'efficacità. À a mo sorpresa, u duttore hà dettu chì nimu ùn l'avia mai dumandatu. Ma avemu fattu accade.
Pocu dopu avè principiatu u trattamentu, aghju cuminciatu à sentimi megliu. Aghju ritrovu u mo appetitu per a prima volta in anni è aghju cuminciatu à ritruvà qualchì energia. Una volta sentitu finu à questu, cammineraghju intornu à u bloccu è à a fine aghju cuminciatu à fà qualchi esercizii assai leggeri. Esse fora in natura è u sole è esse in una cumunità di persone m'hà fattu sentu bè. Allora aghju veramente pruvatu à fà quant'è pudendu, mettendu prima a mo salute è u benessere.
Trè settimane dopu, eru duvuta per u mo ultimu giru di trattamentu. Invece di stà solu in casa, aghju chjamatu u mo maritu è li aghju dettu chì andava à piglià u trattamentu cun mè mentre andava in bicicletta per una muntagna in Colorado.
Dopu circa un'ora è mezu, mi sò tiratu, aghju usatu un pocu di tampone d'alcol è aghju pompatu in duie siringhe finali di medicina per compie u prucessu - più di 9 800 piedi in aria. Ùn m'interessa mancu appena chì parissi un tippu calvu chì sparava da u latu di a strada. Mi sò parsu chì era u quadru perfettu perchè eru attentu è cusciente mentre campava a mo vita-qualcosa chì aghju fattu per tutta a mo battaglia cun u cancheru. Ùn aghju micca rinunziatu, è aghju pruvatu à campà a mo vita u più nurmale pussibule. (Relativu: E donne si vultenu à l'eserciziu per aiutà à ricuperà u so corpu dopu à u cancer)
Sei mesi dopu, sò vultatu per fà registrà i mo marcatori per sapè induve eru nantu à a scala di u cancheru. Quandu i risultati sò stati, u mo oncologu hà dettu: "Ùn la dicu micca spessu, ma credu veramente chì site statu guaritu".
Mentre dicenu chì ci hè ancu un 80 per centu di chance chì puderia tornà, aghju sceltu di ùn campà a mo vita cusì. Invece, mi guardu cum'è assai benedettu, cun gratitùdine per tuttu. È più impurtante, aghju abbracciatu a mo vita cum'è s'ellu ùn aghju mai avutu u cancer.
https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Flauriemaccaskill%2Fvideos%2F1924566184483689%2F&show_text=0&width=560
I mo medichi m'hà dettu chì unu di i motivi più grande chì u mo viaghju era un successu era perchè era in forma incredibile. Ié, travaglià ùn hè micca a prima cosa chì vi vene in mente dopu avè ricevutu un diagnosticu di u cancheru, ma esercitassi durante una malattia pò fà meraviglie per un corpu è una mente sani. S'ellu ci hè un takeaway da a mo storia, hè quellu.
Ci hè ancu un casu per esse fattu nantu à cumu reagisce mentalmente in fronte di l'adversità. Oghje, aghju aduttatu a mentalità chì a vita hè 10 per centu ciò chì mi accade è 90 per centu cumu reagiu à ella. Avemu tutti a scelta di abbraccià l'attitudine chì vulemu per oghje è ogni ghjornu. Pochi persone anu l'uppurtunità di sapè veramente quantu a ghjente ti ama è ti ammira quandu site vivu, ma hè un rigalu chì riceve ogni ghjornu, è ùn aghju micca scambiatu quellu per u mondu.