Cosa significa cervice chjusu o apertu
Cuntenutu
- Quandu u cervice hè chjusu
- Chì pò esse chjusu u cervice è u sangu durante a gravidanza?
- Quandu u cervice hè apertu
- Cumu si sente u cervice
U cervice hè a parte più bassa di l'utru chì entra in cuntattu cù a vagina è hà un'apertura in u centru, cunnisciuta cum'è canale cervicale, chì cullega l'internu di l'utru à a vagina è pò esse aperta o chjusa.
Generalmente, prima di a gravidanza, u cervice hè chjusu è fermu. Quandu a gravidanza prucede, u cervice si prepara per a consegna, diventendu più dolce è più apertu. In ogni casu, in situazione di insufficiency cervical, pò esse apertu troppu prestu, purtendu à una consegna anticipata.
Inoltre, u cervice apertu si faci durante a menstruazione è u periodu fertili per permettà u flussu menstruale è u mucus per esse liberati, è questa apertura pò cambià durante u ciclu.
Quandu u cervice hè chjusu
Di solitu, u cervice hè chjusu durante a gravidanza o quandu a donna ùn hè micca in u so periodu fertile. Cusì, ancu se pò esse unu di i segni di gravidanza, presentà un cervice chjusu ùn hè micca un segnu assolutu chì a donna sia incinta, è duvianu esse fatte altre prove per sapè s'ella hè incinta. Verificate cumu sapè se sì incinta.
Chì pò esse chjusu u cervice è u sangu durante a gravidanza?
Se u cervice hè chjusu è si sanguinanu, pò significà chì alcuni di i vini sanguini in u cervice si sò rotti per via di a so crescita, chì si gonfia assai à l'iniziu di a gravidanza. Inoltre, pò accade dinò per via di l'implantazione di l'embrione in l'utru. Eccu cumu per sapè s'ellu ci era nesting.
In ogni casu, appena si osserva un sanguinamentu, duvete andà immediatamente à l'ostetricu, affinchì sia pussibule identificà a causa u più prestu pussibule, per prevene cumplicazioni.
Quandu u cervice hè apertu
Generalmente, u cervice hè apertu in e fasi seguenti:
- Durante a menstruazione, perchè u flussu menstruale pò esce fora;
- Pre-ovulazione è ovulazione, in modu chì i sperma passanu per u canali cervicale è fecundanu l'ovu;
- À a fine di a gravidanza, per chì u zitellu possi sorte fora.
Quandu u cervice hè apertu durante a gravidanza, ci hè un risicu più grande di aborto spontiale o di nascita prematura è, dunque, hè impurtante chì durante e consultazioni prenatali cù l'ostetricu, a dilatazione di u cervice sia valutata.
Cumu si sente u cervice
U cervice pò esse verificatu da a donna stessa, chì permette di vede s'ellu hè apertu o chjusu. Per fà questu, duvete lavà bè e mani è stà in una pusizione cunfortu, preferibilmente seduta è cù i ghjinochji aparti.
Dopu, pudete inserisce delicatamente u dettu indicatore in a vagina, cù l'aiutu di un lubrificante se hè necessariu, permettendu di scorrere finu à sente u cervice. Ghjuntu à sta regione, hè pussibule percepisce sì l'orifiziu hè apertu o chjosu, toccendu lu.
Normalmente toccà u cervice ùn face male, ma pò esse scomudu per alcune donne. Se a donna sente u dulore quandu tocca u cervice, pò esse un segnu chì ci sò ferite in u cervice, è hè impurtante cunsultà u ginecologu per una valutazione più cumpleta.