: sintomi è trattamentu (di e malatie principali)
Cuntenutu
- 1. Faringite
- 2. Amigdalite
- 3. Impetigiu
- 4. Erisipela
- 5. Febbra reumatica
- 6. Fasciite necrotizante
- 7. Sindrome di Scossa Tossica
- Cumu hè fattu u diagnosticu
E malatie principali liate à Streptococcus pyogenes sò infiammazioni di a gola, cum'è tonsillite è faringite, è chì, quandu ùn sò micca trattate currettamente, ponu favurisce a diffusione di a batteria in altre parti di u corpu, chì pò purtà à l'apparizione di malatie più gravi, cum'è a febbre reumatica è Scossa tossica, per esempiu.
I sintomi di l'infezzione varienu secondu u locu induve a batteria hè presente, cù manifestazioni principalmente cutanee è chì implicanu a gola, per esempiu. Di solitu u trattamentu si face cù l'usu d'antibiotici è, secondu a situazione, pò esse necessariu di fà una piccula chirurgia, cume accade in tonsillite per via di Streptococcus pyogenes.
O Streptococcus pyogenes, o S. pyogenes, hè un batteriu gram pusitivu, chì si pò truvà naturalmente in e persone, in particulare in a bocca, a gola è in u sistema respiratoriu, senza causà segni o sintomi. Tuttavia, per via di a so situazione, pò esse facilmente trasmessa da persona à persona per mezu di a spartera di i cultelli, di e secrezioni o di starnutiscendu è tossendu, per esempiu, rendendu più faciule d'avè malatie. Amparate più nantu à u Streptococcu.
1. Faringite
A faringitis batterica hè una infiammazione di a gola causata da batteri di u genaru Streptococcu, principalmente Streptococcus pyogenes. Hè impurtante chì a faringite sia identificata è trattata per prevene cumplicazioni, cum'è a febbre reumatica, per esempiu.
Principali sintomi: I sintomi principali di a faringitis batterica sò u mal di gola severa, u dolore doloroso à u collu, a difficultà à ingoiare, a perdita di l'appetitu è a febbra alta. Cunnosce altri sintomi di faringite batterica.
Trattamentu: U trattamentu per a faringitis batterica hè fattu cù antibiotici per circa 10 ghjorni, cum'è urdinatu da u duttore, in più di medicazione chì aiuta à riduce l'infiammazione è allevia i sintomi.
2. Amigdalite
L'amigdalitis hè l'infiammazione di e tonsille, chì sò i nodi linfatichi presenti in u fondu di a gola chì sò responsabili di a difesa di u corpu contr'à infezioni, causate principalmente da batteri di u genere Streptococcu, nurmalmente Streptococcus pyogenes.
Principali sintomi: Tonsillite da S. pyogenes provoca mal di gola, difficoltà à ingoiare, perdita di appetitu è frebba, in più di a presenza di macchie bianche in gola, chì hè indicativu di l'infiammazione da i batteri. Eccu cumu identificà l'ammigdalite batterica.
Trattamentu: Hè cunsigliatu chì l'amigdalitis batterica sia trattata cun antibiotici secondu a raccomandazione di u duttore, cù a maiò parte di u tempu l'usu di Penicillina o derivati hè indicatu. Inoltre, un modu per alleviare u disagiu causatu da l'ammigdalite hè di gargarismu cù acqua salata, per esempiu.
A cirurgia per caccià e tonsille, chjamata tonsillectomia, hè cunsigliata solu da u duttore in casu d'infiammazione recurrente, vale à dì quandu a persona hà parechji episodi di tonsillite batterica tuttu l'annu.
3. Impetigiu
Impetigo hè una infezzione di a pelle causata da batteri chì ponu esse truvati naturalmente nantu à a pelle è in e vie respiratorie, cume Streptococcus pyogenes, per esempiu. Sta malattia hè altamente contagiosa è hè più frequente in i zitelli, dunque hè impurtante chì, se u zitellu mostra qualchì segnu di impetigiu, smette d'andà à a scola è evita di esse in un ambiente cù parechje persone per evità a contaminazione di più persone.
Principali sintomi: I sintomi di l'impetigiu si presentanu di solitu per via di una diminuzione di u sistema immunitariu, risultendu in a proliferazione di i batteri è l'apparizione di piccule vesciche lucalizate, di solitu nantu à a faccia, chì ponu rompe è lasciare tracce rosse nantu à a pelle, in più di u furmazione di una crosta nantu à a lesione.
Trattamentu: U trattamentu per l'impetigiu hè fattu cum'è urdinatu da u duttore, è hè generalmente indicatu per applicà un unguentu antibioticu à u situ di a ferita 3 à 4 volte à ghjornu. Hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu secondu e indicazioni di u duttore per impedisce chì i batteri ghjunghjenu à u sangue è ghjunghjinu à altri organi, in più di prevene a contaminazione di più persone. Capite cumu si face u trattamentu per l'impetigiu.
4. Erisipela
L'erisipela hè una malattia infettiva causata da batteri Streptococcus pyogenes chì hè più frequente in e persone di più di 50 anni, persone in sovrappesu è diabetichi. L'erisipela hè curabile quandu u trattamentu hè iniziatu rapidamente secondu a guida di u medicu generale o dermatologu.
Principali sintomi: L'erisipela hè carattarizata da l'apparizione di ferite rosse nantu à a faccia, i bracci o e gambe chì sò abbastanza dolorose è, se lasciata senza trattamentu, ci pò esse un accumulu di pus è morte tissutale, in più di favurisce l'entrata di S. pyogenes è altre batterie in u corpu.
Trattamentu: Per trattà l'erisipela hè impurtante seguità u trattamentu cunsigliatu da u medico generale o dermatologu, è l'usu di antibiotici cum'è a penicillina hè di solitu indicatu. Vede più nantu à u trattamentu di Erysipelas.
5. Febbra reumatica
A frebba reumatica hè una malatia autoimmune chì pò accade per via di l'infezzione da Streptococcus pyogenes. Questu hè chì in questa situazione l'anticorpi produtti contr'à i batteri ponu ghjunghje à altri organi è causà infiammazione in vari tessuti di u corpu. Amparate à identificà a frebba reumatica.
Principali sintomi: I sintomi principali di a febbre reumatica sò u dolore articulare, a debolezza musculare, i muvimenti involuntarii è i cambiamenti in u core è in e valvule di u core.
Trattamentu: Se a persona hà avutu faringite o tonsillite causata da S. pyogenes è ùn hà micca fattu u trattamentu currettu, hè pussibule chì i batteri possinu cuntinuà à circulà è, s'ellu ci hè una predisposizione, sviluppà frebba reumatica. Dunque hè impurtante chì u S. pyogenes esse trattatu cù iniezione Benzetacil per prevene u sviluppu di sta malattia.
In i casi cunfirmati di frebba reumatica, u medicu generale o u cardiologu ponu raccomandà l'usu di antibiotici è medicinali per alleviare i sintomi di l'infiammazione, cume Ibuprofen è Prednisone, per esempiu. Inoltre, hè impurtante di beie assai liquidi durante u trattamentu è avè una dieta equilibrata, affinchì sia pussibule di ricuperà più rapidamente.
6. Fasciite necrotizante
A fasciite necrotizante hè una infezzione rara, larga è in rapida evoluzione, caratterizata da l'entrata di i batteri, a maiò parte di u tempu Staphylococcus aureus è Streptococcus pyogenes, in u corpu attraversu una ferita, chì si sparghje rapidamente è porta à necrosi tissutale.
Principali sintomi: I sintomi principali di a fasciite necrotizante sò febbre alta, dolore severu è lucalizatu, a presenza di vesciche, stanchezza eccessiva è peghju di l'aspettu di a ferita.
Trattamentu: Se a persona si rende contu chì una ferita piglia troppu tempu per guarisce o chì a so apparizione s'aggrava cù u tempu, hè impurtante d'andà à u duttore per chì a causa possi esse investigata è a diagnosi di fasciite necrotizante pò esse cunclusa. Di solitu hè cunsigliatu da u duttore per amministrà antibiotici direttamente in a vena, per accelerà l'eliminazione di i batteri rispunsevuli è cusì evità complicazioni. In certi casi, pò esse necessariu di rovesciare chirurgicamente u tessutu influenzatu per impedisce chì i batteri si sparghinu ulteriormente.
7. Sindrome di Scossa Tossica
A Sindrome di Scossa Tossica hè caratterizata da a presenza di batteri in u sangue chì ponu cunduce progressivamente à fallimentu d'organi. Stu sindromu hè generalmente legatu à u Staphylococcus aureus, in ogni casu ci hè stata una crescita in i casi di Sindrome di Scossa Tossica per via di Streptococcus pyogenes.
Cunferma di a Sindrome di Scossa Tossica da S. pyogenes Hè fattu da un esame microbiologicu, di solitu cultura di sangue, in u quale hè verificata a presenza di u batteriu in u sangue, in più di a valutazione di i sintomi presentati da u paziente, cume pressione bassa, cambiamenti di rene, prublemi di coagulazione di u sangue , prublemi di fegatu è necrosi di u tissutu, per esempiu.
Principali sintomi: I sintomi iniziali di a Sindrome di Scossa Tossica sò febbre, eruzioni cutanee rosse è ipotensione. Se l'infezzione ùn hè micca trattata, ci pò ancu esse insuffisenza d'organi multipli è, di conseguenza, a morte.
Trattamentu: U più indicatu in a Sindrome di Scossa Tossica hè di circà l'orientazione di un medicu generale o di una malattia infettiva per chì u trattamentu possa esse iniziatu u più prestu pussibule, chì in questu modu hè pussibile eliminà i batteri è prevene u fallimentu d'organi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'infezzione da Streptococcus pyogenes hè fatta da u duttore secondu i segni è i sintomi presentati da a persona, in più di e prove di laburatoriu. L'esame principale realizatu per identificà u S. pyogenes hè ASLO, chì hè a prova per l'anti-streptolisina O, chì hà per scopu di identificà l'anticorpi prudutti da u corpu contr'à stu batteriu.
L'esame hè simplice è deve esse fattu à stomacu vuotu per 4 à 8 ore secondu a raccomandazione di u duttore o di u laboratoriu. Capite cumu hè fattu l'esame ASLO.