Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 25 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 25 Nuvembre 2024
Anonim
Primo Soccorso - Prima parte
Video: Primo Soccorso - Prima parte

Cuntenutu

Primi passi se pensate chì qualchissia abbia un colpu

Durante un colpu, u tempu hè di l'essenza. Chjamate i servizii d'urgenza è ghjunghjite subitu à l'uspidale.

Un colpu pò causà a perdita di equilibriu o inconscienza, chì pò causà una caduta. Se pensate chì voi o qualcunu intornu à voi pudete avè un colpu, seguitate questi passi:

  • Chjamate i servizii d'urgenza. Sì avete sintomi di colpu, fate qualcunu altru chjamà per voi. Stà u più calmu pussibule mentre aspetta aiutu d'urgenza.
  • Sè avete a cura di qualchissia altru chì hà un colpu, assicuratevi chì sò in una pusizione sicura è cunfortu. Preferibbilmente, questu deve esse chjinatu da un latu cù a testa leggermente alzata è supportata in casu di vomitu.
  • Verificate per vede s'elli respiranu. Se ùn respiranu micca, eseguite CPR. Se anu difficultà à respirà, allentate ogni vestitu custrittivu, cum'è una cravatta o una sciarpa.
  • Parlate in modu calmu è rassicurante.
  • Coperateli cù una manta per mantene li caldi.
  • Ùn li date nunda da manghjà o da beie.
  • Se a persona mostra una debulezza in un membru, evite di muvialu.
  • Osservate attentamente a persona per qualsiasi cambiamentu di cundizione. Siate pronti à dì à l'operatore di emergenza i so sintomi è quandu anu principiatu. Assicuratevi di menziunà se a persona hè cascata o hà colpitu a so testa.

Cunnosce i segni di un colpu

Sicondu a gravità di u colpu, i sintomi ponu esse suttili o severi. Prima di pudè aiutà, avete bisognu di sapè à chì guardà. Per verificà i segni d'avvertimentu di un colpu, aduprate u VELOCE acronimu, chì significa:


  • Faccia: A faccia hè insensata o pende da un latu?
  • Armi: Un bracciu hè insensatu o più debule cà l'altru? Un bracciu ferma più bassu di l'altru quandu cerca di alzà entrambi i bracci?
  • Discorsu: U discorsu hè sbulicatu o sbagliatu?
  • Tempu: Sì avete rispostu di sì à unu di quessi sopra, hè ora di chjamà i servizii d'urgenza subitu.

Altri sintomi di colpu includenu:

  • visione sfocata, visione tenue, o perdita di vista, in particulare in un ochju
  • zingara, debbulezza, o annudimentu da un latu di u corpu
  • nausea
  • perdita di cuntrollu di a vejiga o di l'intestinu
  • mal di testa
  • marei o stumacatura
  • perdita di equilibriu o di cuscenza

Sì tù o qualchissia altru hà sintomi di colpu, ùn piglià micca un approcciu d'aspittà. Ancu sì i sintomi sò suttili o si ne vanu, pigliali in seriu. Ci vole solu minuti per chì e cellule di u cervellu cumincianu à more. U risicu di disabilità diminuisce se e droghe chì coagulanu sò amministrate in l'ora di 4.5, secondu e linee guida di l'Associazione Americana di u Cuore (AHA) è di l'American Stroke Association (ASA). Queste linee guida stabiliscenu ancu chì i rimuzzioni meccanichi di coaguli ponu esse effettuati finu à 24 ore dopu l'iniziu di sintomi di colpu.


Cause di colpu

Un colpu si verifica quandu u fornimentu di sangue à u cervellu hè interrotto o quandu ci hè un sanguinamentu in u cervellu.

Un colpu ischemicu accade quandu l'arterie à u cervellu sò bloccate da un coagulu di sangue. Parechji colpi ischemichi sò causati da un accumulu di placca in e vostre arterie. Se un coagulu si forma in una arteria in u cervellu, hè chjamatu colpu tromboticu. I coaguli chì si formanu in altrò in u vostru corpu è viaghjanu à u cervellu ponu causà un colpu embolicu.

Un colpu emorragicu si produce quandu un vasu di sangue in u cervellu scoppia è sanguina.

Un attaccu ischemicu transitoriu (TIA), o ministroke, pò esse difficiule da identificà solu da i sintomi. Hè un avvenimentu rapidu. I sintomi si ne vanu cumpletamente in 24 ore è spessu duranu menu di cinque minuti. A TIA hè causata da un bloccu tempurale di flussu di sangue in u cervellu. Hè un segnu chì un colpu più severu pò vene.

Ripresa di colpu

Dopu u primu aiutu è u trattamentu, u prucessu di recuperu di colpu varia. Dipende da parechji fattori, cume a rapidità di u trattamentu hè statu ricevutu o se a persona hà altre condizioni mediche.


U primu stadiu di recuperazione hè cunnisciutu cum'è cura acuta. Si passa in un uspidale. Durante sta tappa, a vostra situazione hè valutata, stabilizzata è trattata. Ùn hè micca stranu per qualchissia chì hà avutu un colpu di stà in l'uspidale finu à una settimana. Ma da quì, u viaghju di ricuperazione hè spessu appena iniziatu.

A riabilitazione hè di solitu a prossima tappa di a ripresa di colpu. Pò esse fattu in l'uspidale o in un centru di riabilitazione internu. Se e cumplicazioni di colpu ùn sò micca gravi, a riabilitazione pò esse ambulatoria.

L'ubbiettivi di riabilitazione sò:

  • rinfurzà e capacità motorie
  • migliurà a mubilità
  • limità l'usu di u membru micca affettatu per favurisce a mobilità in u membru affettu
  • aduprà a terapia di gamma-di-muvimentu per alleviare a tensione musculare

Infurmazione Caregiver

Sè vo site u caregiver di un survivore di colpu, u vostru travagliu pò esse sfida. Ma sapendu chì aspettà è avè un sistema di supportu pò aiutà à trattà. In l'uspidale, duverete cumunicà cù a squadra medica nantu à ciò chì hà causatu u colpu. Averete ancu bisognu di discute l'opzioni di trattamentu è cumu per prevene i colpi futuri.

Durante a recuperazione, alcune di e vostre responsabilità di cura ponu include:

  • valutà l'opzioni di riabilitazione
  • accunciamentu di trasportu à a riabilitazione è appuntamenti di duttore
  • valutendu a cura di ghjornu per adulti, a vita assistita, o l'opzioni di casa di cura
  • accunciamentu di l'assistenza sanitaria in casa
  • gestendu e finanze è i bisogni legali di u sopravvivente di colpu
  • gestione di medicazione è bisogni dietetichi
  • fà modifiche in casa per migliurà a mobilità

Ancu dopu ch'elli sò stati mandati in casa da l'uspidale, un superstite di colpu pò avè discorsu continuu, mobilità è difficultà cognitive. Puderanu ancu esse incontinenti o cunfinati à u lettu o una piccula zona. Cum'è u so caregiver, pudete bisognu di aiutà li cù l'igiene persunale è e faccende cutidiane cum'è manghjà o cumunicà.

Ùn vi scurdate di piglià cura di voi in tuttu què. Ùn pudete micca piglià a cura di u vostru amatu se sì malatu o troppu stressatu. Chiede aiutu à l'amichi è à i membri di a famiglia quandu ne avete bisognu, è prufittate di a cura regolare di u respitu. Manghjate una dieta sana è pruvate à ripusà una notte sana ogni notte. Fate eserciziu regulare. Sì vi sentite oppressu o depressu, contattate u vostru duttore per aiutu.

Outlook

A prospettiva per un superstite di colpu hè difficiule da prevede perchè dipende da parechje cose. A rapidità di trattamentu di u colpu hè critica, allora ùn esitate micca à riceve aiutu d'urgenza à u primu segnu di un colpu. Altre cundizioni mediche cum'è malatie cardiache, diabete è coaguli di sangue ponu complicà è allungà a ripresa di colpu. A participazione à u prucessu di riabilitazione hè ancu chjave per ritruvà a mobilità, l'abilità motrice, è u discorsu nurmale. Infine, cum'è per qualsiasi malatie gravi, una attitudine pusitiva è un sistema di sustegnu incuraghjente è curatu anderanu una longa strada per aiutà a ripresa.

Populari Nantu À U Situ

Cosa hè a malattia neoplastica?

Cosa hè a malattia neoplastica?

Malatia neopla ticaA neopla ia hè una cre cita anormale di e cellule, cunni ciuta ancu cum'è tumore. E malatie neopla tiche ò cundizioni chì cau anu a cre cita tumorale - ia b...
Phantosmia

Phantosmia

Includemu prudutti chì pen emu utili per i no tri lettori. e cumprate per mezu di ligami nantu à ta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumi ione. Eccu u no tru pruce u. Chì ghj...