Ipertiroidisimu subclinicu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Cause cumune
- Cumu hè diagnosticatu
- Effetti nantu à u corpu s'ellu ùn hè trattatu
- Cumu è quandu hè trattatu
- Trattamentu basatu annantu à a causa
- Trattamentu di cause interne di ipertiroidismu subclinicu
- Trattamentu di cause esterne di ipertiroidismu subclinicu
- Trattamentu basatu annantu à a gravità
- Trattamentu cù a presenza di cumplicazioni
- Cose chì pudete fà in casa
- Chì ci hè a prospettiva?
Panoramica
L'ipertiroïdismu subclinicu hè una cundizione in cui avete livelli bassi di ormoni stimolanti tiroidei (TSH) ma livelli normali di T3 è T4.
T4 (tiroxina) hè un ormone maiò secretu da a to glàndula tiroidea. T3 (triiodotironina) hè una versione mudificata di T4. A quantità di T4 prodotta da a vostra glàndula tiroidea hè cuntrullata da i livelli di produzzione TSH da a vostra glutula pituitaria è viceversa.
Dunque, se a vostra glutula pituitaria vede pocu T4, pruducerà più TSH per dì à a to glàndula tiroidea di pruduce più T4. Una volta chì a quantità di T4 righjunghji i livelli adatti, a vostra ghiandula pituitaria ricunnosce quessa è smette di pruduce TSH.
In e persone cun ipertiroidismu subclinicu, a tiroide produce livelli normali di T4 è T3. Eppuru, anu livelli inferiori à u normale di TSH. Stu sbilanciu di ormoni porta à a cundizione.
A prevalenza di ipertiroidismu subclinicu in a populazione generale hè stimata da 0,6 à 16 per centu. Dipende da i criteri diagnostichi aduprati.
Chì sò i sintomi?
A maiò parte di e persone chì anu ipertiroidisimu subclinicu ùn anu sintomi di tiroide eccessiva. Se i sintomi di l'ipertiroïdismu subclinicu sò prisenti, sò lesti è inespecifici. Sti sintomi ponu include:
- battiti cardiaci rapidi o palpitazioni di u core
- tremori, tipicamente in mani o dite
- sudazione o intolleranza à u calore
- nervosità, ansietà, o sintimu irritabile
- perdita di pesu
- difficultà di cuncentrazione
Cause cumune
L'ipertiroïdismu subclinicu pò esse causatu sia da fattori interni (endogeni) sia esterni (esogeni).
E cause interne di l'ipertiroidismu subclinicu ponu include:
- Malatia di Graves. A malatia di Graves hè un disordine autoimmune chì provoca una surproduzione di ormoni tiroidiali.
- Goitru plurinodulare. Una glàndula tiroidea ingrandata hè chjamata goccia. Un boccu multinodulare hè una tiroide ingrandita induve si ponu osservà più grumi, o noduli.
- Tiroiditis. A tiroidite hè una infiammazione di a glàndula tiroidea, chì include un gruppu di disordini.
- Adenoma tiroidea. Un adenoma tiroidea hè un tumore benignu di a glàndula tiroidea.
E cause esterne di ipertiroidismu subclinicu includenu:
- terapia eccessiva TSH-suppressiva
- suppressione TSH involuntaria durante a terapia ormonale per l'ipotiroïdismu
L'ipertiroïdismu subclinicu pò accade in donne incinte, in particulare in u primu trimestre. Tuttavia, hè cun risultati avversi di gravidanza è tipicamente ùn richiede trattamentu.
Cumu hè diagnosticatu
Se u vostru duttore suspetta chì avete un ipertiroidisimu subclinicu, anu da prima valutà i vostri livelli di TSH.
Sì i vostri livelli di TSH tornanu à u bassu, u vostru duttore hà da valutà i vostri livelli di T4 è T3 per vede s'elli si trovanu in i intervalli normali.
Per fà sti testi, u vostru duttore duverà piglià un campione di sangue da u vostru bracciu.
A gamma di riferenza normale per TSH in adulti hè tipicamente definita da 0,4 à 4,0 unità milli-internaziunali per litru (mIU / L). Tuttavia, hè impurtante di riferisce sempre à e gamme di riferimentu furnite per voi nantu à u rapportu di laboratorio.
L'ipertiroïdismu subclinicu hè generalmente classificatu in duie categurie:
- Grade I: Bassa, ma TSH rilevabile. E persone in sta categuria anu livelli di TSH trà 0,1 è 0,4 mlU / L.
- Grade II: TSH indetectable. E persone in questa categoria anu livelli di TSH inferiori a 0,1 mlU / L.
Effetti nantu à u corpu s'ellu ùn hè trattatu
Quandu l'ipertiroïdismu subclinicu ùn hè trattatu, pò avè parechji effetti negativi nantu à u corpu:
- Risicu aumentatu di ipertiroïdismu. E persone chì anu nivuli TSH indetectabili sò in un risicu aumentatu per sviluppà ipertiroidismu.
- Effetti cardiovasculari negativi. E persone chì ùn sò micca trattate ponu sviluppà:
- una frequenza cardiaca aumentata
- ridutta a tolleranza à l'eserciziu
- aritmie
- fibrillazione atriale
- Diminuzione di a densità ossea. L'ipertiroïdismu subclinicu non trattatu pò purtà à una diminuzione di a densità ossea in donne in postmenopausa.
- Dimenza. Alcuni rapporti suggerenu chì l'ipertiroidismu subclinicu non trattatu pò sviluppà dimenza.
Cumu è quandu hè trattatu
Una rivista di a letteratura scientifica hà trovu chì i bassi livelli di TSH anu tornatu spontaneamente à a normalità di e persone cun ipertiroidismu subclinicu.
Sia chì a cundizione abbia bisognu di trattamentu dipende da:
- a causa
- quantu hè severu
- a presenza di qualsiasi cumplicazioni cunnessi
Trattamentu basatu annantu à a causa
U vostru duttore hà da travaglià per diagnosticà ciò chì pò causà u vostru ipertiroidismu subclinicu. Determinà a causa pò aiutà à determinà u trattamentu adattatu.
Trattamentu di cause interne di ipertiroidismu subclinicu
Sì avete un ipertiroïdismu subclinicu per via di a malatia di Graves, hè necessariu un trattamentu medicu. U vostru duttore probabilmente prescriverà terapia di iodu radioattivu o medicazione anti-tiroide, cum'è methimazole.
A terapia iodica radioattiva è i farmaci anti-tiroide ponu ancu esse aduprati per trattà l'ipertiroidismu subclinicu per via di u boccu multinodulare o di l'adenoma di a tiroide.
L'ipertiroidismu subclinicu per tiroidite si risolve tipicamente spontaneamente senza alcun trattamentu addizionale necessariu. Se a tiroidite hè severa, u vostru duttore pò prescrive medicinali antiinflamatori. Queste puderebbenu include antiinflamatori non-steroidali (AINE) o corticosteroidi.
Trattamentu di cause esterne di ipertiroidismu subclinicu
Se a causa hè duvuta à una terapia suppressiva TSH o à una terapia ormonale, u vostru duttore pò adattà a dosa di sti farmaci induve hè adatta.
Trattamentu basatu annantu à a gravità
Sì i vostri livelli di TSH sò bassi ma ancu rilevabili è ùn avete micca cumplicazioni, pudete micca riceve trattamentu immediatu. Invece, u vostru duttore pò sceglie di pruvà torna i vostri livelli di TSH ogni pochi mesi finu à chì tornanu à a normalità o u vostru duttore sia soddisfattu chì a vostra situazione hè stabile.
U trattamentu pò esse necessariu se i vostri livelli di TSH rientranu in Grado I o Grado II è site in i seguenti gruppi di risicu:
- site più di 65 anni
- avete malatie cardiovascolari
- avete l'osteoporosi
- avete sintomi suggerenti di ipertiroidismu
U vostru trattamentu dipenderà da chì tippu di patologia hè a causa di u vostru ipertiroidismu subclinicu.
Trattamentu cù a presenza di cumplicazioni
Se sperimentate sintomi cardiovascolari o ossei per via di u vostru ipertiroidismu subclinicu, puderete prufittà di beta-bloccanti è bifosfonati.
Cose chì pudete fà in casa
Alcuni studii anu dimostratu chì l'effetti negativi nantu à a densità ossea ponu esse alleviati assicurendu chì uttene una dose quotidiana adeguata di calciu.
Pudete avè qualchì perdita di pesu se avete ipertiroidismu subclinicu. Hè perchè e persone cù una tiroide iperattiva anu un elevatu tasso metabolicu basale (BMR). I bisogni di calorie per mantene u vostru pesu saranu più alti.
Chì ci hè a prospettiva?
L'ipertiroïdismu subclinicu hè quandu avete livelli bassi di TSH ma avete livelli normali di T3 è T4. Se sperimentate sintomi di ipertiroidismu subclinicu, u vostru duttore pò aduprà una seria di analisi di sangue per vene à un diagnosticu.
Siccomu sta cundizione pò esse causata da una varietà di condizioni diverse, u trattamentu chì ricevi dipenderà da a causa è da a gravità. Una volta chì i vostri livelli tornanu à a normalità naturalmente o per mezu di l'usu di medicazione, a vostra prospettiva deve esse eccellente.