Sucupira: chì hè, per chì serve è cumu aduprà a semente
Cuntenutu
- À chì serve è vantaghji principali
- Cumu aduprà sucupira
- Possibili effetti collaterali
- Contraindicazioni
Sucupira hè un arburu maiò chì hà pruprietà analgesiche medicinali è antiinflamatorie, aiutendu à alleviare u dolore è l'infiammazione in u corpu, principalmente causate da malatie reumatiche. Stu arburu appartene à a famiglia di Fabaceae è si pò truvà soprattuttu in Sud America.
U nome scientificu di a sucupira bianca hè Pterodon pubescensè u nome di a sucupira negra Bowdichia major Mart. E parti di a pianta chì sò abitualmente aduprate sò e so sementi, cù chì sò preparati tes, olii, tinture è estratti. Inoltre, sucupira pò esse truvatu in forma di capsule in negozi di alimenti sanitari, farmacie o in Internet.
À chì serve è vantaghji principali
Sucupira hà pruprietà analgesiche, antiinfiammatorie, anti-reumatiche, curative, antimicrobiche, antiossidanti è antitumorali è, perciò, e so sementi ponu esse aduprate in diverse situazioni è prumove parechji benefici per a salute, essendu i principali:
- Diminuisce l'infiammazione in l'articuli è, dunque, pò esse adupratu per trattà l'artrite, l'artrosi, i reumatismi è l'artrite reumatoide;
- Sollievu u dolore causatu da prublemi cum'è l'acidu uric in eccessu è l'infiammazione;
- Combatte l'ammigdalite, guarantisci u dolore;
- Aiutà à guarisce e ferite di a pelle, eczema, punti neri è sanguinanti;
- Aiutà à regulà i livelli di zuccheru in sangue;
- Pò esercità azzione contr'à u cancheru, soprattuttu in u casu di u cancheru di a prutata è di u fegatu, postu chì e so sumenti anu attività anti-tumorale è antioxidante.
In certi casi, stu tè pò ancu aiutà à alleviare u dolore è u disagiu costanti causati da a chimioterapia, aduprata per trattà u cancer.
Cumu aduprà sucupira
Sucupira pò esse truvatu in forma di tè, capsule, estrattu è oliu, è pò esse adupratu cumu seguitu:
- Tè di semi di Sucupira: Lavate 4 semi di sucupira è rompeli cù un martellu di cucina. Poi bollite e sementi spezzate cun 1 litru d'acqua per 10 minuti, filtrate è beie per tuttu u ghjornu.
- Sucupira in capsule: piglià 2 capsule à ghjornu per u megliu effettu. Sapete quandu l'usu di e capsule hè più indicatu;
- Oliu di Sucupira: Pigliate da 3 à 5 gocce à ghjornu per manghjà cun cibu, 1 goccia direttamente in bocca, finu à 5 volte à ghjornu;
- Strattu di sementi Sucupira: piglià 0,5 à 2 ml per ghjornu;
- Tintura di Sucupira: piglià 20 gocce, 3 volte à ghjornu.
Se sceglite di fà u tè, duverete aduprà un pote solu per questu scopu perchè l'oliu liberatu da i semi di a pianta hè attaccatu à i muri di u pote, rendendu difficiule da eliminà cumpletamente.
Possibili effetti collaterali
In generale, a sucupira hè ben tollerata, è ùn sò stati discritti effetti collaterali liati à u so cunsumu. Tuttavia, hè impurtante chì sia cunsumatu cun prudenza è sottu guida medica.
Contraindicazioni
Sucupira hè contraindicatu per e donne incinte, e mamme chì allattanu è i zitelli di menu di 12 anni. Inoltre, deve esse adupratu cù parsimonia da e persone cù prublemi di rene o di fegatu, è ancu in casu di persone cun cancheru, hè impurtante cunsultà un duttore prima di cunsumallu.