Sintomi di Mononucleosi in i zitelli
Cuntenutu
- Panoramica
- Cumu u mo figliolu puderia avè ottenutu mono?
- Cumu possu sapè se u mo figliolu hà mono?
- Cumu hè diagnosticatu u mo figliolu?
- Chì hè u trattamentu?
- Quantu ci vulerà à ripiglià u mo figliolu?
- A prospettiva
Panoramica
Mono, chjamatu dinò mononucleosi infettiva o febbre glandulare, hè una infezione virale cumuna. Hè più spessu causatu da u virus Epstein-Barr (EBV). Circa 85 à 90 per centu di l'adulti anu anticorpi à EBV da quandu anu 40 anni.
Mono hè più cumunu in l'adulescenti è i ghjovani adulti, ma pò ancu influenzà i zitelli. Continuate à leghje per amparà nantu à mono in i zitelli.
Cumu u mo figliolu puderia avè ottenutu mono?
L'EBV si diffonde per via di un cuntattu strettu, in particulare per via di u cuntattu cù a saliva di una persona infettata. Per questa ragione, è per via di l'età di e persone chì affetta u più comunemente, u mono hè spessu chjamatu "a malattia di u baciu".
Mono ùn hè micca solu spargugliatu in basgià. U virus pò ancu esse trasmessu per mezu di a spartera di articuli persunali, cume stuvigli di manghjà è biccheri. Pò esse spargugliatu ancu per tossu o starnutimentu.
Perchè u cuntattu strettu prumove a diffusione di l'EBV, i zitelli ponu spessu esse infettati per l'interazzione cù i cumpagni di ghjocu à a crècula o à a scola.
Cumu possu sapè se u mo figliolu hà mono?
I sintomi di mono sò tipicamente apparse trà quattru à sei settimane dopu l'infezzione è ponu include:
- sintimu assai stancu o stancu
- frebba
- mal di gola
- duluri musculari
- mal di testa
- nodi linfatichi ingrandati à u collu è à l'ascelle
- milza ingrandita, à volte causendu dolore in a parte superiore sinistra di l'addome
I zitelli chì sò stati recentemente trattati cù antibiotici cum'è amoxicillina o ampicillina ponu sviluppà una eruzione cutanea di culore rosatu nantu à u so corpu.
Alcune persone ponu avè mono è ùn la sanu mancu. In fatti, i zitelli ponu avè pochi, se ne anu, sintomi. A volte i sintomi ponu assumiglianu à un mal di gola o à a gripe. Per via di questu, l'infezzione pò spessu ùn esse diagnosticata.
Cumu hè diagnosticatu u mo figliolu?
Perchè i sintomi ponu spessu esse assai simili à quelli di altre condizioni, pò esse difficiule di diagnosticà mono basatu solu nantu à i sintomi.
Se si sospetta mono, u duttore di u to figliolu pò fà un test di sangue per vede se u vostru zitellu hà certi anticorpi chì circulanu in u so sangue. Questu hè chjamatu test Monospot.
E prove ùn sò micca sempre necessarie, quantunque, postu chì ùn ci hè trattamentu è di solitu si ne và senza cumplicazioni.
U test Monospot pò dà risultati rapidamente - in un ghjornu. Tuttavia, pò esse qualchì volta imprecisa, particularmente se hè realizata in a prima settimana di l'infezzione.
Se i risultati di u test Monospot sò negativi ma mono hè sempre suspettatu, u duttore di u to figliolu pò ripete u test una settimana dopu.
Altri analisi di sangue, cume un conteggio di sangue completo (CBC), ponu aiutà à supportà un diagnosi di mono.
E persone cun mono anu generalmente un numeru più altu di linfociti, parechji di i quali ponu esse atipichi, in u so sangue. I linfociti sò un tipu di cellule di sangue chì aiuta à luttà contr'à e infezioni virali.
Chì hè u trattamentu?
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per mono. Perchè un virus u causa, ùn pò micca esse trattatu cù antibiotici.
Se u vostru zitellu hà mono, fate u seguitu:
- Assicuratevi chì ripiglianu assai. Ancu se i zitelli cun mono ùn si sentenu micca stancu cum'è l'adulescenti o i ghjovani adulti, hè necessariu più riposu si cumincianu à sentesi peghju o più stanchi.
- Impedisce a disidratazione. Assicuratevi chì ottenenu assai acqua o altri fluidi. A disidratazione pò aggravà i sintomi cum'è a testa è u corpu.
- Dà li un analgèsicu senza ricetta. I dolori antidolorifici cum'è acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene (Advil o Motrin) ponu aiutà cù i dolori. Arricurdatevi chì i zitelli ùn devenu mai esse dati aspirina.
- Fàli beie liquidi freddi, suchjà una pastiglia per a gola, o manghjà un alimentu fretu cum'è un ghiacciolo se a so gola hè assai dolorosa. Inoltre, gargarismu cù acqua salata pò ancu aiutà cun un mal di gola.
Quantu ci vulerà à ripiglià u mo figliolu?
Parechje persone cun mono osservanu chì i so sintomi cumincianu à sparisce in poche settimane. A volte i sentimenti di stanchezza o stanchezza ponu durà un mese o più.
Mentre u vostru zitellu si ripiglia da u mono, devenu esse sicuru d'evità qualsiasi ghjocu bruttu o sport di cuntattu. Se a so milza hè ingrandata, sti tippi d'attività aumentanu u risicu di una rumpitura di milza.
U duttore di u to figliolu vi ferà sapè quandu puderanu tornà in modu sicuru à i livelli di attività normale.
Ùn hè spessu micca necessariu per u vostru zitellu per mancà a crècula o a scola quandu anu mono. Probabilmente duveranu esse esclusi da alcune attività di ghjocu o classi d'educazione fisica mentre si recuperanu, allora duvete informà a scola di u vostru zitellu nantu à a so situazione.
I duttori ùn sò micca sicuri di quantu tempu l'EBV pò stà presente in a saliva di una persona dopu à a malatia, ma tipicamente, u virus pò ancu esse truvatu per un mese o più dopu.
Per via di questu, i zitelli chì anu avutu mono anu da esse sicuri di lavà e mani spessu - in particulare dopu à tossu o starnutitu. Inoltre, ùn devenu micca sparte articuli cum'è biccheri o stuvigli di manghjà cù altri zitelli.
A prospettiva
Ùn ci hè micca vaccinazione attualmente dispunibule per prutegge contra l'infezzione cù EBV. U megliu modu per prevene l'infezzione hè di praticà una bona igiene è di evità di sparte oggetti persunali.
A maiò parte di a ghjente hè stata esposta à l'EBV da quandu ghjunghjenu à l'età adulta media. Una volta chì avete avutu mono, u virus resta in dormenza in u vostru corpu per u restu di a vostra vita.
EBV pò riattivà di tantu in tantu, ma sta riattivazione tipicamente ùn porta micca à sintomi. Quandu u virus si riattiva, hè pussibule di trasmette lu à l'altri chì ùn l'anu ancu esposti.