Tamoxifen: À chì serve è Cumu piglià
Cuntenutu
- Indicazioni
- Cumu piglià
- Cosa da fà se vi scurdate di piglià Tamoxifen
- Possibili effetti collaterali
- Contraindicazioni
Tamoxifen hè un medicamentu adupratu contr'à u cancheru di u senu, in una fase iniziale, indicatu da l'oncologu. Questa medicina si pò truvà in farmacie in genericu o cù i nomi di Nolvadex-D, Estrocur, Festone, Kessar, Tamofen, Tamoplex, Tamoxin, Taxofen o Tecnotax, in forma di compresse.
Indicazioni
Tamoxifen hè indicatu per u trattamentu di u cancheru di u senu perchè inibisce a crescita di u tumore, indipendentemente da l'età, sì a donna sia in menopausa o micca, è a dose da piglià.
Amparate tutte l'opzioni di trattamentu di u cancheru di senu
Cumu piglià
E compresse di tamoxifene devenu esse pigliate intere, cù un pocu d'acqua, sempre seguendu u listessu pianu ogni ghjornu è u duttore pò indicà 10 mg o 20 mg.
Generalmente, Tamoxifen 20 mg hè raccomandatu per via orale, in una sola dose o 2 compresse di 10 mg. Tuttavia, se ùn ci hè miglioramentu dopu à 1 o 2 mesi, a dose deve esse aumentata à 20 mg duie volte à ghjornu.
U tempu massimu di trattamentu ùn hè statu stabilitu da u laburatoriu, ma hè cunsigliatu di piglià sta medicina per almenu 5 anni.
Cosa da fà se vi scurdate di piglià Tamoxifen
Ancu se hè cunsigliatu di piglià questu medicamentu sempre à u listessu tempu, hè pussibule di piglià sta medicina finu à 12 ore di ritardu, senza perde a so efficacia. A prossima dosi deve esse presa à l'ora abituale.
Se a dosa hè stata mancata per più di 12 ore, duvete cuntattà u duttore, perchè ùn hè micca cunsigliatu di piglià duie dosi menu di 12 ore.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade cù l'usu di questu medicamentu sò nausea, ritenzione di fluidi, caviglie gonfie, sanguinamentu vaginale, secrezione vaginale, eruzioni cutanee, prurito o pelle sbucciata, vampate di calore è stanchezza.
Inoltre, ancu s'ellu hè più raru, anemia, cataratta, danni à a retina, reazioni allergiche, livelli elevati di trigliceridi, crampi, dolori musculari, fibromi uterini, colpu, mal di testa, delusioni, intorpidimentu / sensazione di formicolio ponu ancu accadere è distorsione o diminuzione di gustu, vulva pruriginosa, cambiamenti in u muru di l'utru, cumprese ispessimentu è polipi, perdita di capelli, vomitu, diarrea, stipsi, cambiamenti di enzimi epatici, grassu epaticu è eventi tromboembolici.
Contraindicazioni
Tamoxifen hè contraindicatu per i pazienti cù allergie à qualsiasi cumpunenti di a droga, in più di ùn esse cunsigliatu in donne incinte o durante l'allattamentu. U so usu ùn hè ancu micca indicatu per i zitelli è l'adulescenti perchè studii ùn sò micca stati realizati per pruvà a so efficacia è a sicurezza.
U citrato di tamoxifene deve esse adupratu cun prudenza in i pazienti chì piglianu farmaci anticoagulanti, cume warfarina, farmaci di chimioterapia, rifampicina è antidepressivi selettivi di l'inibitore di a ricaptazione di serotonina, cume a paroxetina. Inoltre, ùn deve mancu esse adupratu à tempu cù inibitori di l'aromatasi, cum'è anastrozole, letrozole è exemestane, per esempiu.